جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

تیم ملی والیبال ایران ۳ تیم ملی والیبال آمریکا ۲ ؛ قهرمانی بوستن سلتیکس در «ان‌بی‌ای»؛ نگاهی به فینال جام حذفی ایران؛ برنامه و نتایج بازیهای یورو ۲۰۲۴

نازک بین-بوستن پس از ۱۶ سال قهرمان شد و از لس‌آنجلس لیکرز پیشی گرفت. تیم بسکتبال بوستن سلتیکس با پیروزی در بازی پنجم مقابل دالاس ماوریکس برای هجدهمین بار قهرمان لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا شد.بازی پنجم از سری فینال لیگ بسکتبال «ان‌بی‌ای» صبح سه‌شنبه، با حضور ۱۹ هزار و ۱۵۶ تماشاگر در سالن «تی‌دی گاردن» بوستون برگزار شد و بوستون سلتیکس موفق شد با نتیجه ۱۰۶ بر ۸۸ مقابل دالاس به برتری برسد و در مجموع با کسب چهارمین پیروزی‌ خود در دیدار پایانی عنوان قهرمانی فصل ۲۴-۲۰۲۳ را از آن خود کند.جیسون تیتوم با ۳۱ امتیاز، ۱۱ پاس منجر به گل و هشت ریباند بهترین بازیکن مسابقه پنجم این سری بود.جیلن براون نیز ۲۱ امتیاز، هست ریباند و شش پاس‌ گل منجر به امتیاز برای بوستنی‌ها به همراه داشت. او در پایان این سری عنوان با ارزش‌ترین بازیکن «MVP» فینال لقب گرفت.این نخستین قهرمانی بوستون سلتیکس از سال ۲۰۰۸ است. آنها با این قهرمانی هجدهمین قهرمانی‌ خود در تاریخ این رقابت‌ها را کسب کردند و پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها شدند و بالاتر از لس‌آنجلس لیکرز [با ۱۷ قهرمانی] قرار گرفتند.

جبران ناکامی‌های والیبال با برد هشتم برابر آمریکا پس از۸باخت

تیم ملی والیبال ایران در نهمین دیدار خود از لیگ ملت‌های ۲۰۲۴،‌ چهارشنبه در شهر پاسای کشور فیلیپین به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی رسید.تیم ایران برای نخستین بار با هدایت پیمان اکبری پا در یک میدان رسمی گذاشت. بازی با برتری آمریکا آغاز شد که مهره‌های باتجربه‌تری در اختیار داشت. تلاش بازیکنان ایران، بازی را به تساوی کشاند و چیزی نمانده بود که نخستین ست بازی به سود ایران رقم بخورد اما قدرت حملات تیم آمریکا با وجودی که اشتباه بیشتری داشتند، نتیجه ست نخست را ۲۸ بر ۲۶  به سود آمریکا ثبت کرد.

محمدرضا حضرت‌پور، لیبرو تیم ملی ایران بر خلاف بازی‌های گذشته و به صلاحدید کادر فنی، پیراهن سرمه‌ای، مثل سایر بازیکنان بر تن داشت تا در دریافت به کمک تیم بیاید. عملکرد ایران در ست دوم و در حمله به مراتب بهتر از ست نخست بود و توانست برتری خود را از همان ابتدای ست حفظ کند. مدافعان روی تور هم سهم زیادی در پیروزی ۲۵ بر ۲۳ ایران در ست دوم داشتند.

ست سوم به دنبال پیروزی ایران در ست دوم با شروع بهتری همراه بود به طوری که جان اسپراو، سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا مجبور شد در تیمش تغییراتی ایجاد کند. بازیکنان ایران هم از نظر ذهنی و به تبع آن از لحاظ بدنی و تاکتیکی، هماهنگ‌تر به نظر می‌رسیدند. تیم ایران در این ست ۲۵ بر ۱۸ و با نمایشی دلپذیر به پیروزی رسیدند.

آمریکایی‌ها در ست چهارم متوجه شدند در مقابل تیمی بازی می‌کنند که همه دیدارهای خود را در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باخته و اگر به ایران ببازند، نخستین قربانی این تیم ته جدولی خواهند بود. بازیکنان آمریکا در بیشتر لحظات ست چهارم، تیم برتر میدان بودند اما سختکوشی بازیکنان ایران، مانع بزرگی برای پیروزی آنها به حساب می آمد. این ست در نهایت ۲۷ بر ۲۵ به سود آمریکا به پایان رسید تا برنده بازی در ست پنجم مشخص شود.

