پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

کوپا آمریکا ۲۰۲۴ : برد اوروگوئه؛ آمریکا و کلمبیا؛ برزیل نشانه مدعی قهرمانی نداشت ؛ پرو – کانادا؛ شیلی – آرژانتین؛ هشدار دولت آرژانتین به بازگشت دی ماریا

نازک بین- در آرژانتین به آنخل دی ماریا اطمینان نداده‌اند که از او محافظت خواهد شد. تصمیم آنخل دی ماریا برای انتخاب تیم بعدی خود، همچنان موضوعی  جنجالی در آرژانتین است. از زمانی که این بازیکن رویای خود را برای بازگشت به آرژانتین اعلام کرد، چندین اتفاق رخ داده است که در حال حاضر مانع از امضای قرارداد ستاره آرژانتینی برای روساریو سنترال شده است.تهدید، تیراندازی به اعضای خانواده دی ماریا، یادداشت‌هایی که روی درب خانه‌اش نوشته شده و مسائلی دیگر که توجه دولت آرژانتین را نیز جلب کرده است. آخرین کسی که برای رسیدگی به این موضوع مداخله کرد، ماکسیمیلیانو پولارو، فرماندار استان سانتافه آرژانتین، بود. او ،در مورد بازگشت احتمالی آنخل دی ماریا به روساریو سنترال، گفت: «مقامات برای تضمین امنیت دی ماریا و خانواده‌اش با این بازیکن تماسی نگرفته‌اند.»شگفت‌انگیزتر اینکه، پولارو به دی ماریا هشدار می‌دهد که اگر تصمیم به بازگشت بگیرد، آزادی خود را از دست خواهد داد.پولارو ،با بیان اینکه “همه کسانی که دی ماریا را تهدید کردند، بلافاصله دستگیر شدند”، گفت که شرایط حفاظت از او کاملاً متفاوت است: «اگر او مایل باشد، باید راه‌هایی را که دولت برای تضمین امنیت دارد، یعنی از دست دادن برخی آزادی‌ها، بپذیرد. در این صورت ما فوراً حاضر به کمک به او خواهیم بود.»پرونده دی ماریا به بالاترین سطوح سیاسی آرژانتین هم رسیده است. خاویر میلِی، رئیس جمهور، اخیرا گفت: «دولت باید امنیت دی ماریا را تضمین کند.» 

برنامه بازیهای کوپا آمریکا،چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ . ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ :

گروه A: پرو – کانادا (ورزشگاه چیلدرنز مرسی پارک کانزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه A: شیلی – آرژانتین (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

نتایج بازیهای کوپا آمریکا روز چهارم:

برزیل ۰ کاستاریکا ۰

کلمبیا ۲ پاراگوئه ۱

برد اوروگوئه و آمریکا؛ تساوی برزیل با کاستاریکا؛ پیروزی کلمبیا

تیم‌های ملی فوتبال اروگوئه و آمریکا در اولین بازی‌‌های خود در مرحله گروهی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا، به برتری رسیدند.در سومین شب از دور نخست رقابت‌های «کوپا آمه‌ریکا» ۲۰۲۴ ،دو تیم آمریکا و بولیوی (گروه C) در ورزشگاه «AT&T» شهر آرلینگتون از ایالت تگزاس به مصاف هم رفتند. در نهایت شاگردان گرگ برهالتر موفق شدند به برتری ۲ بر صفر برسند.کریستین پولیسیچ و فولارین بالوگون به ترتیب در دقایق ۳ و ۴۴ برای آمریکا گلزنی کردند.در دیگر دیدار این گروه نیز اروگوئه مقابل پاناما قرار گرفت و توانست با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دهد. گل‌های اروگوئه را در این دیدار آرائوخو، نونیز و وینیا به ثمر رساندند.در پایان دیدارهای هفته اول این رقابت‌ها، اروگوئه صدرنشین گروه است و آمریکا با گل زده کم‌تر در رده دوم قرار گرفت.

