شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

کوپا آمریکا ۲۰۲۴؛ فریاد های دروازه بان : یکی به داد ما برسد؛ داور غش کرده؛ شیلی ۰ آرژانتین ۱؛ پرو ۰ کانادا ۱؛ صعود آلبی سلسته

نازک بین-برنامه های فیفا ، یوفا، کنفدراسیون های فوتبال قاره ها… روز و شب باشگاهها و فدراسیونهای فوتبال را غرق در بازی و مسایقه کرده اند. نه فقط بازیکنان، مربیان ، بلکه داوران فوتبال نیز، به علت فشرده گی بازیها، یا محدودیت و کمبود تجهیزات و نبود ابزار لازم برای بهبود شرایط اکو سیستم ورزشگاهها ،در معرض آسیب ها و صدمه دیدگی های بدنی و حتی روحی و روانی قرار دارند. در بازی پرو، با کاندا، در کوپا آمریکا ۲۰۲۴، اتفاق تاسف بر انگیز روی داد. کمک داور بازی، اومبرتو پانخو ، در نیمه اول و آنچه که خبرگزاریها تابش نورخورشید را علت آن ذکر کرده اند، بیهوش شد و روی زمین افتاد . از این همه افراد در کنار زمین، فقط دروازه‌بان پرو ، بود که خیلی سریع متوجه این اتفاق شد. وی سراسیمه از کادر پزشکی خواست که برای رسیدگی به وضعیت او وارد زمین شوند .این کمک داور در حالی که روی برانکارد قرار داشت با تشویق هواداران به بیرون از زمین و اورژانس منتقل شد. طبق اخباری، دمای هوا در زمانی که این اتفاق رخ داد ۳۲ درجه بود. اما ،دمایی که احساس می‌شد بیشتر از این میزان،  ۴۲درجه گزارش شده بود . رطوبت هوا هم تا ۵۱ درصد می‌رسید. کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی هنوز واکنشی به این اتفاق نشان نداده است. اما در جریان بازی و در آغاز نیمه دوم اعلام شد ، این داور با دریافت کمک‌های پزشکی از شرایط خوبی برخوردار است و خطری او را تهدید نمی‌کند.

جشن تولد ۳۷ سالگی متفاوت مسی

لیونل مسی ، که  همراه تیم ملی فوتبال آرژانتین در مسابقات فوتبال کوپا آمریکا، ۲۰۲۴ ، در آمریکا حضور دارد.  قدم به ۳۷ سالگی گذاشت. وی، در اردوی تیم ملی آرژانتین شمع‌ها را فوت کرد. کاپیتان آلبی‌سلسته ،تولد خود را پیش از دیدار بامداد امروز مقابل شیلی، جشن گرفت. مسی در حالی ۳۷ سالگی را جشن گرفت که در سال‌های اخیر توانسته با تیم اش فاتح کوپا و نیز جام جهانی شود. او ،یک چالش مهم دیگر یعنی حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ در ۳۹ سالگی را نیز پیش رو دارد. تمام اعضای خانواده مسی از جمله سه فرزندش و همسرش آنتونلا، پدر و مادر و خواهر و برادران او در کمپ تیم ملی آرژانتین بودند تا تولد او را جشن بگیرند.کریستوبال سوریا، خبرنگار و کارشناس معروف اسپانیایی برنامه ال‌چیرینگیتو، هفته پیش وعده داده بود که در روز تولد مسی به نیوجرسی خواهد رفت و از هواداران آرژانتینی خواسته بود، مقابل هتل محل اقامت آلبی‌سلسته تجمع کرده و تولد مسی را با هم جشن بگیرند. سوریا، به وعده‌اش عمل کرد و به هتل آرژانتین رفت و با استقبال گرم مسی هم روبه‌رو شد. او ،همراه با مسی مقابل صدها هوادار آرژانتینی بیرون هتل ظاهر شد و شعارهایی در حمایت از مسی سر داد. در ادامه دی‌ماریا و دی‌پل نیز به آنها ملحق شدند.

