شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نرگس محمدی؛ به یک سال حبس دیگر محکوم شد

مصطفی نیلی، وکیل نرگس محمدی فعال حقوق بشر و برنده صلح نوبل گفت یک سال به محکومیت موکلش اضافه شده است. این حکم در شعبه ٢٩ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» صادر شده است.

نیلی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «از جمله مصادیق و دلایل صدور این حکم صحبت‌های ایشان در مورد خانم دینا قالیباف، نامه ایشان در مورد تحریم انتخابات مجلس و نامه به پارلمان‌های سوئد و نروژ است.»

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این برنده صلح نوبل ١٩خرداد ماه، بدون حضور او برگزار شد هر چند وکیلش حضور داشت. خانم محمدی گفته بود که فقط در دادگاه علنی شرکت می‌کند.

خانم محمدی اردیبهشت ماه امسال در واکنش به طرح‌ مقابله با زنانی که زیر بار حجاب اجباری نمی‌روند،‌ در پیامی از داخل زندان اوین از زنان خواست «قدرت روایتگری خودشان را دستکم نگیرند» و با روایت‌ برخوردهایی که بر سر حجاب اجباری با آنها می‌شود حکومت ایران را «رسوا» کنند.

او همچنین در پیام خود از انتقال دینا قالیباف « با تن کبود» به بند زنان زندان اوین خبر داده بود. به گفته آقای نیلی، اظهار نظر خانم محمدی درباره دینا قالیباف از جمله دلایل صدور حکم یک سال حبس بیشتر بوده است.

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی پس از اجرای «طرح نور»، روایت بازداشت خودش در مترو صادقیه تهران و رفتار خشن پلیس را در شبکه‌های اجتماعی نوشت و یک روز بعد بازداشت شد.

این دانشجوی معترض در ایکس نوشت که او را با خشونت به اتاقی در مترو برده و تمام مدت وقتی دستبند داشته یکی از مامورها به او «تعرض» کرده و «به صورتش دست زده» است.

نرگس محمدی پس از سال ۱۳۸۹ که در مقام نایب رئیس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر بازداشت شد بارها بازداشت و محاکمه شده است.

وی نزدیک به دو سال است که نتوانسته با فرزندانش صحبت کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=243938 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x