شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

یورو ۲۰۲۴ : انگلیس ۰ اسلوونی ۰؛ دانمارک ۰ صربستان ۰؛آشنائی با قوانین و مقررات صعود و حذف تیمها ؛ اوکراین-بلژیک؛ اسلواکی- رومانی؛ گرجستان- پرتغال

نازک بین- تا پیش از آغاز دور سوم مرحله گروهی، تنها صعود تیم‌های آلمان، اسپانیا و پرتغال قطعی شده بود. در این میان، فقط اسپانیا و پرتغال صدرنشینی‌شان را به خاطر نتایج بازی‌های دیگر تیم‌های گروه شان قطعی کرده‌ بودند. یوفا ، برای یورو ۲۰۱۶  یک قالب رتبه بندی  تیمها را معرفی کرد . سپس  آن را برای آخرین یورو (۲۰۲۱) سه سال پیش حفظ کرد. در هر یک از آن تورنمنت ها، چهار امتیاز کافی بود تا تیم ها در صورت از دت دادن رتبه دوم در گروه خود، به مرحله حذفی بروند.

مطابق دستورالعمل اتحادیه فوتبال اروپا ، یوفا،در این دوره مسابقات، برای سومین بار در تاریخ ،تیم‌های رتبه سوم گروه‌ها ،شانس صعود به جمع ۱۶ تیم نهایی را خواهند داشت و ۴ از ۶ تیمی که بهترین عملکرد را در میان تیم‌های رتبه سوم داشته باشند، جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را دریافت خواهند کرد. این دسته، بنا به چگونگی صعودشان، باید به مصاف تیم‌های صدرنشین گروه‌های دوم، سوم، پنجم و ششم بروند.
در این میان، تنها شانس رقابت با تیم‌های رتبه دوم گروه‌های سوم و ششم برای تیم‌های صدرنشین گروه‌های اول و چهارم محفوظ خواهد بود. لذا،هر ۲ گروه، هنوز یک دیدار تا شناختن تیم صدرنشین فاصله دارند. آ این موضوعی است که  در آرایش جدول گروههای شش گانه تاثیر گذاشته است.
دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ بین روزهای ۲۹ ژوئن تا دوم ژوئیه (شنبه ۹ تیر تا سه‌شنبه ۱۲ تیر) برگزار خواهد شد و تیم‌ها به شرح ذیل مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد:
۱-    تیم صدرنشین گروه دوم – یکی از تیم‌های سوم گروه‌های (اول، چهارم، پنجم، ششم)
۲-    تیم صدرنشین گروه اول – تیم دوم گروه سوم
۳-    تیم صدرنشین گروه ششم – یکی از تیم‌های سوم گروه‌های (اول، دوم، سوم)
۴-    تیم دوم گروه چهارم – تیم دوم گروه پنجم
۵-    تیم صدرنشین گروه پنجم – یکی از تیم‌های سوم گروه‌های (اول، دوم، سوم، چهارم)
۶-    تیم صدرنشین گروه چهارم – تیم دوم گروه ششم
۷-    تیم صدرنشین گروه سوم – یکی از تیم‌های سوم گروه‌های (چهارم، پنجم، ششم)
۸-    تیم دوم گروه اول – تیم دوم گروه دوم

سئوال اینجا است : بهترین تیم های رتبه سوم چگونه تعیین می شوند؟ طبق اعلام یوفا، چهار تیم برتر رتبه سوم با معیارهای زیر مشخص می شوند: الف. تعداد امتیازات بیشتر ب- تفاضل گل برتر ج- تعداد گل های زده شده بیشتر د. تعداد بردهای بیشتر ه- مجموع امتیازات انضباطی فقط بر اساس کارت های زرد و قرمز دریافتی بازیکنان و مسئولان تیم در تمامی بازی های گروهی (کارت قرمز = سه امتیاز، کارت زرد = یک امتیاز، اخراج برای دو کارت زرد در یک مسابقه = سه امتیاز).