ست پنجم پایاپای آغاز شد و با حداکثر حساسیت ادامه پیدا کرد. شاگردان پیمان اکبری ۹ بر ۶ از آمریکا پیش بودند اما ۳ اشتباه متوالی، کار را به تساوی کشاند. ایران در امتیازهای حساس بازی بر خلاف تمام بازی‌های گذشته، موفق بود و در نهایت ۱۵ بر ۱۳ به پیروزی رسید.

بدین ترتیب تیم ایران بعد از ۸ شکست متوالی در لیگ ملت‌ها برابر آمریکا به برتری دست یافت. این هشتمین برد تاریخ والیبال کشورمان مقابل آمریکا بود.تیم ملی ایران در بازی بعدی خود از ساعت ۱۰:۳۰ فردا پنج‌شنبه به مصاف هلند می‌رود

نگاهی به فینال جام حذفی؛ اولین جام بدون محرم یا اولین جامِ محرم؟

سپاهان اصفهان و مس رفسنجان برگزارکننده فینال جام حذفی خواهند بود.به نقل از فوتبال ۳۶۰، سی‌وهفتمین دوره جام حذفی با برگزاری فینال بین دو تیم سپاهان و مس رفسنجان به پایان خواهد رسید. این بازی روز پنچشنبه ۳۱ خرداد در ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۷:۴۵ آغاز خواهد شد. در این بازی از کمک داور ویدیویی استفاده می‌شود.

خبری از آسیایی شدن مس نیست

همیشه یکی از سهمیه‌های آسیایی ایران به قهرمان جام حذفی اختصاص داشت ولی این دوره در صورت قهرمانی مس رفسنجان خبری از سهمیه آسیایی نیست. این تیم در شرایطی به فینال مسابقات راه یافته که در این هفته‌ها در کانون خبرهای فوتبال ایران قرار دارد و به خاطر فساد مالی حتی زمزمه‌هایی مبنی بر سقوط این تیم به دسته پایین‌تر شنیده می‌شود. مس رفسنجان مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت نکرده و حتی با قهرمانی در جام حذفی واجد شرایط حضور در مسابقات آسیایی نیست. با این شرایط تکلیف سهمیه آسیایی ایران بدون برگزاری فینال حذفی مشخص شده است. پرسپولیس و استقلال به عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر به لیگ نخبگان آسیا راه یافته‌اند. سپاهان تیم سوم لیگ فارغ از هر نتیجه‌ای در بازی فینال جام حذفی، برای حضور در لیگ نخبگان آسیا باید در مرحله پلی‌آف کار خود را دنبال کند و تراکتور هم به عنوان تیم چهارم به لیگ قهرمانان آسیا ۲ راه یافته است. صرف نظر از حضور در رقابت‌های آسیایی، کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی افتخاری بزرگ برای هر باشگاه خواهد بود.

حمله سپاهان و محرم به رکوردهای یکدیگر

محرم نویدکیا جزو لاینفک افتخارات سپاهان و تاثیرگذارترین چهره تاریخ این باشگاه به شمار می‌آید. این بازیکن پس از پایان دوران بازیگری پرافتخارش، سرمربیگری را از باشگاه مورد علاقه‌اش آغاز کرد و پس از ۲ فصل مربیگری در این تیم علی‌رغم کسب نتایج مطلوب موفق به کسب جام نشد و از این تیم کناره‌گیری کرد. محرم در نیم‌فصل دوم برای اولین‌بار در فوتبال ایران حضور در تیم دیگری به جز سپاهان را تجربه کرد و سرمربی مس رفسنجان شد و حالا باید در فینال برابر تیم سابق خود قرار بگیرد.

سپاهان در طول تاریخ خود، ۵ بار قهرمان لیگ و ۴ مرتبه فاتح جام حذفی شده که تمام این ۹ عنوان با حضور محرم نویدکیا کسب شده است. زردپوشان اصفهانی در صورت قهرمانی اولین جام بدون نویدکیا را فتح خواهند کرد و با قهرمانی مس رفسنجان اولین قهرمانی محرم به عنوان سرمربی رقم خواهد خورد.نویدکیا آمار فوق‌العاده‌ای در جام حذفی دارد و سپاهان هم کارنامه استثنایی در فینال جام حذفی از خود به جای گذاشته است. محرم نویدکیا در ۱۰ بازی در جام حذفی مربیگری کرده که حاصل آن ۶ پیروزی و ۴ تساوی بوده و این مربی در جریان بازی شکستی نداشته است. سپاهان هم تاکنون ۴ بار در فینال جام حذفی حضور داشته که آخرین آن به ۱۱ فصل قبل در ورزشگاه آزادی برمی‌گردد که سپاهان در تمام این ۴ فینالی که حضور داشته، به پیروزی رسیده است.