آرژانتین، اروگوئه، ایالات متحده، ونزوئلا و مکزیک، تیم‌هایی بودند که مسابقات را با کسب پیروزی آغاز کردند . برزیل هم امیدوار بوددر این جمع قرار گرفته و  از همین ابتدا در قامت یک مدعی به مسابقات وارد شود. برزیل سومین تیم پرافتخار تاریخ قاره پس از آرژانتین و اروگوئه است. این تیم برای تجربه سومین فینال متوالی  و کسب جام، باید تحت هدایت دوریوال ژونیور، بعد از کاستاریکا،مقابل کلمبیا و پاراگوئه هم به میدان برود. در صورت صعود از دور گروهی، برزیل تا دیدار فینال مقابل آرژانتین قرار نمی گیرد. اما ابتدا کلمبیا و پاراگوئه و سپس  اروگوئه و ایالات متحده، هرکدام قادر خواهند بود برزیل را پیش از رسیدن به فینال به دردسر بیندازند. !

تیم‌ ملی برزیل در اولین بازی خود در چارچوب گروه چهارم کوپاآمریکا، مقابل کاستاریکا به تساوی بدون گل رضایت داد. حملات تیم دوریوال جونیور با دفاع منطقی کاستاریکا راه به جایی نبرد. تا تیم عمدتا بازنده در تقابل‌های رودررو با برزیل، این بار در قامت یکی از میهمانان دعوت شده از منطقه دیگری از  قاره آمریکا به یک تساوی باارزش دست یابد. اتفاق مهم بازی، مردود شدن گل مارکینیوش برزیلی توسط VAR بود. برزیل با این تساوی پایین‌تر از کلمبیا قرار گرفت که توانست با نتیجه ۱-۲ برابر تیم ملی پاراگوئه به پیروزی برسد .

چه تیم‌هایی مدعی هستند؟

با توجه به ترکیب تیم‌های حاضر در کوپا آمریکا، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی، آرژانتین است، آلبی‌‍سلسته در دوره گذشته که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، توانست با شکست دادن برزیل در فینال، پانزدهمین قهرمانی متوالی را جشن بگیرد.آنها که یک سال پس از فتح کوپا، قهرمان جام‌جهانی شدند، در آمریکا به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی هستند.دیگر مدعی جام هم می‌تواند برزیل باشد. مدعی سنتی کوپا آمریکا، بدون نیمار جونیور که دوران نقاهت مصدومیت سخت اش را سپری می‌کند، آماده این تورنمنت شده است. پس از سه باخت متوالی در مقدماتی جام جهانی در اواخر سال گذشته، فدراسیون فوتبال برزیل، فرناندو دینیز، سرمربی این تیم را برکنار کرد و دوریوال جونیور را جایگزین او کرد. برزیل با این مربی توانست در یک بازی دوستانه، انگلیس را شکست دهد و با اسپانیا به تساوی برسد. مکزیک با دو بار نایب قهرمانی کوپا آمریکا و پنج بار حضور نیمه‌نهایی این مسابقات، دیگر تیم مدعی جام است. با وجود نمایش ضعیف این تیم در جام‌جهانی گذشته، قهرمانی آنها در جام طلایی کونکاکاف در سال گذشته تا حدودی وضعیت این تیم را بهتر کرده است.تیم ملی ایالات متحده به عنوان میزبان مسابقات و میزبان مشترک جام جهانی ۲۰۲۶ ، دیگر تیمی است در مسابقات کوپا، توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. آمریکا که ۴ دوره در این مسابقات حضور داشته است در ۲۰۱۶توانست به مقام چهارم کوپا برسد. همچنین کوپا آمریکا ۲۰۲۴، آخرین حضور لیونل مسی در این رقابت‌ها هم خواهد بود. این مهاجم دوشنبه آینده و قبل از دومین بازی مرحله گروهی آرژانتین مقابل شیلی، ۳۷ ساله می‌شود. وی می‌خواهد پس از فتح کوپاآمریکای ۲۰۲۱ و جام جهانی ۲۰۲۲، کشورش را به سومین قهرمانی متوالی بین‌المللی برساند.

به همین علت، آرژانتین، پرچمدار حال حاضر آمریکای جنوبی با اقتدار در صدر شانس‌های قهرمانی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ قرار دارد. طبق پیش‌بینی‌ها، این تیم با ۳۰.۸ درصد شانس، بخت اول فتح جام محسوب می‌شود و ۵۰.۵ درصد احتمال دارد به فینال راه یابد. قرعه هم تا حدودی به نفع آنهاست و مکزیک و شیلی به عنوان رقبای اصلی روی کاغذ مطرح هستند. با این حال، با ۸۹.۸ درصد احتمال، صعود مدافع عنوان قهرمانی به مرحله یک‌چهارم نهایی تقریباً قطعی است و آنها۶۷.۲ درصد شانس برای رسیدن به نیمه‌نهایی دارند.