در جدول رده بندی بهترین شش  تیم رده سومی، چهار تیم برتر طبق مقررات یوفا، به جمع ۱۶ تیم می پیوندند و ۲ تیم دیگر حذف می شوند. به همین سبب بود که کرواسی و جمهوری چک حذف شدند.

Ranking Third-Place Teams at Euro 2024
RankNationGroupGamesWinsDrawsLossesGoal ScoredGoals ConcededGoal DifferencePoints
۱.AustriaD۲۱۰۱۳۲۱۳
۲.SlovakiaE۲۱۰۱۲۲۰۳
۳.HungaryA۳۱۰۲۲۵۳
۴.SloveniaC۲۰۲۰۲۲۰۲
۵.CroatiaB۳۰۲۱۳۶۲
۶.Czech RepublicF۲۰۱۱۲۳۱
در جدول فوق، اتریش در صدر رده بندی گروه اش قرار گرفت.اسلوونی نیز موفق به صعود شد. حذف تیمهای مجارستان و کرواسی قطعی شده.

برنامه بازیهای روز سیزدهم یورو ۲۰۲۴:

آخرین روز از رقابت‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ ، امروز چهارشنبه ششم تیر ۱۴۰۳ برابر با  با انجام چهار بازی در گروه‌های E و F برگزار خواهد شد.

اسلواکی _ رومانی

این مسابقه در ورزشگاه دویچه بانک پارک و با قضاوت دنیل سیبرت برگزار خواهد شد.شاگردان کالتسونا در دو بازی گذشته خود در مرحله گروهی برابر بلژیک به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرده‌اند و مقابل اوکراین نیز با نتیجه دو بر یک شکست خورده‌اند.اسلواکی در حال حاضر با سه امتیاز و تفاضل صفر در جایگاه سوم جدول گروه E حضور دارد.تیم رومانی تحت رهبری یوردانسکو ،در دو دیدار گذشته خود در مرحله گروهی موفق شدند اوکراین را با نتیجه سه بر صفر از پیش‌رو بردارند و برابر بلژیک با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار کردند.رومانی در حال حاضر با سه امتیاز و تفاضل صفر،در جایگاه اول جدول گروه E حضور دارد.درواقع جدال دو تیم به نوعی تلاش برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی است.

اوکراین _ بلژیک

در دیگر دیدار گروه E دو تیم اوکراین و بلژیک نیز از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه مرسدس بنز آرنا و با قضاوت آنتونی تیلور به مصاف یکدیگر خواهند رفت.شاگردان تدسکو در دو بازی گذشته خود در مرحله گروهی موفق شدند با نتیجه دو بر صفر رومانی را از پیش‌رو بردارند و مقابل اسلواکی تن به شکست یک بر صفر دادند.بلژیک در حال حاضر با سه امتیاز و تفاضل یک در جایگاه دوم جدول گروهی حضور دارد.اوکراین نیز در دو بازی گذشته خود در مرحله گروهی مقابل اسلواکی با نتیجه دو بر یک پیروز میدان بوده و برابر رومانی با نتیجه سه بر صفر شکست خورده است.اوکراین ، در حال حاضر با سه امتیاز و تفاضل منفی دو در جایگاه چهارم جدول گروه E حضور دارند.

جمهوری چک _ ترکیه

این دو تیم،چهارشنبه ششم تیر _ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه ولکس پارک و با قضاوت ای ستوان کواکس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.شاگردان سلیهاوی در دو بازی گذشته خود در مرحله گروهی برابر گرجستان به تساوی یک بر یک رضایت دادند و مقابل یاران رونالدو با نتیجه دو بر یک شکست خوردند.جمهوری چک در حال حاضر با یک امتیاز و تفاضل منفی یک در جایگاه سوم جدول گروه F حضور دارد.ترکیه نیز در دو مسابقه گذشته خود در مرحله گروهی مقابل گرجستان به پیروزی سه بر یک دست پیدا کرده و برابر پرتغال با نتیجه سه بر صفر شکست خورده است.شاگردان مونتلا در حال حاضر با سه امتیاز و تفاضل منفی یک در جایگاه دوم گروه F حضور دارند و یکی از شانس‌های اصلی برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی به شمار می‌روند.

