پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

به احترام قیصر: همسر بکن‌باوئر فقید؛ جام ملت‌های اروپا را در مراسم افتتاحیه حمل می‌کند؛ لطفا؛ به صفحه تلویزیون تان بیشتر دقت کنید؛ می روند یا می مانند

نازک بین- هایدی، همسر فرانتس بکن‌باوئر، اسطوره فقید فوتبال آلمان، قرار است کاپ قهرمانی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ را به ورزشگاه «آلیانتس آرنا» در شهر مونیخ که جمعه آینده میزبان مراسم افتتاحیه است، حمل کند.یورگن کلینزمان و برنارد دیتز که هر دو سابقه قهرمانی در جام ملت‌های اروپا را به همراه آلمان دارند، خانم هایدی را همراهی می کنند.کلینزمان و دیتز، هر دو کاپیتان‌های آلمان در قهرمانی‌های یورو بودند، در حالی‌که بکن‌باوئر در سال ۱۹۷۲ کاپیتان آلمان بود . تیم آلمان با کاپیتانی بکن باوئر، نخستین قهرمانی خود در جام ملت‌های اروپا را کسب کرد.فرانتس بکن‌باوئر، قیصر و نماد فوتبال آلمان در ۷ ژانویه سال جاری در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

کلمان تورپن فرانسوی؛ قاضی بازی افتتاحیه

مسابقات یورو ۲۰۲۴ جمعه‌شب، با دیدار آلمان و اسکاتلند شروع می‌شود. اتحادیه فوتبال اروپا اعلام کرد: کلمان تورپن فرانسوی ،قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت.تورپن فرانسوی سال‌هاست در بالاترین سطح، داوری می‌کند. وی از داوران باتجربه و خیلی قاطع به شمار می‌رود. قبل از این گزینش، شیمون مارچینیاک لهستانی ،داوری که بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و هم چنین بازی برگشت رئال مادرید و بایر مونیخ را قضاوت کرده بود، برای قضاوت بازی افتتاحیه یورو ۲۰۲۴ نیز انتخاب شده بود. اما، آن اشتباه فاحش وی و کمک اش در بازی رئال مادرید-بایرمونیخ، موجب شد، یوفا، قضاوت بازی فینال وی را لغو کند.

می روند یا می مانند

در بین بازیکنان حاضر در رقابت های یورو ۲۰۲۴ پنج بازیکن برای آخرین بار در یورو شرکت خواهند کرد و امیدوارند با کسب قهرمانی به دوران حضور خود در تیم ملی کشورشان پایان دهند.

تونی کروس، پیش از این اعلام کرده است بعد از رقابت های یورو ۲۰۲۴ کفش هایش را برای همیشه آویزان خواهد کرد و از دنیای بازیکنی فوتبال کنار خواهد رفت. این ستاره ۳۴ ساله تیم ملی فوتبال آلمان که اخیرا با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا موفق به کسب عنوان قهرمانی شده امیدوار است بتواند با قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

اولیه ژیرو، یکی از بازیکنانی است که همواره نادیده گرفته شده است و نام اش با حضور مهاجمانی مانند مسی، رونالدو و بنزما جلوه کمی داشته است. این مهاجم ۳۷ ساله فرانسوی صمیم دارد پس از این دوره از یورو، از تیم ملی کناره گیری می کند و به ماجراجویی ۱۳ ساله خود با تیم ملی فوتبال فرانسه پایان می دهد.او که در ۱۳۱ بازی ملی ۵۷ گل به ثمر رسانده است بهترین گلزن تاریخ فوتبال فرانسه است و اعلام کرده است قصد دارد بعد از بازی های یورو ۲۰۲۴ از دنیای ملی خداحافظی کند و جا را به جوان تر های تیمش بدهد.

لوکا مودریچ، بیشترین بازی ملی را برای تیم ملی کرواسی انجام داده است و در یورو ۲۰۲۴ بار دیگر این تیم را رهبری خواهد کرد؛ مسابقاتی که احتمالا آخرین تورنمنت مهم او قبل از بازنشستگی از فوتبال ملی خواهد بود. مودریچ کار خود را با تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یک ذخیره طلایی در جام جهانی ۲۰۰۶ آغاز کرد و اکنون که ۳۸ سال سن دارد می خواهد به لطف حضور بازیکنان بزرگی که در این تیم حضور دارند بتواند در اروپا تاریخ‌سازی کند. او اخیرا با رئال مادرید به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا رسید و قراردادش را با این تیم برای یک سال دیگر تمدید کرد. او علی رغم سنش همچنان یک مهره کلیدی در رئال مادرید و تیم ملی کرواسی است و حساب ویژه ای روی او باز شده است.