مدعیان آقای گلی کوپا آمریکا ؛بهترین گلزنان کوپا:

۱۷گل

نوربرتو مندس (آرژانتین) و زیزینیو (برزیل)

۱۵گل

سورینو وارلا (اروگوئه) و تئودورو فرناندس (پرو)

۱۴گل

پائولو گوئررو (پرو) و ادواردو وارگاس (شیلی)

۱۳گل

لیونل مسی (آرژانتین)، آدمیر (برزیل) گابریل باتیستوتا (آرژانتین)، ژایر (برزیل)، خوزه مانوئل مورنو (آرژانتین) و هکتور اسکارونه (اروگوئه)

لیونل مسی، برای اینکه بهترین گلزن تاریخ کوپا شود، به تعداد گل‌هایی که در دوره قبلی زد نیاز دارد؛ یعنی ۴گل دیگر.

وینیسیوس ارزشمندترین بازیکن کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴

در تاریخ بیش از ۱۰۰ ساله کوپا آمه‌ریکا، ستارگان زیادی در این رقابت‌ها حضور داشتند؛ ستارگانی چون دیگو مارادونا، پله، زیکو، روماریو و رونالدو که همگی در این رقابت‌ها درخشیدند.با شروع این رقابت‌ها ۵ ستاره ارزشمند کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ نیز مورد توجه قرار گرفتند:

وینیسیوس – ۱۹۳ میلیون دلار

وینگر برزیلی رئال مادرید نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. بدون شک او در حال حاضر در زمره بهترین بازیکنان جهان نیز محسوب می‌شود. البته انتقادی که به وینیسیوس وارد شده این بوده که او در تیم ملی برزیل برخلاف رئال مادرید درخشان ظاهر نشده است و باید دید بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان او با سلسائو چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

فدریکو والورده – ۱۲۸ میلیون دلار

کاپیتان آینده رئال مادرید  برای اروگوئه و رئال مادرید نقش محوری ایفا می کند. والورده در حمله و دفاع یک بازیکن کامل است و دومین بازیکن ارزشمند کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ است.

لائوتارو مارتینس – ۱۱۷ میلیون دلار

مهاجم آرژانتینی در سری‌آ با اینتر بسیار خوب ظاهر شده است و فصل قبل آقای گل سری آ شد. او کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ را نیز با گلزنی برابر کانادا شروع کرد.

رودریگو – ۱۱۷ میلیون دلار

وینگر رئال مادرید به خاطر مهارت‌های دریبلینگ و توانایی در زدن گل‌های مهم شناخته می‌شود. رودریگو همچنان بازیکنی کلیدی برای رئال مادرید و تیم ملی برزیل است. بازی‌های او باعث تمجید هواداران و کارشناسان شده و حالا به دنبال قهرمانی با برزیل در کوپاست.

خولیان آلوارس – ۹۶ میلیون دلار

هیچ بازیکنی در این سن جوان به اندازه خولیان آلوارس قهرمانی ندارد. قهرمان کوپا لیبرتادورس، لیگ قهرمانان اروپا، کوپا آمریکا، جام جهانی باشگاه‌ها و جام جهانی به دنبال رسیدن به افتخاری دیگر است. او مهاجم ماهری است که می‌تواند از کوچکترین فرصت‌ها گل بسازد.

برنامه بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۲۴، یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ برابر با ۲۳ ژوئن ۲۰۲۴ :

گروه B: اکوادور – ونزوئلا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه B: مکزیک – جامائیکا (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

گروه‌بندی مسابقات بدین شرح است:

گروه A: آرژانتین، پرو، شیلی، کانادا

گروه B: مکزیک، اکوادور، ونزوئلا، جامائیکا

گروه C: ایالات متحده، اروگوئه، پاناما، بولیوی

گروه D: برزیل، کلمبیا، پاراگوئه، کاستاریکا

رده‌بندی بازیکنان دارای بیشترین تعداد بازی در کوپه آمریکا :