گرجستان _ پرتغال

در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ دو تیم گرجستان و پرتغال فردا _ چهارشنبه ششم تیر _ از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه ولتینس آرنا و با قضاوت ساندرو شارر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.شاگردان سانیول در دو بازی گذشته خود مقابل جمهوری چک به تساوی یک بر یک دست پیدا کرده‌اند و مقابل ترکیه با نتیجه سه بر یک شکست خورده‌اند.گرجستان در حال حاضر با یک امتیاز و تفاضل منفی دو در جایگاه چهارم جدول گروه F حضور دارد.پرتغال نیز در دو بازی گذشته خود در مرحله گروهی مقابل ترکیه به پیروزی سه بر صفر دست پیدا کرده و جمهوری چک را نیز با نتیجه دو بر یک از پیش‌رو برداشته است.پرتغال در حال حاضر با شش امتیاز و تفاضل چهار در جایگاه نخست جدول گروه F حضور دارند و برای صعود به حداقل نتیجه این دیدار نیاز دارند.

نتایج بازیهای روز دوازدهم :

فرانسه ۱ لهستان ۱

در دیگر بازی روز دوازدهم،  تیم فرانسه فرصت بسیار خوبی را برای صدرنشین از دست داد و مقابل تیم قعرنشین لهستان به تساوی یک بر یک رسید.در این بازی ابتدا کیلیان امباپه در دقیقه ۵۶ از روی نقطه پنالتی برای فرانسه گلزنی کرد. اما روبرت لواندوفسکی در دقیقه ۷۹ از روی نقطه پننالتی نتیجه را مسای کرد.امباپه با گلی که به ثمر رساند، اولین گل اش در تاریخ حضور در رقابت‌های یورو را به ثبت رساند.مارکو گویدا از ایتالیا داور این بازی بود که به به رابیو از فرانسه و زالفسکی، داویدوویز و اسویدرسکی از لهستان اخطار داد.در جدول رده‌بندی این گروه اتریش با ۶ امتیاز صدرنشین شد، فرانسه با ۵ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و هلند با ۴ امتیاز به رتبه سوم بسنده کرد. هر سه تیم از این گروه صعود کردند.

اطلاعات مسابقه فرانسه و لهستان

روز و تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ | ۵ تیر ۱۴۰۳

ساعت: ۱۹:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

ورزشگاه: زیگنال ایدونا پارک، واقع در شهر دورتموند آلمان

تورنمنت: دور سوم بازی‌های گروه D یورو ۲۰۲۴

داور: مارکو گویدا (ایتالیا)

گلزن فرانسه: کیلیان امباپه (۵۶، پنالتی)

گلزن لهستان: روبرت لواندوفسکی (۷۹، پنالتی)

ترکیب ابتدایی فرانسه و لهستان

فرانسه (۳-۳-۴: منیان،هرناندز، سالیبا، اوپامکانو، کونده ، کانته، ربیو، شوامنی ، دمبله، امباپه، بارکولا

لهستان (۱-۲-۴-۳: اسکوروپسکی ، داویدوز، بدنارک، کیویور ، فرانکوفسکی، مودر، اوربانسکی، زالفسکی ، زیلینسکی، شیمانسکی ،لواندوفسکی