مانوئل نویر دروازه بان ۳۸ ساله تیم ملی فوتبال آلمان ،هم احتمالا آخرین حضور ملی خود را در یورو ۲۰۲۴ تجربه خواهد کرد. البته نویر از جام جهانی ۲۰۲۲ که تیم ملی آلمان در همان مرحله گروهی حذف شد برای این تیم بازی نکرده است و سال گذشته هم دچار شکستگی پا شد و مدت ها از دنیای فوتبال فاصله گرفت و «مارک آندره تراشتگن» به سنگربان شماره یک بایرن مونیخ و آلمان تبدیل شد. با وجود دروازه بان های بزرگی مانند تراشتگن و اولیویه بومن به نظر نمی رسد فرصت بازی به نویر برسد اما او امیدوار است با قهرمانی آلمان در این بازی ها بتواند با جام قهرمانی یورو از بازی های ملی کناره گیری کند.

کریستیانو رونالدو، پس از دعوت از سوی روبرتو مارتینز سرمربی پرتغال، قرار است برای ششمین بار در یورو به میدان برود. این اتفاق برای این مهاجم ۳۹ ساله بسیار مهم و ارزشمند است و او که آمادگی جسمانی اش به سدی برای سن و سالش تبدیل شده است امید دارد بتواند برای دومین بار فاتح جام ملت های اروپا شود و با توجه به سنی که دارد باید این دوره از یورو ۲۰۲۴ را آخرین حضور رونالدو در عرصه ملی قلمداد کنیم. آقای گل فوتبال جهان در حال حاضر ۳۹ ساله است و اگر در دوره بعدی یورو (یورو ۲۰۲۸) هم به میدان برود می تواند رکورد گابور کرالی دروازه بان مجارستانی با ۴۰ سال و ۸۶ روز را به عنوان مسن ترین بازیکن تاریخ یورو بشکند.

رده‌بندی بیشترین تعداد بازیکن در یورو ۲۰۲۴ ، شاغل در لیگ‌های مختلف :

مسابقات جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ روز جمعه در آلمان آغاز خواهد شد و ۲۴ تیم اروپایی در این تورنمنت یک ماهه به رقابت خواهند پرداخت.لیگ انگلیس بیشترین نماینده را در این رقابت‌ها دارد . منچسترسیتی با ۱۳ بازیکن بیشترین تعداد بازیکن را روانه تیم انگلیس کرده است. در ایتالیا، نیز تیم اینتر با ۱۳ بازیکن همانند منچسترسیتی بیشترین تعداد نماینده در این مسابقات را از نظر باشگاهی دارد. نکته جالب توجه دیگر این است، که انگلیس و ایتالیا تنها کشورهایی هستند که از سطح دوم باشگاهی کشورشان نیز در یورو نماینده دارند.

  1. انگلیس: ۱۱۴ بازیکن
  2. ایتالیا: ۱۰۴ بازیکن
  3. آلمان: ۸۰ بازیکن
  4. اسپانیا: ۶۱ بازیکن
  5. فرانسه: ۳۱ بازیکن
  6. ترکیه: ۲۹ بازیکن
  7. جمهوری چک: ۲۲ بازیکن
  8. اتریش: ۱۸ بازیکن
  9. هلند: ۱۷ بازیکن
  10. اوکراین: ۱۵ بازیکن
  11. عربستان سعودی: ۱۴ بازیکن
  12. بلژیک: ۱۳ بازیکن
  13. یونان، پرتغال و رومانی: ۱۲ بازیکن
  14. اسکاتلند: ۱۰ بازیکن
  15. مجارستان، لهستان و اسلواکی: ۹ بازیکن
  16. کرواسی و آمریکا: ۸ بازیکن
  17. سوئیس: ۷ بازیکن
  18. قبرس: ۶ بازیکن
  19. دانمارک و روسیه: ۴ بازیکن
  20. صربستان و اسلواکی: ۳ بازیکن
  21. بلغارستان، گرجستان، کره جنوبی و امارات: ۲ بازیکن
  22. آذربایجان، ایران، نروژ و قطر: ۱ بازیکن

لطفا، به صفحه تلویزیون تان بیشتر دقت کنید

‏ بیننده‌های مسابقات یورو ۲۰۲۴ و ‏تماشاچی‌هایی که در جریان این تورنمنت بازی‌ها را از ورزشگاه تماشا ‏می‌کنند، با یک نوآوری مواجه خواهند شد. ‏در این تورنمنت، برای اولین بار هر صحنه‌ای که تصمیم‌گیری درباره آن ‏به ‏VAR‏ ‏سپرده شود .بعد از اعلام رای داور به صورت مفصل برای ‏تماشاچی‌ها و بیننده‌های تلویزیونی توضیح داده خواهد شد. ‏پیش از این وقتی کار به بررسی کمک‌داور ویدیویی کشیده می‌شد، این ‏موضوع به صورت خلاصه روی نمایشگرهای استادیوم نشان داده ‏می‌شد. اما ،در رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ هر بار که تصمیم‌گیری به ‏VAR‏ ‏سپرده ‏شود، توضیح دقیق صحنه و علت تصمیم‌گیری کمک‌داوران ویدیویی ‏به شکل کامل هم در ورزشگاه روی نمایشگرها و هم روی صفحه ‏تلویزیون برای بینندگان نقش خواهد بست. ‏در جام جهانی زنان که زمستان گذشته برگزار شد. داور، در کنار زمین با استفاده از ‏یک میکروفون تصمیم نهایی را توضیح می‌داد . ‏

https://akhbar-rooz.com/?p=243562 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x