پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه اسرائیل: تصمیم برای جنگ همه جانبه علیه حزب الله نزدیک است

در پی افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، اسرائیل به‌طور جدی در حال بررسی اقدام به جنگ تمام‌عیار با این گروه است. تصمیم برای این اقدام پس از انتشار تصاویری از پهپادهای حزب‌الله از شهر حیفا و مناطق حساس آن اعلام شد. این تصاویر که از طریق کانال‌های تلگرام حزب‌الله منتشر شد، مناطق حساس نظامی و محله‌های مسکونی حیفا را نشان می دهد
فیلمی که حزب اله از مناطق حساس و نظامی بندر حیفا منتشر کرده است

در پی افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان، اسرائیل به‌طور جدی در حال بررسی اقدام به جنگ تمام‌عیار با این گروه است. تصمیم برای این اقدام پس از انتشار تصاویری از شهر حیفا و مناطق حساس آن که توسط پهپادهای حزب اله گرفته شده، اعلام شد. این تصاویر که از طریق کانال‌های تلگرام حزب‌اله منتشر شد، مناطق حساس نظامی و محله‌های مسکونی حیفا را نشان می دهد

پس از تهدیدات سید حسن نصراله، رهبر حزب‌اله، مبنی بر حمله به بندر حیفا، اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، در پستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که اسرائیل به زودی تصمیم به تغییر قوانین بازی با حزب‌اله و لبنان خواهد گرفت. او اضافه کرد: «در یک جنگ تمام‌عیار، حزب‌اله نابود خواهد شد و لبنان به شدت ضربه خواهد خورد.»

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد برنامه‌های عملیاتی برای حمله به لبنان تأیید شده و تصمیماتی برای افزایش آمادگی نیروهای زمینی گرفته شده است. این اعلامیه هم‌زمان با انتشار تصاویر پهپادی حزب‌اله از مناطق مختلف اسرائیل، از جمله بنادر و فرودگاه‌های حیفا صورت گرفت.

در هفته‌های اخیر، تنش‌ها بین اسرائیل و حزب‌اله افزایش یافته است. حزب‌اله پهپادهای نظارتی و تهاجمی به اسرائیل فرستاده و به تبادل آتش با ارتش اسرائیل پرداخته است. انتشار تصاویر پهپادی از حیفا نیز به عنوان تهدیدی ضمنی علیه اسرائیل تلقی شد و تنش‌ها را تشدید کرد. هفته گذشته، اسرائیل شاهد سنگین‌ترین حملات موشکی از سوی حزب‌اله پس از کشته شدن یکی از فرماندهان ارشد حزب‌اله بود.

آموس هوکستین، نماینده ویژه ایالات متحده در منطقه، به لبنان سفر کرد و با مقامات ارشد اسرائیلی از جمله بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، دیدار کرد. او خواستار کاهش فوری تبادل آتش بین حزب‌الله و نیروهای اسرائیلی شد و تأکید کرد حل و فصل این درگیری به نفع همه است و باید به سرعت و از طریق دیپلماتیک صورت گیرد.

کارشناسان معتقدند حزب‌الله از ترکیبی از تاکتیک‌ها برای جلوگیری از شناسایی پهپادهای خود استفاده می‌کند، از جمله پرواز در ارتفاع پایین و استفاده از کانال‌های متعدد برای جلوگیری از تکنولوژی ردیابی اسرائیل. اگرچه حدود ۱۵۰ پهپاد توسط اسرائیل رهگیری شده‌اند، اما برخی دیگر به اهداف خود رسیده‌اند و مقامات اسرائیلی اعلام کرده‌اند که میلیون‌ها شِکِل برای مقابله با تهدید پهپادها هزینه کرده‌اند.

از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای بهبود سیستم‌های دفاع هوایی اسرائیل، ارتقاء سیستم گنبد آهنین برای مقابله بهتر با هواپیماهای بدون سرنشین و بازگرداندن تسلیحات ضد هوایی سنتی مانند سیستم ولکان است. این اقدامات نشان‌دهنده جدیت خطر پهپادی حزب‌اله برای اسرائیل است.

در حالی که تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها ادامه دارد، خشونت‌ها بین دو طرف نیز قطع نمی شود. رسانه‌های دولتی لبنان از حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در شمال شهر ساحلی صور خبر دادند که جزئیات بیشتری از تعداد کشته‌ها یا مجروحین آن منتشر نشده است. هفته گذشته حزب‌الله صدها پهپاد و راکت به سمت اسرائیل پرتاب کرد و ارتش اسرائیل نیز به اهداف حزب‌الله حمله کرد.

شهر حیفا به عنوان یکی از شهرهای استراتژیک شمالی اسرائیل دارای تأسیسات حیاتی است که شامل بنادر، فرودگاه‌ها و تأسیسات نظامی می‌شود. انتشار تصاویر پهپادی از این تأسیسات نشان‌دهنده اهمیت این منطقه در استراتژی حزب‌اله برای تهدید و فشار بر اسرائیل است. علاوه بر تأسیسات نظامی، تأسیسات صنعتی و تجاری حیفا نیز در این تصاویر دیده می‌شود که می‌تواند به عنوان اهداف احتمالی حملات آینده حزب‌اله تلقی شود.

در داخل اسرائیل، انتشار این تصاویر و افزایش تنش‌ها با حزب‌اله باعث واکنش‌های شدیدی شده است. برخی از سیاستمداران اسرائیلی خواستار اقدام فوری و قاطع علیه حزب‌اله شده‌اند، در حالی که برخی دیگر بر لزوم تلاش‌های دیپلماتیک و کاهش تنش‌ها تأکید کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244102 لينک کوتاه

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x