نبرد با غول‌کشها

سپاهان و مس رفسنجان ۲ بار در جام حذفی با هم دیدار داشتند که در هر ۲ بازی سپاهان به پیروزی رسیده است. در آخرین تقابل دو تیم، ۳ فصل پیش، سرمربی فعلی مس رفسنجان روی نیمکت سپاهان بود. مس رفسنجان در ۱۰ تقابل با سپاهان در لیگ و جام حذفی تنها یک‌بار به پیروزی رسیده است.سپاهان برای رسیدن به فینال،‌  شمس‌آذر قزوین، استقلال ملاثانی، ملوان و گل‌گهر سیرجان را از گردونه مسابقات حذف کرده است. مس رفسنجان برای رسیدن به فینال مسیر بسیار مشکلی را طی کرده است. این تیم در گام نخست،‌ استقلال را حذف کرد. پس از آن در ضربات پنالتی از سد پیکان گذشت. در مرحله یک‌چهارم نهایی، تراکتور میزبان مس رفسنجان بود که مسی ها در وقت اضافه بر حریف غلبه کردند و در مرحله نیمه‌نهایی هم در ضربات پنالتی، آلومینیوم اراک را شکست دادند تا برای اولین‌بار به فینال جام حذفی برسند. تیم پیروز این بازی، دیدار سوپرجام که تاریخ آن مشخص نیست را مقابل پرسپولیس برگزار می‌کند.

برنامه و نتایج بازیهای فوتبال یورو ۲۰۲۴ آلمان :

جام ملت‌های اروپا با حضور ۲۴ تیم از جمعه‌شب گذشته،با بازی تیم‌های ملی فوتبال آلمان و اسکاتلند در ورزشگاه آلیانتس‌آره‌نای مونیخ آغاز شد. قهرمان یورو ۲۰۲۴ پس از ۵۱ مسابقه و در پایان بازی فینال در ورزشگاه تاریخی المپیک برلین شناخته خواهد شد. یورو ۲۰۲۴ برای نخستین بار با حضور ۲۴ تیم اروپایی در آلمان برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال ایتالیا در دوره پیشین با برتری برابر انگلیس در ضربات پنالتی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. البته آن رقابت‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

گروه‌بندی ۲۴ تیم حاضر در یورو ۲۰۲۴ به شرح زیر است:

گروه A: آلمان، اسکاتلند، مجارستان و سوئیس
گروه B: اسپانیا، کرواسی، ایتالیا و آلبانی
گروه C: انگلیس، اسلوونی، دانمارک و صربستان
گروه D: هلند، فرانسه، لهستان و اتریش
گروه E: بلژیک، اسلواکی، اوکراین و رومانی
گروه F: پرتغال، چک، گرجستان و ترکیه

بازیهای مرحله گروهی:

جمعه ۲۵ خرداد:گروه A: آلمان – اسکاتلند . بازی شماره ۱(ورزشگاه آلیانتس آرنا مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی: آلمان ۵ اسکاتلند ۱

شنبه ۲۶ خرداد

گروه A : مجارستان – سوئیس. بازی شماره ۲(ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: مجارستان ۱ سوئیس ۳

گروه B: اسپانیا – کرواسی .بازی شماره ۳ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۰:۳۰). نتیجه بازی: اسپانیا ۳ کرواسی صفر

گروه B: ایتالیا – آلبانی  . بازی شماره ۴.(ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰). نتیجه بازی: ایتالیا ۲ آلبانی ۱

یکشنبه ۲۷ خرداد

گروه D: لهستان – هلند . بازی شماره ۵ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)نتیجه بازی : لهستان ۱ هلند ۲

گروه C: اسلوونی – دانمارک . بازی شماره ۶.(ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰) نتیجه بازی: اسلوونی ۱ دانمارک ۱

گروه C: صربستان – انگلیس . بازی شماره ۷(ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۳:۳۰) نتیجه بازی : صربستان ۰ انگلیس ۱

دوشنبه ۲۸ خرداد

گروه E: رومانی – اوکراین. بازی شماره ۸ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰). نتیجه بازی: رومانی ۳  اوکراین ۰

گروه E: بلژیک – اسلواکی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰).نتیجه بازی : بلژیک ۰ اسلواکی ۱

گروه D: اتریش – فرانسه (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۳:۳۰). نتیجه بازی : اتریش ۰ فرانسه ۱ (گل بخودی اتریش).