هلند ۲ اتریش ۳

دوازدهمین روز از رقابت‌های فوتبال یورو ۲۰۲۴ ، با برگزاری دو دیدار همزمان از گروه D آغاز شد؛ دیدارهایی که با توقف فرانسه و پیروزی اتریش مقابل هلند همراه بود.در حساس‌ترین بازی؛ تیم اتریش در ورزشگاه المپیا اشتادیون شهر برلین دست به کار بزرگی زد و هلند مدعی را ۳ بر ۲ شکست داد تا با ۶ امتیاز و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شود.نیمه اول با نمایش قابل تحسین اتریش همراه بود و این تیم مزد عملکرد خوبش را با گل به‌خودی «دونیل مالن» در دقیقه ۶ گرفت.هلند که با این باخت به رده سوم سقوط می‌کرد، نیمه دوم را بسیار خوب شروع کرد و توسط کودی خاکپور در دقیقه ۴۷ به گل رسید.این گل ۱۲ دقیقه دوام داشت؛ چرا که «رومانو اشمید» با یک ضربه سر زیبا گل دوم اتریش را به ثمر رساند.بازی تماشایی دو تیم در نیمه دوم به این گل ختم نشد. در دقیقه ۷۵ ممفیس دپای موفق به ثبت گل دوم هلند شد تا این تیم باز هم صدرنشین گروهش شود. البته که این صدرنشینی بسیار موقت بود؛ چون «مارسل سابیتر» هاهفبک باشگاه دورتموند در دقیقه ۸۰ با ضربه‌ای از زاویه تقریباً بسته، گل سوم اتریش را وارد دروازه هلند کرد تا این بازی در نهایت با پیروزی ۳ بر ۲ این تیم خاتمه پیدا کند.قضاوت این بازی بر عهده ایوان کروژلیاک» از اسلواکی بود که ویمر، پوش و کورفلد از اتریش کارت زرد نشان داد.

اطلاعات مسابقه هلند – اتریش

روز و تاریخ برگزاری: سه شنبه ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ | ۵ تیر ۱۴۰۳

ساعت: ۱۹:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

تورنمنت: دور سوم بازی‌های گروه D یورو ۲۰۲۴

ورزشگاه: المپیا اشتادیون، واقع در شهر برلین

داور: ایوان کروژلیاک (اسلواکی)

گلزنان هلند: خاکپو (۴۷) دیپای (۷۴)

گلزنان اتریش: مالن (۶ / گل به خودی)، اشمیت (۵۹) و زابیتسر (۸۰)

ترکیب ابتدایی هلند و اتریش

هلند (۳-۳-۴): فربروخن ، خیرترویدا، فن دایک، دی فرای، آکه ، شوتن، ریندرس، فیرمان ، خاکپو، دیپای و مالن

اتریش (۱-۳-۲-۴): پنتز ، لاینهارت، ووبر، پراس، پوش ، گریلیچ، زیوالد،اشمیت، زابیتسر، ویمر ، آرناتوویچ

دانمارک ۰ صربستان ۰

دانمارک و صربستان در ورزشگاه آلیانز آره‌نا و با قضاوت فرانکویس لتکسیه فرانسوی مقابل هم صف‌آرایی کردند که این بازی هم در نیمه اول گلی به دنبال نداشت.هیولماند و ویند از دانمارک و میلنکوویچ از صربستان، بازیکنانی بودند که اخطار دریافت کردند. این بازی نیز مثل بازی انگلیس و اسلوونی کسل کننده و در سطح پائینی کیفیت داشت. در نهایت دو تیم در پایان با نتیجه ۰-۰ مساوی شدند.

اطلاعات مسابقه دانمارک و صربستان

روز و تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، ۲۵ ژوئن ۲۰۲۴ | ۵ تیر ۱۴۰۳

زمان : ساعت: ۲۲۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

ورزشگاه: فوسبال آرنا مونشن (آلیانتس آرنا)، مونیخ

تورنمنت: دور سوم بازی‌های گروه C یورو ۲۰۲۴

داور:  فرانسوا لوتکسیه (فرانسه)

