پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

محمد داوری، فعال کارگری محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز هم‌چنان در اعتصاب غدا به‌سر می‌برد

محمد داوری، فعال کارگری محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز که هم‌اکنون در سلول انفرادی این زندان نگهداری می‌شود، هم‌چنان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این فعال کارگری از دو هفته پیش دست به اعتصاب غذا زده است. محمد داوری ۱۹ خرداد ماه در اعتراض به حبس در سلول انفرادی اعتصاب غذای خود را آغاز کرد. بر مبنای گزارش هرانا، این فعال کارگری زندانی تاکنون موفق به ارتباط با خانواده خود نشده است.

محمد داوری ۲۶ اردیبهشت سال جاری بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. سال گذشته شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سیدمحمود ساداتی، محمد داوری را به اتهام «توهین به رهبری» به سه سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان به مدت دو سال، و به اتهام «تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند در فضای مجازی» به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

براساس گزارش منابع آگاه جلسه دادگاه بدون حضور او برگزار شد و «دادگاه در مورد دلیل طرح اتهام توهین به رهبری» هیچ مصداقی را اعلام نکرد. محمد داوری، ۲۹ ساله کارشناس عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز است. او به خاطر فعالیت‌هایش پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=244407 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x