دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

نتایج آخرین نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

نتایج نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و نتایج نظرسنجی یکی از مراکز معتبر افکارسنجی در کشور، که نامی از آن برده نشده، درباره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است.

نتایج جدیدترین نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات ریاست جمهوری

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای سنجش میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، منتشر شد.

موسسه افکارسنجی ملت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در راستای سنجش میزان مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، سه موج پیمایش تلفنی از همه افراد ۱۸ سال و بیشتر در کل کشور انجام داده است.

میزان رای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری میان افرادی که قطعاً یا احتمالاً در انتخابات شرکت می‌کنند، تا آخر خرداد ماه به شرح زیر است:

محمدباقر قالیباف: ۲۰.۵

مسعود پزشکیان: ۱۹.۳

سعید جلیلی: ۱۷.۲

به‌منظور سنجش تصمیم مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از پاسخگویان سؤال شده است «‌در انتخابات ریاست‌جمهوری هفته آینده، برخی از مردم شرکت می‌کنند و برخی شرکت نمی‌کنند؛ شما چطور؟»  در موج سوم این پیمایش ۴۵/۵ درصد از مردم گفته‌اند قطعاً در این انتخابات شرکت خواهند کرد، ۳۱/۸ درصد در این خصوص مردد بوده و ۲۱/۴ درصد ابراز کرده‌اند که قطعاً در انتخابات شرکت نخواهند کرد.

از پاسخگویانی که گفته‌اند «قطعاً» در انتخابات شرکت می‌کنند، سؤال شده‌ است «از بین نامزدهای انتخابات، شما به کدام‌یک رأی خواهید داد؟». در موج سوم این پیمایش به‌ترتیب انتخاب ۲۰/۷ درصد «محمدباقر قالیباف»، انتخاب ۱۸/۹ درصد «مسعود پزشکیان» و انتخاب ۱۸/۲ درصد «سعید جلیلی» است. علاوه‌براین، ۴/۶ درصد از این پاسخگویان «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، ۲ درصد «علیرضا زاکانی» و ۱/۸ درصد «مصطفی پورمحمدی» را به‌عنوان نامزد منتخب خود اعلام کرده‌اند. همچنین، ۲/۷ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که در این انتخابات رأی سفید یا باطله می‌دهند و ۲۶/۷ درصد نیز مردد بوده و هنوز نامزد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند.

از پاسخگویانی که گفته‌اند «قطعاً یا احتمالاً» در انتخابات شرکت می‌کنند، سؤال شده‌ است «از بین نامزدهای انتخابات، شما به کدام یک رأی خواهید دادید؟». در موج سوم این پیمایش به‌ترتیب انتخاب ۲۰/۵ درصد «محمدباقر قالیباف»، انتخاب ۱۹/۳ درصد «مسعود پزشکیان» و انتخاب ۱۷/۲ درصد «سعید جلیلی» است. علاوه‌براین، ۴/۶ درصد از این پاسخگویان «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، ۲ درصد «علیرضا زاکانی» و ۱/۶ درصد «مصطفی پورمحمدی» را به‌عنوان نامزد منتخب خود اعلام کرده‌اند. همچنین، ۲/۸ درصد از پاسخگویان گفته‌اند که در این انتخابات رأی سفید یا باطله می‌دهند و ۲۷/۷ درصد نیز مردد بوده و هنوز نامزد موردنظرشان را انتخاب نکرده‌اند.

نتایج آخرین نظرسنجی یک مرکز افکارسنجی معتبر درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

یکی از مراکز معتبر نظرسنجی کشور، در آخرین نظرسنجی خود که به روش حضوری در سراسر کشور انجام داده است، از ثبات نسبی در میزان نهایی مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

یکی از مراکز معتبر افکارسنجی در کشور در تاریخ «۳۱ خرداد ماه»، درباره انتخابات ریاست جمهوری یک نظرسنجی انجام داده است. بر اساس نتایج این نظرسنجی، آرای ۳ کاندیدای اول به این شرح است: «مسعود پزشکیان ۲۹ درصد، محمدباقر قالیباف ۲۵.۲ درصد و سعید جلیلی ۲۴.۱ درصد.»

مقایسه آرای تقابلی ۲ کاندیدا (یا اصطلاحا همان دوقطبی) نیز یکی دیگر از موضوعات نظرسنجی این مرکز افکارسنجی است. بر اساس نتایج به دست آمده از این بخش از نظرسنجی، در صورتی که رقابت فقط بین آقایان قالیباف و جلیلی برگزار شود؛ ۴۴.۲ درصد به قالیباف و ۴۱.۸ درصد به جلیلی رای خواهند داد. در صورتی که رقابت فقط بین آقایان جلیلی و پزشکیان برگزار شود؛ ۴۷.۷ درصد به پزشکیان و ۳۹.۹ درصد به جلیلی رای خواهند داد. در صورتی که رقابت فقط بین آقایان قالیباف و پزشکیان برگزار شود ۵۵.۱ درصد به قالیباف و ۳۵ درصد به پزشکیان رای خواهند داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=244342 لينک کوتاه

1.7 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x