انگلیس  ۰  اسلوونی ۰

تیم‌های انگلیس و اسلوونی ،در ورزشگاه کلن به مصاف هم رفتند که نیمه اول با تساوی بدون گل همراه بود.شاگردان گرت ساوت‌گیت با وجود آنکه توپ و میدان را در اختیار داشتند. اما در خلق موقعیت چندان موفق نبودند و نتوانستند یان اوبلاک را به زحمت زیادی بیندازند. تنها موقعیت مهم این تیم در دقیقه ۲۰ بود که بوکایو ساکا گلزنی کرد، اما این گل به دلیل قرار داشتن فیل فودن در منطقه آفساید، رد شد.انگلیس با این تساوی ۵ امتیازی شد و به عنوان صدرنشین صعود کرد. دانمارک نیز ۳ امتیازی شد و در شرایطی کاملاً برابر با اسلوونی قرار گرفت. اما با توجه به اینکه با انگلیس (در مقایسه عملکرد تیم‌ها با صدرنشین) یک – یک مساوی کرده بود در رده دوم ایستاد. دانمارک و اسلوونی هر دو راهی مرحله حذفی شدند. این بازی بسیار خسته کننده و با استانداردهای بین المللی فوتبال مدرن فاصله داشت.

اطلاعات بازی انگلیس و اسلوونی 

بستر برگزاری: هفته سوم مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، گروه C

تاریخ برگزاری: سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳ (۲۵ ژوئن ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: ۲۲:۳۰ به وقت تهران. ساعت ۲۱ به وقت اروپا

مکان برگزاری: استادیوم کلن (راین انرژی)

داور: کلمن تورپین (فرانسه)

ترکیب رسمی انگلیس و اسلوونی 

انگلیس (۱-۳-۲-۴): پیکفورد ، واکر، استونز، گئهی، تریپیر ، گلگر، رایس ، ساکا، بلینگام، فودن ، کین 

اسلوونی (۲-۴-۴): اوبلاک ، کارنیتسینیک، درکوشیچ، بیول، یانزا ، استویانوویچ، چرین، گنژدا، ملاکار ، اشپورار، ششکو 

وضعیت گروهها و جدول رده بندی:

در گروه A، تیمهای آلمان و سوئیس به ترتیب با رتبه اول و دوم به دور یک هشتم نهائی صعود کردند.

در گروه B، تیمهای اسپانیا و ایتالیا به ترتیب با رتبه اول و دوم به دور یک هشتم نهائی صعود کردند. اشاره شود، تیم اسپانیا در هر ۳ مسابقه خود پیروز شده و با امتیاز کامل به مرحله حذفی رفته.

در گروه C،تیمهای انگلیس ؛ دانمارک و اسلوونی به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند و هر سه تیم به مرحله یک هشتم مسابقات یورو ۲۰۲۴، صعود کردند. تیم صربستان از صعود باز ماند و حذف شد.

در گروه D،، تیمهای اتریش، فرانسه و هلند به ترتیب در رده اول تا سوم قرار گرفتند. هر ۳ تیم به مرحله حذفی صعود کردند.

در گروه E، رومانی،بلژیک ، اسلواکی و اوکراین ، هر چهار تیم با یک برد و ۳ امتیاز در رده های اول تا چهارم قرار گرفته اند. تفاضل گل و گلهای زده و خورده، چنین رده بندی را ایجاد کرده است.

در گروه F، پرتغال با ۶ امتیاز در صدر جدول است و صعود خود را به مرحله یک هشتم نهائی قطعی کرده است. ترکیه در جایگاه دوم است. تیمهای جمهوری چک و گرجستان در رده های سوم و چهارم قرار دارند. امروز چهارشنبه، با انجام دو بازی پرونده این گروه و سایر گروهها بسته خواهد شد. از روز شنبه آینده بازیهای مرحله حذفی یک هشتم نهائی برگزار خواهد شد.

  گروه A

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱آلمان۳۲۱۰۷
۲سوئیس۳۱۲۰۵
۳مجارستان۳۱۰۲۳
۴اسکاتلند۳۰۱۲۱

گروه B

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اسپانیا۳۳۰۰۹
۲ایتالیا۳۱۱۱۴
۳کرواسی۳۱۱۱۴
۴آلبانی۳۰۰۳۰

گروه C

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱انگلیس۳۱۲۰۵
۲دانمارک۳۰۳۰۳
۳اسلوونی۳۰۳۰۳
۴صربستان۳۰۲۱۲

گروه D

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱اتریش ۳۲۰۱۶
۲فرانسه۳۱۱۰۵
۳هلند ۳۱۱۱۴
۴لهستان۳۰۱۲۱

