پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: از اعتصاب کارگران پیمانی و پروژەای حمایت می‌کنیم!

اعتصاب کارگران شرکت‌های پیمانکاری و پروژەای کە از ٣١ خرداد در میانە‌ی تبلیغات انتخابات فرمایشی حکومت شروع شد، با گذشت پنج روز هم‌چنان ادامه دارد و گسترش پیدا کردە‌است. بە گزارش کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، تا کنون بیش از ٢٠ هزار کارگر شاغل در قریب به ٩٠ شرکت مختلف فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در مناطق نفتی بە این اعتصاب پیوستە و همە یک‌صدا خواهان افزایش دستمزد، ١۴ روز استراحت ماهانە در ازای ١۴ روز کار، برچیدن بساط شرکت‌های پیمانکاری و دیگر مطالبات رفاهی در محل‌های کار خود شدەاند.

تعدادی از کارفرمایان با وجود برخی عقب‌نشینی‌ها در مقابل کارگران، هنوز جواب روشنی بە مجموع درخواست‌های آنان ندادە‌اند. هم‌چنین طبق آخرین گزارش‌ها مامورین حراست در تعدادی از شرکت‌ها شروع بە تهدید کارگران کردەاند و دو تن را به‌نام‌های بهرامی فورمن و محمد رحیمی بازداشت کردەاند. با این وجود کارگران در شرکت‌هایی کە در اعتصاب هستند، عموما بر ادامە‌ی اعتصاب تا رسیدن بە مطالبات خود تاکید دارند.

حزب چپ ایران ضمن اعلام همبستگی با کارگران اعتصابی و پشتیبانی قاطع از  خواست‌های آنان، کارگران را بە حفظ و تحکیم اتحاد و همبستگی و کوشش برای گسترش هرچە بیشتر دامنە‌ی اعتصاب کە از الزامات موفقیت هر اعتصابی است، فرامی‌خواند. ما هم‌چنین بازداشت تعدادی از کارگران اعتصابی را محکوم می‌کنیم  و از کارگران و شهروندان مبارز در سراسر کشور به‌ویژە در شهرها و مراکز نفتی جنوب کشور می‌خواهیم که بە هر شکل کە می‌توانند از این اعتصاب و مطالبات حق طلبانە و عادلانە‌ی کارگران پروژه‌ای حمایت کرده، بازداشت و تهدید کارگران توسط عوامل سرکوبگر حکومت را محکوم و برای آزادی کارگران بازداشت شدە تلاش  نمایند. حق تشکل و اعتصاب از حقوق اولیە‌ی کارگران است و بایستی مطابق مقاولە‌نامە‌های ٨٧ و ٩٨ سازمان بین المللی کار اکیدا رعایت گردد.

هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران

۵ تیر۱۴۰۳ – ۲۵ ژوین ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=244563 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x