شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست گروه‌های تروریستی کانادا اضافه شد

دولت فدرال کانادا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برابر قوانین جنایی این کشور، به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه کرد.

این خبر ابتدا توسط شبکه سی‌بی‌سی کانادا اعلام شد و پس از حدود سه ساعت، دامینیک دوبلانک، وزیر امنیت عمومی کانادا آن را تایید کرد و گفت: «دولت ما تضمین خواهد کرد که برای رفتارهای غیرقانونی و حمایت ایران از تروریسم، هیچ مصونیتی باقی نماند».

حزب لیبرال کانادا چندین سال تلاش‌های جامعه مدنی ایرانیان و درخواست‌های پارلمان کانادا برای این اقدام را نادیده گرفته بود و مکرر اعلام شد چنین تصمیمی بر افرادی که صرفا در سپاه پاسداران به سربازی رفته‌اند، مشکل درست می‌کند.

هنوز اعلام نشده در مقابل این موضوع، دولت قانون را چگونه تغییر داده است. ملنیا جولی، وزیر خارجه کانادا به ایرانی‌تبارهای کانادا هشدار داد که از امروز آنها در ایران در خطر قرار دارند و از آنها خواست تا هرچه سریع‌تر «به خانه برگردید».

برابر قوانین جنایی کانادا، از جمله «قانون عدالت برای قربانیان فساد مقامات خارجی» یا «قانون سرگئی ماگینتسکی»، عضویت، هواداری یا حمایت مالی و معنوی از سپاه پاسداران جرم تلقی می‌شود و همان‌طور که سی‌بی‌سی نوشت، پلیس بلافاصله بعد از آنکه سپاه در فهرست تروریستی قرار گرفت، می‌تواند علیه این افراد اعلام جرم کند و حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند. برابر این قانون، وابستگان سپاه در کانادا نمی‌توانند مالکیت زمین یا شرکت داشته باشند، نمی‌توانند در کانادا دادوستد مالی کنند و در صورت اثبات حمایت آنها از این گروه تروریستی اعلام شده، می‌توانند تا سال‌ها به زندان محکوم شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244169 لينک کوتاه

3.4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x