گروه E

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱رومانی۲۱۰۱۳
۲بلژیک۲۱۰۱۳
۳اسلواکی۲۱۰۱۳
۴اوکراین۲۱۰۱۳

گروه F

ردهتیمبازیبردمساویباختامتیاز
۱پرتغال۲۲۰۰۶
۲ترکیه۲۱۰۱۳
۳چک۲۰۱۱۱
۴گرجستان۲۰۱۱۱

یورو ۲۰۲۴ به روایت آمار

با گذشت دو دور از مرحله گروهی یورو۲۰۲۴، رویدادهای کمی که بیانگر آمار و اطلاعات کمی بازیهای یورو ۲۰۲۴، است
آقای گل – گل به خودی (۶)
آمار عجیبی است .اما در یورو ۲۰۲۴  ، ۶ گل به خودی ، به ثمر رسیده است.
بهترین پاسور – دنیس من (۲)
هافبک تیم ملی رومانی که در پارما بازی می‌کند، در این زمینه از هنرمندان بزرگ فوتبال اروپا پیشی گرفته و تا کنون با ۲ پاس گل وضعیت بهتری نسبت به بقیه دارد.

بیشترین تعداد شوت – کریستیانو رونالدو (۹)

رونالدو با ۹ شوت بیشترین شوت‌زده را دارد و همچنین روملو لوکاکو با ۵ شوت بیشتر از هر بازیکنی شلیک‌هایش درون چارچوب فلزی رقبا بوده است. لوکاکو تنها یک شوت کمتر از رونالدو زده و رونالدو هم تنها یک شوتش در چارچوب نبوده .اما این اختلاف آماری در تعداد گل های زده‌شان برابر می‌شود. ۱۷ ضربه، بدون گل!

بیشترین تعداد پاس کلیدی – کریستین اریکسن (۱۱)

هافبک دانمارکی در مرکز زمین به تیمش کمک می‌کند تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرد و البته جدای از بیشترین تعداد پاس کلیدی، با ۱۹ سانتر، بیشترین ارسال را در این تورنمنت داشته است.

بیشترین خطای مرتکب شده انفرادی- دنزل دومفریس (۸)

مدافع کنار تیم ملی هلند با ۸ خطای مرتکب شده بیشترین خطا را انجام داده و اختلاف فاحشی با دیگر بازیکنان حاضر در این تورنمنت دارد.

بیشترین کلین شیت – اونای سیمون – مایک مانیان (۲)

از ۲۴ تیم تنها ۹ دروازه‌بان بودند که موفق شدند در طول ۹۰ دقیقه دروازه خود را از آماج حملات تیم های حریف در امان نگه دارند که البته سیمون و مانیان دو دروازه‌بان اسپانیا و فرانسه در این آمار پیشتاز هستند.

بیشترین تعداد پاس صحیح – تونی کروس (۲۲۷)
مهندس آلمانی در مجموع ۹۱ درصد پاس‌هایش سالم به مقصد رسیده و مشخصا، امکان ندارد او پاس اشتباهی بدهد و اگر پاس او اشتباه است.او همچنین با ۲۵۲ لمس توپ، بیشتر از هر بازیکن دیگری توپ یورو ۲۰۲۴ را زیر پای خود دیده است تا تمام انتظاراتی که از یک هافبک مرکزی داریم را برآورده باشد.
بیشترین تکل صحیح – اوتار کاکابادزه (۷)
این مدافع گرجستانی، هر ۷ باری که تکل زده، موفق شده بدون خطا توپ را از بازیکن حریف برباید که آمار بسیار فوق العاده‌ای برای او خواهد بود..

۳بر۲ مقابل کلمبیا در دیدار دوستانه فروردین- و در آستانه سیزدهمین بازی با بلژیک سه کلین‌شیت ثبت کرده‌اند.

