شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بریزبن استرالیا- اعتراض خیابانی به لایحه جدید مهاجرتی

در تظاهرات روز شنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۴  بریزبن چندین سخنران و هنرمند شرکت کردند و مخالفت خود را با این قانون اظهار کردند. از جمله سخنرانان این تجمع،  سناتور لاریسا واترز بود که رهبر حزب سبزها در سنای استرالیا می باشد. وی از مردم خواست که از طریق تماس با نمایندگان خود از تصویب این لایحه جلوگیری کنند. تری فیشر، که وکیل مهاجرتی شناخته شده ای می باشد، نیز مخالفت خود را با این لایحه بیان کرد. زهرا عزیزی پناهجوی ایرانی و واشینی جایا کومار پناهنده تامیل، هم از تجربیات سخت خود سخن گفتند. دیوید رویکس، گیتاریست آمریکایی، به همراهی هنرمند دیگری چندین تصنیف انسان دوستانه اجرا کردند. در یکی از این قطعات که به زبان انگلیسی اجرا می شد، ماجرای تلخ اخراج دو دلداه جوان ایرانی روایت می شد که آنها را لیلی و مجنون می نامید.

پس از انجام برنامه در میدان رداکلیف شرکت کنندگان راهپیمایی خود را آغاز کردند و با همکاری پلیس از خیابان های مرکزی شهر عبور کردند. این تجمع در ساعت ۱۱ صبح شروع شد و یک ساعت و نیم طول کشید.

دولت استرالیا لایحه مهاجرتی جدیدی به مجلس نمایندگان و سنا ارائه کرده است که در صورت تصویب مشکلاتی برای ورود و اقامت مهاجران و پناهجویان ایجاد خواهد کرد.

این قانون به زیان مهاجرین و پناهجویان کشورهایی است که حاضر به پذیرش اجباری اتباع خود نیستند، گفته می شود که پنج کشور ایران، عراق، روسیه، سودان جنوبی و زیمباوه در لیست دولت استرالیا قرار دارند.

بر اساس این لایحه پناهجویانی که درخواست اقامت شان پذیرفته نشده است اگر استرالیا را ترک نکنند مجرم شناخته می شوند و مجازات آنها ممکن است تا ۵ سال زندان و پرداخت جریمه ای تا ۹۳ هزار دلار باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=244362 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x