شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

بازی افتتاحیه کوپا آمریکا ۲۰۲۴ : آرژانتین- کانادا؛ بامداد جمعه ۲۱ ژوئن؛ ساعت ۰۲۰۰؛ برای دیدن بازیهای کوپا آمریکا؛ باید پاسبان شب شد

نازک بین- ، چهل و هشتمین دوره مسابقات جام ملت های آمریکای جنوبی با حضور ۱۶ تیم از ۱ تیر تا ۲۵ تیر ۱۴۰۳به میزبانی ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد . اولین مسابقه این تورنمنت ،از ساعت ۳:۳۰ بامداد جمعه به وقت ایران و ساعت  ۰۲۰۰ بامداد به وقت اروپا آغاز می شود. در دیدار افتتاحیه، آرژانتین قهرمان دوره قبل این جام، به مصاف تیم کانادا می رود.در گروه A که آرژانتین،پرو،کانادا و شیلی حضور دارند؛می توان ادعا کرد که آلبی سلسته خیلی کار آسانی ندارد. پرو ، از تیم های خوب آمریکای جنوبی است .شیلی در ۵ دوره اخیر،۲قهرمانی را تجربه کرده . همچنین کانادا که مهمان این دوره کوپا آمریکا است،همه حریفان آرژانتین، هستند. رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا  ۲۰۲۴ با حضور ۱۶ تیم در ۴ گروه با بازی افتتاحیه شروع خواهد شد. سایر مسابقات از بامداد روز یکشنبه ۲۳ ژوئن پیگیری می‌شوند. کوپا آمریکا سال ۱۹۱۶ برای نخستین‌بار برگزار شد. این مسابقات قدیمی‌ترین تورنمنت ملی فعال در دنیای فوتبال به شمار می‌رود. برای اولین بار از تاریخ برگزاری این تورنمنت، در مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴، قرار شده در این مسابقات از کارت صورتی استفاده شود؛ کارتی که به عنوان نشانه‌ای برای تعویض بازیکنی عمل می‌کند که دچار مصدومیت فیزیکی شده و مشکوک به ضربه مغزی است. ضمنا اجازه استفاده از ۶ تعویض در طول بازی تصویب شده . آمریکا برای دومین بار میزبان این رقابت‌هاست . برای نخستین‌بار از داوران خانم نیز در طول بازی‌ها استفاده می شود. اگر در دور حذفی بازی‌ها به تساوی بکشند، دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه نخواهد بود و دو تیم مستقیما به ضربات پنالتی خواهند رفت. البته که این قانون برای بازی فینال صدق نمی‌کند!

اشاره شود، فینال کوپا آمه‌ریکا یکشنبه (۱۴ جولای) در استادیوم هارد راک در میامی گاردنز برگزار خواهد شد. این استادیوم دارای ظرفیت ۶۵۳۰۰ هوادار است و میزبان بازی‌های خانگی تیم فوتبال آمریکایی میامی دولفینز است.

۱۶ تیم حاضر

تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات ۱۰ کشور از قاره آمریکای جنوبی (آرژانتین، بولیوی، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، پاراگوئه، پرو، اروگوئه، ونزوئلا) به اضافه ۶ کشور مهمان دعوت شده از کونکاکاف (آمریکای شمالی) خواهند بود. این کشورها بعد از پایان رقابت‌های لیگ ملت‌های آمریکای شمالی و مرکزی مشخص می‌شوند. شش کشور ایالات متحده، مکزیک، کانادا، کاستاریکا، پاناما، ترینیداد و توباگو، هندوراس و جامائیکا برای حضور در کوپا رقابت خواهند کرد. 