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

جام ملت‌های اروپا با حضور ۲۴ تیم از جمعه‌شب گذشته،با بازی تیم‌های ملی فوتبال آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانتس‌آره‌نای مونیخ آغاز شد. قهرمان یورو ۲۰۲۴ پس از ۵۱ مسابقه و در پایان بازی فینال در ورزشگاه تاریخی المپیک برلین شناخته خواهد شد. یورو ۲۰۲۴ برای نخستین بار با حضور ۲۴ تیم اروپایی در آلمان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایتالیا در دوره پیشین با برتری برابر انگلیس در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. البته آن رقابت‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

جدول کامل نتایج دور اول مرحله گروهی مسابقات یورو ۲۰۲۴:

تیم       نتیجه             نتیجه          تیم         تاریخ               ساعت
آلمان        ۵              ۱              اسکاتلند   جمعه ۲۵ خرداد         ۲۲:۳۰
مجارستان ۳              ۱              سوییس    شنبه ۲۶ خرداد         ۱۶:۳۰
اسپانیا      ۳              ۰              کرواسی   شنبه ۲۶ خرداد         ۱۹:۳۰
ایتالیا       ۲               ۱              آلبانی       شنبه ۲۶ خرداد         ۲۲:۳۰
لهستان    ۱              ۲              هلند         یکشنبه ۲۷ خرداد      ۱۶:۳۰
اسلوونی  ۱              ۱              دانمارک    یکشنبه ۲۷ خرداد      ۱۹:۳۰
صربستان  ۰              ۱              انگلیس     یکشنبه ۲۷ خرداد      ۲۲:۳۰
رومانی     ۳              ۰              اوکراین     دوشنبه ۲۸ خرداد      ۱۶:۳۰
بلژیک       ۰              ۱              اسلواکی  دوشنبه ۲۸ خرداد      ۱۹:۳۰
اتریش       ۰              ۱              فرانسه     دوشنبه ۲۸ خرداد      ۲۲:۳۰
ترکیه        ۳              ۱              گرجستان  سه‌شنبه ۲۹ خرداد    ۱۹:۳۰
پرتغال       ۲              ۱              چک          سه‌شنبه ۲۹ خرداد    ۲۲:۳۰

برنامه بازیهای و نتایج مرحله گروهی:

جمعه ۲۵ خرداد:گروه A: آلمان – اسکاتلند . بازی شماره ۱(ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی: آلمان ۵ اسکاتلند ۱

شنبه ۲۶ خرداد

گروه A : مجارستان – سوئیس. بازی شماره ۲(ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: مجارستان ۱ سوئیس ۳

گروه B: اسپانیا – کرواسی .بازی شماره ۳ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۰:۳۰). نتیجه بازی: اسپانیا ۳ کرواسی صفر

گروه B: ایتالیا – آلبانی  . بازی شماره ۴.(ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی: ایتالیا ۲ آلبانی ۱

یکشنبه ۲۷ خرداد

گروه D: لهستان – هلند . بازی شماره ۵ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)نتیجه بازی : لهستان ۱ هلند ۲

گروه C: اسلوونی – دانمارک . بازی شماره ۶.(ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰) نتیجه بازی: اسلوونی ۱ دانمارک ۱

گروه C: صربستان – انگلیس . بازی شماره ۷(ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۳:۳۰) نتیجه بازی : صربستان ۰ انگلیس ۱

دوشنبه ۲۸ خرداد

گروه E: رومانی – اوکراین. بازی شماره ۸ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: رومانی ۳  اوکراین ۰

گروه E: بلژیک – اسلواکی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰).نتیجه بازی : بلژیک ۰ اسلواکی ۱

گروه D: اتریش – فرانسه (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۳:۳۰). نتیجه بازی:  اتریش ۰ فرانسه ۱ (گل بخودی اتریش).

