پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

کودکان و بچه های سراسر اروپا: آلبرت را برای یورو ۲۰۲۴ انتخاب کردند؛ آلمان در برابر اسکاتلند چه خواهد کرد

نازک بین-این نماد ابتدا در بازی دوستانه آلمان با کلمبیا به نمایش گذاشته و به هواداران معرفی شد. سپس در مدرسه‌ای در گلزن‌کرشن، به نمایش درآمد. سمبل و نمادی که با ایجاد علاقه میان کودکان نسبت به تماشای فوتبال و عشق ورزیدن به آن، بجای حرف، عمل می کند. «بچه خرس عروسکی» نماد رسمی مسابقات یورو ۲۰۲۴ محسوب می شود. نام این نماد، «آلبرت» است. «آلبرت» را کودکان و بچه مدرسه‌ای‌های کشور آلمان و سراسر اروپا انتخاب کرده‌اند. این نماد در رقابت با خرگوش، شیر و جوجه درحالی انتخاب شده که با کسب بیش از ۳۲ درصد آرا ءقرار شده به این نام خوانده شود.

فیلیپ لام، مدیر اجرائی برگزاری مسابقات یورو ۲۰۲۴ ،در این رابطه گفت: «به عنوان یک پدر، من به خوبی می‌دانم تماشای فوتبال با شکل و شمایلی کودکانه چه هیجانی دارد. دست گذاشتن بر قوه تخیل کودکان، موضوعی است که در این رخداد مورد توجه بوده و اتحادیه فوتبال اروپا بر نسل آینده‌ای تمرکز کرده که باید فوتبال و عشق به آن را زنده نگه دارند. با رونمایی از این نماد، بسیاری کودکان به تماشای فوتبال علاقه‌مند خواهند شد و این مهم باعث می‌شود به انجام بازی فوتبال رو بیاورند.»

نگاه به گروه A

آلمان  

فوتبال ملی آلمان طی سه سال اخیر سر نزولی داشته است. در باور عام تیم ملی فوتبال آلمان همیشه به تیمی معروف بود که هر چه هم از حریف گل خورده باشد، می توانست خیلی زود جبران کند و بازی را بنفع خود تمام کند. این باور، فقط جنبه روانشناسی نداشت بلکه بارها صورت واقعیت را نشان داده بود. اینک آلمان میزبان یورو ۲۰۲۴ است. در نزد مردم این کشور و  هواداران این تیم فراتر از مرزهای این کشور، توقع این است که آلمان به‌عنوان تیم اول صعود کند. تیم ملی فوتبال آلمان، از یورو ۲۰۱۶ به این‌سوی، در هیچ مسابقه حذفی‌ای برنده نبوده‌. آلمانی ها، ۲ جام جهانی پیاپی را بدون موفقیت چشمگیری تمام کرده اند. آلمانی‌ها این‌بار با تیم‌های مجارستان، سوئیس و اسکاتلند همگروه شده‌اند. این قرعه،برای تیم میزبان خیلی هم گروه ساده‌ای نیست. مشکل اینجاست که از سال ۱۹۸۴(یورو فرانسه) یعنی از ۴۰ سال پیش تاکنون هیچ کشور میزبانی قهرمان یورو نشده؛ حتی در دوره‌هایی که میزبانی‌ها مشترک بوده. آلمان فقط یک‌بار در سال ۱۹۷۴ از امتیاز میزبانی استفاده کرد و قهرمان جهان شد. آنها در جام‌جهانی ۲۰۰۶ که میزبان بودندسوم شدند. در یورو ۱۹۸۸ هم راه به جایی نبردند.

سوئیس

شاگردان مورات یاکین برای ششمین بار است که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و برای سومین بار پیاپی. آنها در دوره قبلی موفقیت نسبی داشتند و پیش از آنکه در پنالتی‌ها به‌دست اسپانیا حذف شوند، فرانسه را در همین ضربات حذف کرده بودند. عجیب اینکه سوئیس و فرانسه تنها تیم‌های اروپایی هستند که در هر ۵ دوره اخیر یورو یا جام‌جهانی، دور گروهی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و به مرحله‌حذفی صعود کرده‌اند.

