شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

پزشکیان در اولین قدم برای هوادارانش ناامید کننده بود

پزشکیان شب گذشته در اولین برنامه ی انتخاباتی خود به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری در تلویزیون ظاهر شد.

محمود صادقی نوشت: طبق برآورد اولیه از نظرات افراد در گروه های هوادار اصلاح‌طلبان اولین برنامه زنده تلویزیونی دکتر مسعود ⁧ پزشکیان⁩ پایین‌تر از حد انتظار بود.
اگر تنها نامزد اصلاح طلبان در برنامه های بعدی با همین دست فرمان حرکت کند، توانایی برانگیختن سازمان رأی اصلاح‌طلبان را نخواهد داشت.

شهاب الدین حائری شیرازی نوشت: سوال مهم از دکتر پزشکیان که دائما تکرار می کنند من می خواهم سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری را پیاده کنم و دولتهای قبل چرا چنین نکردند این است که اصلا سیاستهای ایشان با توجه به مجموعه سیاستهایشان عملی است؟
فرضا اگر ایشان با توجه به برنامه هفتم ابلاغی رشد اقتصادی ۸ درصد را مطالبه و هدف گذاری می کنند، این سیاست با وجود تحریم و با وجود کمک پهبادی به روسیه و مداخله در قضیه اکراین (که باز سیاست خارجی و مربوط به ایشان است) و برانگیختن اروپا علیه منافع ملی ایران، شدنی است؟
آیا نپیوستن به اف ای تی اف که مخل تجارت با کشورهای دیگر و مبادله ارزی است که باز در حوزه سیاستگزاری کلی نظام است مانع جدی برای رشد ۸ درصدی و کاهش تورم و بیکاری نیست؟
آیا بدون پیوستن به لایحه ضد پولشویی اف ای تی اف که تمامی کشورهای دنیا غیر از دو سه کشور به آن پیوسته اند، امکان سرمایه گذاری و رشد اقتصادی هست؟
واقعیت این است که مشکل دقیقا در سیاستهای غیرواقع بینانه و متناقض کلی نظام، که حوزه فعالیت رهبری است می باشد.
ما با توجه به صداقتی که از جناب پزشکیان سراغ داشتیم توقع داشتیم این مسائل بدیهی را بدانند نه اینکه توپ را توی زمین دولتهای مسلوب الاختیار در سیاستگزاری بیاندازند!
دولت رئیسی تابع محض رهبری بود، اگر اشکال در تناقض در سیاستهای کلان نبود، طبعا می توانست با مهره چینی خود رهبری، سیاستهای خود رهبری را پیش ببرد.
مگر رئیسی بارها تاکید نکرد من تابع منویات ایشانم؟
مگر رهبری واقعا او را مرید و تابع محض خود نمی دانست؟
پس چرا قیمت ارز دو برابر شد؟
چرا همه شاخصه های اقتصاد بدتر شد؟
مگر می شود بدون رفع تحریم و تجارت آزاد و سرمایه گذاری خارجی سر و سامان داد به اقتصاد مملکت؟
چه کسی مانع مذاکره مستقیم با آمریکا و ایجاد رابطه عادی با این ابرقدرت جهانی است؟
آقای پزشکیان اولین گفتگوی تلوزیونی شما بسیار مأیوس کننده بود.

رحیمی جهان آبادی نماینده سابق مجلس نوشت: جناب دکتر پزشکیان، مسیر را اشتباه شروع کردید. آنهایی که قرار است برای شما به پای صندوق ها بیایند خواهان تغییر اساسی هستند نه تداوم با مردم همراه شوید در تغییر برای زندگی بهتر!

بیژن اشتری: یکی از سیاستهای راهبردی آقای خامنه‌ای کوتاه نیامدن در برابر اصلاح‌طلبان حکومتی بوده ، آن چنان کوتاه نیامدنی که حتی اجازه نداده آنها از بعد از هشتاد و هشت حتی موفق به زدن یک گل (در حد راضی کردن ایشان به پایان دادن محصورین) شوند.و‌این یعنی زدن تیر خلاص به آنها.توقع تغییر ریل داشتن از آقای خامنه‌ای ،که در دنبال کردن سیاست‌هایش به شدت پیگیر و انعطاف ناپذیر است واقعا یک توقع خوش‌خیالانه و موهوم است.اقای پزشکیان گرچه انسان خوبی است اما با صحبت‌های ضعیف امشب خود نشان داد که صرفا مهره‌ای در راستای همان ریل‌گذاری های همیشگی آقای خامنه‌ای است و نه چیزی بیشتر.

https://akhbar-rooz.com/?p=243435 لينک کوتاه

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x