سه‌شنبه ۲۹ خرداد

گروه F: ترکیه – گرجستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰). نتیجه بازی : ترکیه ۳ گرجستان ۱

گروه F: پرتغال – کرواسی (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۳:۳۰). نتیجه بازی :  پرتغال  1  جمهوری چک  1

دور دوم یورو ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۳۰ خرداد). ساعت به وقت ایران

گروه B: کرواسی – آلبانی (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰) نتیجه بازی :  کرواسی ۲ آلبانی ۲

گروه A: آلمان – مجارستان- (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰). نتیجه بازی : آلمان ۲ مجارستان ۰

گروه A: اسکاتلند – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی : اسکاتلند ۱ سوئیس ۱

پنجشنبه ۳۱ خرداد

گروه C: اسلوونی – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی : اسلوونی ۱ صربستان ۱

گروه C: دانمارک – انگلیس (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰). نتیجه بازی :  دانمارک ۱  انگلیس ۱

گروه B: اسپانیا – ایتالیا (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی : اسپانیا ۱ ایتالیا ۰

جمعه اول تیر

گروه E: اسلواکی – اوکراین (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: اسلواکی ۱ اوکراین ۲

گروه D: لهستان – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰) .نتیجه بازی : لهستان ۱ اتریش ۳

گروه D: هلند – فرانسه (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی : هلند ۰ فرانسه ۰

برنامه بازیهای شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ برابر با ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴ :

گروه F: گرجستان – جمهوری چک (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰) نتیجه بازی : گرجستان ۱ جمهوری چک ۱

گروه F: ترکیه – پرتغال (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰) نتیجه بازی : ترکیه ۰ پرتغال ۳

گروه E: بلژیک – رومانی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی : بلژیک ۲- رومانی ۰

دور سوم یورو ۲۰۲۴

یکشنبه ۳ تیر

گروه A: سوئیس – آلمان (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی : سوئیس ۱ آلمان ۱

گروه A: اسکاتلند – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی: اسکاتلند ۰مجارستان ۱

دوشنبه ۴ تیر

گروه B: کرواسی – ایتالیا (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی: کرواسی ۱ ایتالیا ۱

گروه B: آلبانی – اسپانیا (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی : آلبانی ۰ اسپانیا ۱

سه‌شنبه ۵ تیر

گروه D: هلند – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰) نتیجه بازی :  هلند ۲ اتریش ۳

گروه D: فرانسه – لهستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ ساعت ۱۹:۳۰) نتیجه بازی : فرانسه ۱ لهستان ۱

گروه C: انگلیس – اسلوونی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی :  انگلیس ۰ اسلوونی۰

گروه C: دانمارک – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی : دانمارک  ۰ صربستان۰

چهارشنبه ۶ تیر

گروه E: اسلواکی – رومانی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: اوکراین – بلژیک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: جمهوری چک – ترکیه (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه F: گرجستان – پرتغال (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴
شنبه ۹ تیر
بازی ۳۸: تیم دوم گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰

بازی ۳۷: تیم اول گروه A – تیم سوم گروه C (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۱۰ تیر

بازی ۴۰: تیم اول گروه C – تیم سوم یکی از گروه‌های D، E یا F (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۹: تیم اول گروه B – تیم سوم یکی از گروه‌های A، D، E یا F (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۱۱ تیر

بازی ۴۲: تیم دوم گروه D – تیم دوم گروه E (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۱: تیم اول گروه F – تیم سوم یکی از سه گروه A، B یا C (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

بازی ۴۳: تیم اول گروه E – تیم سوم یکی از گروه‌های A، B، C یا D (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۴: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه F (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴
جمعه ۱۵ تیر
بازی ۴۵: برنده بازی ۳۹ – برنده بازی ۳۷ (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۶: برنده بازی ۴۱ – برنده بازی ۴۲ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر

بازی ۴۸: برنده بازی ۴۰ – برنده بازی ۳۸ (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۷: برنده بازی ۴۳ – برنده بازی ۴۴ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴
سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی ۴۹: برنده بازی ۴۵ – برنده بازی ۴۶ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر

بازی ۵۰: برنده بازی ۴۷ – برنده بازی ۴۸ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دیدار فینال یورو ۲۰۲۴
یکشنبه ۲۴ تیر

بازی ۵۱: برنده بازی ۴۹ – برنده بازی ۵۰ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰

https://akhbar-rooz.com/?p=244604 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x