مجارستان

تیم مارکو روسی، پیش از شکست هفته گذشته در دیدار دوستانه مقابل ایرلند، ۱۳ بازی بدون شکست متوالی را تجربه کرده بود. آنان در ۸ بازی رقابت‌های انتخابی یورو بدون باخت بودند (۵ برد و ۳ تساوی)؛ نتیجه‌ای که بعد از جام‌جهانی ۱۹۷۴ برای این کشور بی‌سابقه بود. در دوره قبلی یورو مجارها در گروه مرگ بودند و با مصدومیت ژوبوسلای نتوانستند پیروز شوند اما تیمی پر از استعداد را معرفی کردند.

اسکاتلند

این چهارمین بار است که اسکاتلندی‌ها در تورنمنت جام ملتهای اروپا، یورو، شرکت می‌کنند. این تیم خوش ترکیب با اینکه در مرحله گروهی خوب بوده اما تاکنون نتوانسته از مرحله گروهی به دور بعدی صعود کند.  هرگز رنگ مرحله حذفی را ندیده‌اند. تیم استیو کلارک، در دور انتخابی پایین‌تر از اسپانیا جواز یورو را کسب کرد. اما موفق شد نروژ پرستاره را حذف کند. آنان اسپانیا را هم ۲ بر صفر شکست دادند. هر ۲ گل اسکاتلند را اسکات مک‌تامینای زد. هافبک دفاعی منچستریونایتد در این رقابت‌ها ۷ گل به ثمر رساند.

بازی افتتاحیه؛ آلمان-اسکاتلند

یک دهه از آخرین تقابل دو تیمآلمان و اسکاتلند می‌‎گذرد. اما دیدار افتتاحیه یادآور خاطرات زیادی برای فوتبال دوستان خواهد بود. اگر چه در ۱۷ تقابل، آلمان ۸ برد، اسکاتلند ۴ برد و ۵ تساوی کسب شده. اما این دو تیم در داخل یک تورنمنت معتبر ابتدا در جام جهانی ۱۹۸۶ با یکدیگر بازی کردند. جایی که ژرمن‌ها روی نیمکت خود فرانس بکن بائر را داشتند و در طرف مقابل هدایت اسکاتلند بر عهده فرگوسن بود. در نهایت آلمان آن بازی را با نتیجه دو بر یک شکست داد . رودی فولر زننده گل نخست ژرمن‌ها اکنون به عنوان مدیر تیم ملی آلمان فعالیت می‌کند .بعد از آن هم در یورو ۱۹۹۲، در مرحله گروهی به مصاف یدیگر رفتند که در آن بازی هم این آلمان بود که توانست با نتیجه دو بر صفر از سرمه‌ای پوشان گذر کند و به مسیر خود ادامه دهد.

از میان ۲۴ تیم حاضر، ۵ تیم تحت هدایت سرمربیان ایتالیایی هستند.

سرمربیان ایتالیایی در مسابقات جام ملت‌های اروپا «یورو ۲۰۲۴» که از تاریخ ۱۴ ژوئن تا ۱۴ ژوئیه به میزبانی آلمان برگزار خواهد شد، با هدایت ۵ تیم ملی بیشترین تعداد را از این نظر در اختیار دارند.در این زمینه سرمربیان آلمانی، اسپانیایی و فرانسوی هر کدام با دو نماینده حضور دارند.از کشورهای انگلستان، کرواسی، اسلوونی، اسکاتلند، دانمارک، صربستان، سوئیس، رومانی، هلند، اوکراین، برزیل، لهستان و چک نیز هر کدام یک سرمربی در یورو ۲۰۲۴ به رقابت خواهند پرداخت.

