شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نطرسنجی ها در ایران تابع امیال گروهی و جناحی است

در ایران به دلیل استبداد حاکم نظرسنجی علمی و واقعی وجود ندارد، اما رسانه ها و موسسات وابسته به جناح های حکومتی در آستانه ی انتخابات دست به نظرسنجی هایی می زنند که بیش از آن چه نظرسنجی باشد، تحریف و دروغ است و امیال و آرزوهای جناح ها را بازتاب می دهد.

درنظرسنجی هایی که از سوی رسانه ها و موسسات وابسته به جناح ها صورت می گیرد، نتایج کاملا متفاوتی اعلام می‌شود، پرس‌تی‌وی صدا و سیما که از جناح اصول‌گرا حمایت می‌کند مدعی است ۲۲ درصد پاسخگویان گفته‌اند به قالیباف رای می‌دهند و پزشکیان کمتر از ۱۰ درصد طرفدار دارد، درحالی که هواداران سعید جلیلی در این نظرسنجی بیشتر از ۱۹ درصد بوده‌اند.

در همین حال نظرسنجی اعتماد آنلاین که از جناح اصلاح‌طلب حمایت می‌کند نشان می‌دهد بیشتر از ۴۸ درصد پاسخگویان به مسعود پزشکیان رای می‌دهند.

اعتماد آنلاین روز ۲۸ خرداد همچنین در گزارشی نوشت بر اساس نتایج جستجو در گوگل، مسعود پزشکیان بیشترین توجه نسبی را نسبت به سایر نامزدها داشته است.

در نظرسنجی دیگری که از سوی یک موسسه نظرسنجی در داخل کشور منتشر شده ۴۸ درصد پاسخگویان گفته‌اند در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند.

در نظرسنجی شناخت، ۳۴ درصد از کسانی که گفته‌اند در انتخابات شرکت می‌کنند قالیباف را گزینه مطلوب خود اعلام کرده‌اند، در مقابل ۲۲ درصد کسانی که می‌گویند درباره شرکت در انتخابات تردید دارند می‌گویند پزشکیان را به سایر نامزدها ترجیح می‌دهند.

بررسی پست‌های شبکه ایکس هم نشان داده که فعالیت مخالفان حکومت و طرفداران تحریم انتخابات گسترش یافته است. به گزارش خبرآنلاین گروه تحلیل و پایش شبکه‌های اجتماعی، می‌گوید از میان مجموع پست‌های مرتبط با انتخابات در روز ۲۷ خرداد که بیش از ۴۶ هزار بوده، ۲۵ درصد متعلق به «براندازان» بوده است اما در عین‌حال مدعی است یک سوم پست‌ها یعنی ۳۳ درصد به نفع سعید جلیلی است.

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر برگزار خواهد شد.

در حالی که اغلب احزاب و جریان‌های مرتبط یا نزدیک به حکومت از یکی از دو نامزد اصلی یعنی قالیباف و پزشکیان حمایت کرده‌اند، مخالفان جمهوری اسلامی خواستار تحریم این انتخابات شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=244076 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x