سه‌شنبه ۲۹ خرداد

گروه F: ترکیه – گرجستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰). نتیجه بازی : ترکیه ۳ گرجستان ۱

گروه F: پرتغال – کرواسی (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۳:۳۰). نتیجه بازی :  پرتغال  1  جمهوری چک  1

دور دوم یورو ۲۰۲۴ (چهارشنبه ۳۰ خرداد). ساعت به وقت ایران

گروه B: کرواسی – آلبانی (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰) نتیجه بازی :  کرواسی ۲ آلبانی ۲

گروه A: آلمان – مجارستان- (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰). نتیجه بازی : آلمان ۲ مجارستان ۰

گروه A: اسکاتلند – سوئیس (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰) نتیجه بازی :

پنجشنبه ۳۱ خرداد

گروه C: اسلوونی – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه C: دانمارک – انگلیس (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه B: اسپانیا – ایتالیا (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

جمعه اول تیر

گروه E: اسلواکی – اوکراین (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه D: لهستان – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: هلند – فرانسه (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۲ تیر

گروه F: گرجستان – جمهوری چک (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۱۶:۳۰)

گروه F: ترکیه – پرتغال (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: بلژیک – رومانی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دور سوم یورو ۲۰۲۴

یکشنبه ۳ تیر

گروه A: سوئیس – آلمان (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه A: اسکاتلند – مجارستان (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دوشنبه ۴ تیر

گروه B: کرواسی – ایتالیا (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه B: آلبانی – اسپانیا (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۵ تیر

گروه D: هلند – اتریش (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه D: فرانسه – لهستان (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه C: انگلیس – اسلوونی (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه C: دانمارک – صربستان (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۶ تیر

گروه E: اسلواکی – رومانی (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه E: اوکراین – بلژیک (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

گروه F: جمهوری چک – ترکیه (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

گروه F: گرجستان – پرتغال (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴
شنبه ۹ تیر
بازی ۳۸: تیم دوم گروه A – تیم دوم گروه B (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۱۹:۳۰

بازی ۳۷: تیم اول گروه A – تیم سوم گروه C (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰

یکشنبه ۱۰ تیر

بازی ۴۰: تیم اول گروه C – تیم سوم یکی از گروه‌های D، E یا F (ورزشگاه شالکه آرنای گلزن‌کرشن؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۳۹: تیم اول گروه B – تیم سوم یکی از گروه‌های A، D، E یا F (ورزشگاه راین‌انرژی کلن؛ ساعت ۲۲:۳۰

دوشنبه ۱۱ تیر

بازی ۴۲: تیم دوم گروه D – تیم دوم گروه E (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۱: تیم اول گروه F – تیم سوم یکی از سه گروه A، B یا C (ورزشگاه والد آرنای فرانکفورت؛ ساعت ۲۲:۳۰)

سه‌شنبه ۱۲ تیر

بازی ۴۳: تیم اول گروه E – تیم سوم یکی از گروه‌های A، B، C یا D (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۴: تیم اول گروه D – تیم دوم گروه F (ورزشگاه ردبول آرنای لایپزیگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴
جمعه ۱۵ تیر
بازی ۴۵: برنده بازی ۳۹ – برنده بازی ۳۷ (ورزشگاه MHP آرنای اشتوتگارت؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۶: برنده بازی ۴۱ – برنده بازی ۴۲ (ورزشگاه فولکس‌پارک هامبورگ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

شنبه ۱۶ تیر

بازی ۴۸: برنده بازی ۴۰ – برنده بازی ۳۸ (ورزشگاه دوسلدورف آرنا؛ ساعت ۱۹:۳۰)

بازی ۴۷: برنده بازی ۴۳ – برنده بازی ۴۴ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰)

مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۲۴
سه‌شنبه ۱۹ تیر
بازی ۴۹: برنده بازی ۴۵ – برنده بازی ۴۶ (ورزشگاه آلیانتس آرنای مونیخ؛ ساعت ۲۲:۳۰)

چهارشنبه ۲۰ تیر

بازی ۵۰: برنده بازی ۴۷ – برنده بازی ۴۸ (ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک دورتموند؛ ساعت ۲۲:۳۰)

دیدار فینال یورو ۲۰۲۴
یکشنبه ۲۴ تیر

بازی ۵۱: برنده بازی ۴۹ – برنده بازی ۵۰ (ورزشگاه المپیک برلین؛ ساعت ۲۲:۳۰

https://akhbar-rooz.com/?p=244145 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x