شیلی ۰ آرژانتین ۱ ؛ پرو ۰ کانادا ۱ ؛ صعود  آلبی سلسته  به مرحله حذفی ؛

آلبی سلسته صعود از گروه اش در کوپاآمریکا را قطعی کرد.شاگردان اسکالونی در حضور کامل و موثر کاپیتان لیونل مسی، ۸۸ دقیقه  موفق به گشودن تیم شیلی نشدند. دردر دقیقه ۸۸ ، مارتینس بازیکن تعویضی موفق شد گل برتری تیم آرژانتین را وارد دروازه شیلی کند. این گل ۳ امتیازی باعث شد آرژانتین با پیروزی برابر شیلی، با دو بازی و کسب ۶ امتیاز به مرحله بعدی مسابقات صعود کند. بازی آخر تیم مقابل پرو تشریفاتی است.

در دیگر بازی گروه اول، تیم فوتبال کانادا یک بر صفر تیم فوتبال پرو ۱۰ نفره را شکست داد. جاناتان دیوید، در دقیقه ۷۴ دروازه پرو را باز کرد. تا کانادایی‌ها با سه امتیاز برای بازی پایانی امیدوار باقی بمانند. پرو، نیز با یک امتیاز در قعر جدول گروه A قرار دارد.در این گروه پس از آرژانتین ۶ امتیازی، کانادا با ۳ و شیلی و پرو با یک امتیاز برای صعود  تلاش می کنند.

برنامه بازیهای کوپا آمریکا ، ۲۰۲۴، پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳، برابر با ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴:

گروه B: اکوادور – جامائیکا (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه B: ونزوئلا – مکزیک (سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

چه تیم‌هایی مدعی هستند؟

با توجه به ترکیب تیم‌های حاضر در کوپا آمریکا، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، آرژانتین است، آلبی‌‍سلسته در دوره گذشته که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، توانست با شکست دادن برزیل در فینال، پانزدهمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد.آنها که یک سال پس از فتح کوپا، قهرمان جام‌جهانی شدند، در آمریکا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی هستند.دیگر مدعی جام هم می‌تواند برزیل باشد. مدعی سنتی کوپا آمریکا، بدون نیمار جونیور که دوران نقاهت مصدومیت سخت اش را سپری می‌کند، آماده این تورنمنت شده است. پس از سه باخت متوالی در مقدماتی جام جهانی در اواخر سال گذشته، فدراسیون فوتبال برزیل، فرناندو دینیز، سرمربی این تیم را برکنار کرد و دوریوال جونیور را جایگزین او کرد. برزیل با این مربی توانست در یک بازی دوستانه، انگلیس را شکست دهد و با اسپانیا به تساوی برسد. مکزیک با دو بار نایب قهرمانی کوپا آمریکا و پنج بار حضور نیمه‌نهایی این مسابقات، دیگر تیم مدعی جام است. با وجود نمایش ضعیف این تیم در جام‌جهانی گذشته، قهرمانی آنها در جام طلایی کونکاکاف در سال گذشته تا حدودی وضعیت این تیم را بهتر کرده است.تیم ملی ایالات متحده به عنوان میزبان مسابقات و میزبان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ ، دیگر تیمی است در مسابقات کوپا، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. آمریکا که ۴ دوره در این مسابقات حضور داشته است در ۲۰۱۶توانست به مقام چهارم کوپا برسد. همچنین کوپا آمریکا ۲۰۲۴، آخرین حضور لیونل مسی در این رقابت‌ها هم خواهد بود. این مهاجم دوشنبه آینده و قبل از دومین بازی مرحله گروهی آرژانتین مقابل شیلی، ۳۷ ساله می‌شود. وی می‌خواهد پس از فتح کوپاآمریکای ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲، کشورش را به سومین قهرمانی متوالی بین‌المللی برساند.