حضور مربیان خارجی در تیم‌های یورو ۲۰۲۴

در میان تیم‌های شرکت‌کننده در یورو ۲۰۲۴، ۸ تیم دارای مربیان خارجی هستند.ایتالیایی‌ها تیم‌های ترکیه، مجارستان، اسلواکی و بلژیک را هدایت می‌کنند.وینچنزو مونتلا در ترکیه، مارکو روسی در مجارستان، فرانچسکو کالزونا در اسلواکی و دومنیکو تدسکو در بلژیک به عنوان سرمربی حضور دارند.ویلی ساگنول فرانسوی هدایت تیم گرجستان، رالف رانگنیک آلمانی تیم اتریش، سیلوینیو برزیلی تیم آلبانی و روبرتو مارتینز اسپانیایی سرمربی‌گری تیم پرتغال را به عهده دارند.

تنها مربی غیر اروپایی؛ سیلوینیو

از میان ۲۴ تیم حاضر در این مسابقات، تنها یک تیم با مربی غیر اروپایی به رقابت می‌پردازد. سیلوینیو برزیلی که حدود یک سال و نیم است هدایت تیم آلبانی را به عهده دارد، تنها مربی غیر اروپایی در یورو ۲۰۲۴ است.

جوان‌ترین و مسن‌ترین مربیان

در میان مربیان حاضر در یورو ۲۰۲۴، جوان‌ترین مربی یولیان ناگلزمان ۳۶ ساله از آلمان است و مسن‌ترین مربی رالف رانگنیک ۶۶ ساله از اتریش می‌باشد.پس از ناگلزمان، دومنیکو تدسکو ۳۸ ساله، مربی تیم بلژیک، جوان‌ترین مربی این رقابت‌ها است.

رانگنیک، مربی ۶۶ ساله تیم اتریش که در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱۹۵۸ به دنیا آمده است، با تجربه‌ترین مربی این دوره از مسابقات محسوب می‌شود. پس از او، لوچیانو اسپالتی، مربی ۶۴ ساله تیم ایتالیا قرار دارد.

موفق‌ترین مربی تیم‌های ملی

در میان مربیان حاضر در یورو ۲۰۲۴، موفق‌ترین مربی تیم‌های ملی دیدیه دشان است. دشان ۵۵ ساله که حدود ۱۲ سال هدایت تیم ملی فرانسه را به عهده دارد، توانسته یک جام جهانی و یک لیگ ملت‌های یوفا را به دست آورد.لوئیس دلافوئنته، سرمربی تیم ملی اسپانیا نیز که لیگ ملت‌های یوفا را به دست آورده، دیگر مربی موفق تیم‌های ملی حاضر در این مسابقات است.

بالاترین دستمزدها

بر اساس گزارش فایننس فوتبال، دستمزد سالانه سرمربیان تیم های ملی که در یورو ۲۰۲۴ در آلمان برگزار می شود، نشان می دهد. گرت ساوتگیت (انگلیس) با دستمزد سالانه ۵.۸ میلیون یورو، بالاتر از جولیان ناگلزمن، سرمربی آلمانی، که حدود ۴.۸ میلیون یورو در سال درآمد دارد، دارای بهترین دستمزد است. گرت ساوتگیت، سرمربی تیم سه شیرها ی انگلیس، ۵.۸ میلیون یورو ، دستمزد وی است . روی روبرتو مارتینز اسپانیایی سرمربی پرتغال با دستمزد ۴ میلیون یورو در سال، سومین پردرآمدترین در این رده بندی است. دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه با دستمزد سالانه ۳.۸ میلیون یورو در بین این افراد قرار دارد. رونالد کومان (هلند) و لوسیانو اسپالتی (ایتالیا) با دستمزدهای ۳ میلیون یورویی نیز هدایت تیم هایی را بر عهده دارند که در این مسابقات حرفی برای گفتن دارند.

https://akhbar-rooz.com/?p=243542 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x