آرژانتین مدافع قهرمانی

آرژانتین در فینال تورنمنت سال ۲۰۲۱ با یک گل برابر رقیب همیشگی‌اش، برزیل به پیروزی رسید و برای نخستین بار بعد از ۲۸ سال با فتح این جام، بر قله امریکای جنوبی قرار گرفت، این نخستین جام ملی دوران حرفه‌ای درخشان لیونل مسی بود. آلبی‌سلسته بعد از فتح امریکای جنوبی عملکرد موفقیت‌آمیزی در جام جهانی ۲۰۲۲ داشت و در فینال هیجان‌انگیز تورنمنت قطر در ضربات پنالتی فرانسه را شکست داد، و قهرمان جهان شد. تیم لیونل‌اسکالونی ،بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هم فرم خوبی داشته و از ۱۴ بازی ۱۳ برد و یک باخت کسب کرده است. آرژانتینی ها،بعد از باخت شگفت‌انگیز مهرماه  سال گذشته برابر اروگوئه، با پنج برد متوالی برای کوپا آماده شده‌اند. حالا توجه خود را معطوف گروه A رقابت‌ها می‌کنند، که شانس اول صدرنشینی بالاتر از کانادا، شیلی و پرو هستند. این نخستین بازی آرژانتین با کانادا بعد از سال ۲۰۱۰ است که تیم تحت هدایت دیگو مارادونای افسانه‌ای ۵ بر صفر در دیداری دوستانه به پیروزی رسید. درحالی که آرژانتین ۱۵ بار قهرمانی کوپاامریکا را  در کارنامه این جام دارد، کانادا برای اولین بار است که در این رقابت‌ها حضور می‌یابد، این تیم نتوانست یکی از چهار تیم اول لیگ ملت‌های کونکاکاف ۲۰۲۴-۲۰۲۳ شود و از طریق پلی‌آف و غلبه بر ترینیدادوتوباگو ،میهمان کوپا شد. این رقابت‌ها و رویارویی با تیم‌های طراز اول جهان می‌تواند آماده‌سازی خیلی خوبی برای تیمی باشد، که همراه با امریکا و مکزیک میزبانی مشترک دوره بعدی جام جهانی در سال ۲۰۲۶ را برعهده دارد. کانادا ،ماه گذشته جسی‌مارش، را به عنوان مربی انتخاب  کرد.مارش ،کارش را در بازی تدارکاتی  با باخت سنگین ۴ بر صفر برابر هلند شروع کرد. اما می‌تواند خوشبین باشد، چون در بازی دوستانه بعدی، توانست فرانسه را بدون گل متوقف کند.

اطلاعات بازی افتتاحیه، آرژانتین- کانادا:

تورنمنت: کوپا آمه ریکا، آمریکا ۲۰۲۴

گروه : گروه A – مرحله نخست

شروع بازی افتتاحیه : ۰۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۳۰ به وقت تهران- ساعت ۰۲۰۰ به وقت اروپا

محل برگزاری بازی آمریکا، آتلانتا

استادیوم : مرسدس بنز

داور : خسوس والنسولا(ونزوئلا)

مسی: من واقعاً باختن را دوست ندارم

لیونل مسی ،در آستانه شروع رقابت‌های فوتبال کوپا آمریکا ۲۰۲۴، مصاحبه‌های مختلفی انجام داده که مورد توجه تعداد زیادی از طرفداران اش در سراسر دنیا قرار گرفته است.لیونل مسی ،در مصاحبه‌ای که با مارسلو تینلی، مجری معروف تلویزیون داشته درباره روحیه رقابتی‌اش صحبت کرده و مدعی شده که با وجود کسب عنوان قهرمانی در کوپا و همچنین رقابت‌های جام جهانی قطر،همچنان عطش زیادی برای به دست آوردن موفقیت‌های بیشتر دارد. او، در این باره گفت: «من واقعاً باختن را دوست ندارم. در تمرینات در دیداری دوستانه شکست خوردیم و من عصبانی شدم. پس از آن آرام شدم و با خودم گفتم چرا باید اینطور باشم؟ می‌خواهم به همه مردم آرژانتین بگویم که این مسیر ادامه دارد و ما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که بار دیگر در تورنمنت کوپا قهرمان شویم. اما باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که پیروزی و کسب عنوان قهرمانی همه چیز نیست. ما ،می‌دانیم که کار آسانی در پیش نداریم .چون تیم‌های مهم و قدرتمندی در این مسابقات حضور دارند. اکوادور، اروگوئه، کلمبیا و البته برزیل بسیار خوب هستند.»

https://akhbar-rooz.com/?p=244195 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x