به همین علت، آرژانتین، قهرمان حال حاضر آمریکای جنوبی با اقتدار در صدر شانس‌های قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ قرار دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، این تیم با ۳۰.۸ درصد شانس، بخت اول فتح جام محسوب می‌شود و ۵۰.۵ درصد احتمال دارد به فینال راه یابد. قرعه هم تا حدودی به نفع آنهاست و مکزیک و شیلی به عنوان رقبای اصلی روی کاغذ مطرح هستند. با این حال، با ۸۹.۸ درصد احتمال، صعود مدافع عنوان قهرمانی به مرحله یک‌چهارم نهایی تقریباً قطعی است و آنها۶۷.۲ درصد شانس برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارند.

مدعیان آقای گلی کوپا آمریکا ؛بهترین گلزنان کوپا:

۱۷گل

نوربرتو مندس (آرژانتین) و زیزینیو (برزیل)

۱۵گل

سورینو وارلا (اروگوئه) و تئودورو فرناندس (پرو)

۱۴گل

پائولو گوئررو (پرو) و ادواردو وارگاس (شیلی)

۱۳گل

لیونل مسی (آرژانتین)، آدمیر (برزیل) گابریل باتیستوتا (آرژانتین)، ژایر (برزیل)، خوزه مانوئل مورنو (آرژانتین) و هکتور اسکارونه (اروگوئه)

لیونل مسی، برای اینکه بهترین گلزن تاریخ کوپا شود، به تعداد گل‌هایی که در دوره قبلی زد نیاز دارد؛ یعنی ۴گل دیگر.

وینیسیوس ارزشمندترین بازیکن کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴

در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله کوپا آمه‌ریکا، ستارگان زیادی در این رقابت‌ها حضور داشتند؛ ستارگانی چون دیگو مارادونا، پله، زیکو، روماریو و رونالدو که همگی در این رقابت‌ها درخشیدند.با شروع این رقابت‌ها ۵ ستاره ارزشمند کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ نیز مورد توجه قرار گرفتند:

وینیسیوس – ۱۹۳ میلیون دلار

وینگر برزیلی رئال مادرید نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. بدون شک او در حال حاضر در زمره بهترین بازیکنان جهان نیز محسوب می‌شود. البته انتقادی که به وینیسیوس وارد شده این بوده که او در تیم ملی برزیل برخلاف رئال مادرید درخشان ظاهر نشده است و باید دید بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان او با سلسائو چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

فدریکو والورده – ۱۲۸ میلیون دلار

کاپیتان آینده رئال مادرید  برای اروگوئه و رئال مادرید نقش محوری ایفا می کند. والورده در حمله و دفاع یک بازیکن کامل است و دومین بازیکن ارزشمند کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ است.

لائوتارو مارتینس – ۱۱۷ میلیون دلار

مهاجم آرژانتینی در سری‌آ با اینتر بسیار خوب ظاهر شده است و فصل قبل آقای گل سری آ شد. او کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ را نیز با گلزنی برابر کانادا شروع کرد.

رودریگو – ۱۱۷ میلیون دلار

وینگر رئال مادرید به خاطر مهارت‌های دریبلینگ و توانایی در زدن گل‌های مهم شناخته می‌شود. رودریگو همچنان بازیکنی کلیدی برای رئال مادرید و تیم ملی برزیل است. بازی‌های او باعث تمجید هواداران و کارشناسان شده و حالا به دنبال قهرمانی با برزیل در کوپاست.

خولیان آلوارس – ۹۶ میلیون دلار

هیچ بازیکنی در این سن جوان به اندازه خولیان آلوارس قهرمانی ندارد. قهرمان کوپا لیبرتادورس، لیگ قهرمانان اروپا، کوپا آمریکا، جام جهانی باشگاه‌ها و جام جهانی به دنبال رسیدن به افتخاری دیگر است. او مهاجم ماهری است که می‌تواند از کوچکترین فرصت‌ها گل بسازد.

