چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

دومین مناظره انتخاباتی؛ پورمحمدی به «سرکوب ضدانقلاب» می بالد و پزشکیان خط قرمزش را «سیاست های رهبری» می داند

دومين مناظره انتخاباتی شش کانديدای رياست جمهوری پنجشنبه شب برگزار شد. محور و دستور کار اين مناظره، «خدمت‌رسانی عدالت‌محور دولت» بود. هر شش نامزدی که در اين مناظره شرکت داشتند، سال های بسياری است از مسئولين موثر جمهوری اسلامی هستند، در سخنان خود ضمن اشاره به وضعيت بحرانی فقر و معيشت، مشکلات را به گردن ديگران انداختند
نامزدهای ریاست جمهوری در حال آماده شدن برای مناظره دوم

دومین مناظره انتخاباتی شش کاندیدای ریاست جمهوری پنجشنبه شب برگزار شد. محور و دستور کار این مناظره، «خدمت‌رسانی عدالت‌محور دولت» بود. هر شش نامزدی که در این مناظره شرکت داشتند، سال های بسیاری است از مسئولین موثر جمهوری اسلامی هستند، در سخنان خود در مورد وجود فقر و تنگدستی و تهیدستی در کشور، از یکدیگر پیشی گرفتند و مشکلات را به گردن دیگران انداختند. گفتند اگر مردم به آن ها رای بدهند، مشکلات بیمه، بهداشت و سلامت، آموزش و دانشگاه ها را حل می کنند. یکی گفت همه ی مردم ایران را ثروتمند می کند، دیگری مدعی شد فقر مطلق را در همان نخستین اقدامات خود ریشه کن می کند، سومی گفت نظام بیمه درمانی و اجتماعی همگانی برقرار می کند، آن دیگری گفت حتما نخواهد گذاشت سفره مردم کوچک شود و…

هم در مناظره ی اول و هم در مناظره ی اخیر به نظر می رسد پورمحمدی بهتر از دیگران حرف زد. رسانه های ایران اصرار دارند او را «میانه رو» معرفی کنند. او در این مناظره هم به پزشکیان و هم به زاکانی و جلیلی حمله کرد تا «میانه روی خود را ثابت کند. او در روزی بر روی صندلی مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری نشست، که چند ساعت پیش از آن جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، کشتار زندانیان سیاسی در دهه شصت توسط حکومت ایران را «جنایات شنیع علیه بشریت و نسل کشی» توصیف کرده بود. کاندیدای «میانه رو» این انتخابات در این «نسل کشی» مسئولیت مهم و درجه ی اولی داشته است. پورمحمدی در این مناظره زمانی که سینه جلو داد و خود را جزو «موفق ترین» مدیر جمهوری اسلامی معرفی کرد، از جمله به «خدمات» خود در «سرکوب ضدانقلاب» اشاره کرد و وعده داد در مورد این «خدمت» خود به تفصیل سخن بگوید.

این مناظره یک کاندید اصلاح طلب هم داشت. مسعود پزشکیان که به تعبیر خودش «مرد و مردانه» صحبت کرد. او برخلاف چهار کاندید «اصولگرا» وعده های رنگین نداد. از دیگران اخلاقی تر صحبت کرد، تاکید کرد کشور دارای مشکلات زیادی است. راه حلش «وحدت»، «انسجام» و «پایان دادن به دعواها» بود. بارها تصریح کرد وضعیت مملکت به این دلیل به اینجا رسیده است که مسئولان با هم دعوا می کنند.  «ابتدا این را بگویم امروز چرا در این وضعیت هستیم؟ چون با هم دعوا می‌کنیم و با این شرایط مشکل حل نمی‌شود و روز به روز هم بدتر خواهد شد.»

برخلاف دیگر مناظره کنندگان که او را متهم کردند برنامه ندارد، او صریح تر و شاید صادقانه تر از همه ی آن ها برنامه ی خود را ارایه داد: سیاست های رهبری! او در پاسخ به پورمحمدی که او را متهم کرد عده ای فرصت طلب و تسلیم طلب را در ستاد خود جمع کرده است مجددا بر «انسجام داخلی» تاکید کرد و اظهار داشت: هر کسی بخواهد وارد ستاد انتخاباتی من شود من آن را می پذیرم چون می خواهم رای بگیرم، اما آنچه که انجام می‌دهم تنها سیاست‌های رهبری است. این خط قرمز من است.

مناظره ی سوم کاندایداها جمعه شب حول مسائل فرهنگی برگزار می شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=244200 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دادای همدانی
دادای همدانی
11 روز قبل

از قیافه همشان کرور کرور حقه بازی و شیادی می باره ، خطاخورده ها .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x