  1. لیونل مسی (آرژانتین) ۳۵ بازی
  2. سرخیو لیوینگ‌استون (شیلی) ۳۴ بازی
  3. زیزینیو (برزیل) ۳۳ بازی
  4. ویکتور اوگارته (بولیوی) ۳۰ بازی
  5. لئونل آلوارس (کلمبیا) ۲۷ بازی
  6. کارلوس والدراما (کلمبیا) ۲۷ بازی
  7. گری مِدِل (شیلی) ۲۷ بازی
  8. یوشیمار یوتون (پرو) ۲۷ بازی
  9. خاویر ماسچرانو (آرژانتین) ۲۶ بازی
  10. کلودیو براوو (شیلی) ۲۵ بازی

برنامه و نتایج بازیهای کوپا آمریکا ۲۰۲۴:

جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ (بازی افتتاحیه). توجه! زمان برگزاری تمام بازیها، مطابق با وقت ایران است.

گروه A: آرژانتین – کانادا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد به وقت ایران). نتیجه بازی : آرژانتین ۲ کانادا ۰

شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – شیلی (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد). نتیجه بازی : پرو ۰ شیلی ۰

یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – ونزوئلا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اکوادور ۱ونزوئلا ۲

گروه B: مکزیک – جامائیکا (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) . نتیجه بازی : مکزیک ۱ جامائیکا ۰

دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

گروه C: ایالات متحده آمریکا – بولیوی (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : آمریکا ۲ بولیوی ۰

گروه C: اروگوئه – پاناما (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : اروگوئه ۳ پاناما ۱

سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – پاراگوئه (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد) نتیجه بازی : کلمبیا ۲ پاراگوئه ۱

گروه D: برزیل – کاستاریکا (ورزشگاه سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد) نتیجه بازی: برزیل ۰ کاستاریکا ۰

چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳

گروه A: پرو – کانادا (ورزشگاه چیلدرنز مرسی پارک کانزاس؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه A: شیلی – آرژانتین (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳

گروه B: اکوادور – جامائیکا (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه B: ونزوئلا – مکزیک (سوفای اینگلوود کالیفرنیا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

گروه C: پاناما – ایالات متحده آمریکا (ورزشگاه مرسدس بنز آتالانتا جورجیا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه C: اروگوئه – بولیوی (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

گروه D: کلمبیا – کاستاریکا (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

گروه D: پاراگوئه – برزیل (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳

گروه A: آرژانتین – پرو (ورزشگاه هارد راک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه A: کانادا – شیلی (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

گروه B: مکزیک – اکوادور (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه B: جامائیکا – ونزوئلا (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

گروه C: بولیوی – پاناما (ورزشگاه اینتر اند کو اورلاندو فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه C: ایالات متحده آمریکا – اروگوئه (ورزشگاه اروهد کانزاس میسوری؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

گروه D: برزیل – کلمبیا (ورزشگاه لویز سانتاکلارا کالیفرنیا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

گروه D: کاستاریکا – پاراگوئه (ورزشگاه Q2 آستین تگزاس؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

 برنامه مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۵: تیم اول گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه ان آر جی هیوستون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۶: تیم اول گروه B – تیم دوم گروه A (ورزشگاه ای تی اند تی آرلینگتون تگزاس؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۷: تیم اول گروه C – تیم دوم گروه D (ورزشگاه الیجنت لاس وگاس نوادا؛ ساعت ۰۱:۳۰ بامداد)

بازی ۲۸: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه‌ C (ورزشگاه استیت فارم آریزونا؛ ساعت ۰۴:۳۰ بامداد)

برنامه مرحله نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳

بازی ۲۹: برنده بازی ۲۵ – برنده بازی ۲۶ (ورزشگاه میت لایف نیوجرسی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد

پنجشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۰: برنده بازی ۲۷ – برنده بازی ۲۸ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

بازی رده بندی کوپا آمریکا ۲۰۲۴

یکشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۱: بازنده بازی ۲۹ – بازنده بازی ۳۰ (ورزشگاه بنک آف آمریکا شارلوت کارولینای شمالی؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

فینال کوپا آمریکا ۲۰۲۴

دوشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۳

بازی ۳۲: برنده بازی ۲۹ – برنده بازی ۳۰ (ورزشگاه هاردراک میامی فلوریدا؛ ساعت ۰۳:۳۰ بامداد)

https://akhbar-rooz.com/?p=244540 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x