شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

خبرگزاری دولتی روسیه: توافق همکاری تازه مسکو و ایران به حالت تعلیق درآمد

خبرگزاری دولتی روسیه روز سه شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۲۴ (۲۲ خرداد) به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه گزارش داد که توافق جدید میان مسکو و تهران در زمینه همکاری همه جانبه به دلیل مشکلاتی که شرکای ایرانی با آن مواجه هستند، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.

طرف روسی اعلام کرده است: امضای قرارداد همکاری جامع بین مسکو و تهران یک تصمیم استراتژیک از سوی رهبری دو کشور است که هرگز از اعتبار نیفتاده است. فرآیند کار بر روی این قرارداد به دلیل مشکلات شرکای ایرانی متوقف شده است، اما این کار تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری نووستی کار بر روی این قرارداد بزرگ جدید بین روسیه و ایران در سپتامبر ۲۰۲۲ زمانی که ولادیمیر پوتین و ابراهیم رئیسی در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای در سمرقند این موضوع را بررسی کردند، اعلام شد. زمیر کابولوف از مقامات وزارت خارجه روسیه گفت قرارداد به‌روزرسانی شده درباره همکاری استراتژیک جامع بین روسیه و ایران به دلیل اصلاحات از سوی ایران در حال طی مراحل جدید توافق است و تاریخ امضای آن هنوز مشخص نشده است.

ایران هنوز هیچ اظهارنظری در این‌باره نکرده است.

روسیه و ایران در سال‌های اخیر روابط نزدیکی برقرار کرده‌اند و برای تحقق آنچه که آن را نظم جهانی چندقطبی عادلانه‌تر می‌نامند در تلاشند. مسکو و تهران از همین روی علیه آنچه که آن را سیاست خارجی مخرب ایالات متحده می‌دانند، متحد شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=243426 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x