گروه‌بندی مسابقات بدین شرح است:

گروه A: آرژانتین، پرو، شیلی، کانادا

گروه B: مکزیک، اکوادور، ونزوئلا، جامائیکا

گروه C: ایالات متحده، اروگوئه، پاناما، بولیوی

گروه D: برزیل، کلمبیا، پاراگوئه، کاستاریکا

رده‌بندی بازیکنان دارای بیشترین تعداد بازی در کوپه آمریکا :

  1. لیونل مسی (آرژانتین) ۳۵ بازی
  2. سرخیو لیوینگ‌استون (شیلی) ۳۴ بازی
  3. زیزینیو (برزیل) ۳۳ بازی
  4. ویکتور اوگارته (بولیوی) ۳۰ بازی
  5. لئونل آلوارس (کلمبیا) ۲۷ بازی
  6. کارلوس والدراما (کلمبیا) ۲۷ بازی
  7. گری مِدِل (شیلی) ۲۷ بازی
  8. یوشیمار یوتون (پرو) ۲۷ بازی
  9. خاویر ماسچرانو (آرژانتین) ۲۶ بازی
  10. کلودیو براوو (شیلی) ۲۵ بازی

برنامه و نتایج بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۲۴:

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ (بازی افتتاحیه). توجه! زمان برگزاری تمام بازیها، مطابق با وقت ایران است.

گروه A: آرژانتین – کانادا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد به وقت ایران). نتیجه بازی : آرژانتین ۲ کانادا ۰

شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – شیلی (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد). نتیجه بازی : پرو ۰ شیلی ۰

یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – ونزوئلا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اکوادور ۱ونزوئلا ۲

گروه B: مکزیک – جامائیکا (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) . نتیجه بازی : مکزیک ۱ جامائیکا ۰

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

گروه C: ایالات متحده آمریکا – بولیوی (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : آمریکا ۲ بولیوی ۰

گروه C: اروگوئه – پاناما (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اروگوئه ۳ پاناما ۱

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – پاراگوئه (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : کلمبیا ۲ پاراگوئه ۱

گروه D: برزیل – کاستاریکا (ورزشگاه سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی: برزیل ۰ کاستاریکا ۰

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – کانادا (ورزشگاه چیلدرنز مرسی پارک کانزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد). نتیجه بازی: پرو ۰ کانادا ۱

گروه A: شیلی – آرژانتین (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد). نتیجه بازی : شیلی ۰ آرژانتین ۱

پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – جامائیکا (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه B: ونزوئلا – مکزیک (سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

گروه C: پاناما – ایالات متحده آمریکا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه C: اروگوئه – بولیوی (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – کاستاریکا (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه D: پاراگوئه – برزیل (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

گروه A: آرژانتین – پرو (ورزشگاه هارد راک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه A: کانادا – شیلی (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

گروه B: مکزیک – اکوادور (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه B: جامائیکا – ونزوئلا (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

گروه C: بولیوی – پاناما (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه C: ایالات متحده آمریکا – اروگوئه (ورزشگاه اروهد کانزاس میسوری؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

گروه D: برزیل – کلمبیا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه D: کاستاریکا – پاراگوئه (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

 برنامه مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۵: تیم اول گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۶: تیم اول گروه B – تیم دوم گروه A (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۷: تیم اول گروه C – تیم دوم گروه D (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

بازی ۲۸: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه‌ C (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

برنامه مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۹: برنده بازی ۲۵ – برنده بازی ۲۶ (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد

پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۰: برنده بازی ۲۷ – برنده بازی ۲۸ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

بازی رده بندی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۱: بازنده بازی ۲۹ – بازنده بازی ۳۰ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۲: برنده بازی ۲۹ – برنده بازی ۳۰ (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

https://akhbar-rooz.com/?p=244639 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x