شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

تداوم اعتراضات خیابانی بازنشستگان؛ تجمع صدها معلم بازنشسته مقابل وزارت آموزش و پرورش

تجمع معلمان بازنشسته ۱۴۰۲ مقابل آموزش و پرورش

اخبار روز: امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳، بازنشستگان تامین اجتماعی، فولاد و فرهنگیان در چند شهر کشور به اعتراضات خود با برپایی تجمعات و راهپیمایی ادامه دادند. بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی در چند شهر از جمله در تهران، اصفهان، اهواز، شوش، کرمانشاه و … اعتراضات خیابانی بازنشستگان شکل گرفته است.

تجمع اعتراضی صدها معلم بازنشسته سال ۱۴۰۲ در مقابل وزارت آموزش و پرورش

در اعتراض به اهمال و کوتاهی وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان بازنشستگی کشوری در انجام تکالیف قانونی و تاخیرهای متعدد در انجام تعهدات خود صدها معلم از نقاط مختلف کشور امروز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

خواسته‌های این معلمان:
۱. پرداخت پاداش بازنشستگی که یک سال تاخیر داشته است.
۲. پرداخت معوقات حقوق مربوط به زمان شاغلی.
۳. اجرای صحیح، کامل و سریع قوانین برای محاسبه حقوق بازنشستگی.
۴. پرداخت معوقات حقوق مربوط به زمان بازنشستگی.
۵. پرداخت معوقات تغییر رتبه در زمان شاغلی.
۶. اعمال احکام تغییر رتبه در حقوق بازنشستگی و پرداخت معوقات مربوط به آن.

تجمعات اعتراضی بازنشستگان

امروز یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ همچنین بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مجدداً مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد این شهر دست به تجمع زدند.

در اهواز نیز بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی  در اعتراض به مشکلات معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات‌شان، راه‌پیمایی و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

برخی از شعارهای داده شده در تجمع امروز :

از خوزستان تا گیلان، مرگ بر مدیران
حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون
کشورو غارت کردن، ما را بیچاره کردن
تامین اجتماعی، از انحصار دولت آزاد باید گردد

تهران نیز امروز شاهد تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری و فولاد در برابر سازمان تأمین اجتماعی در اعتراض به فشارهای اقتصادی، اجرا نشدن همسان‌سازی و اعتراض به گرانی و سایر بی‌عدالتی‌ها بود. در این تجمع نیز بازنشستگان با دادن شعارهایی از جمله « تهدید زندان هرگز اثر ندارد » و شعارهای زیر اعتراض خود را نشان دادند:

قناعت، ریاضت، تحمیل شده به ملت !
صندوقو خالی کردند، ما را بیچاره کردند !

شوش هم امروز شاهد راهپیمایی و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به فقر، تورم و گرانی ،  دستمزدهای ناچیز و نامساعد، به  فساد و غارت، به تبعیض و نابرابری ها بود.

در کرمانشاه همچنین بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با مشارکت بازنشستگان کشوری و مخابرات کرمانشاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع با سخنرانی یکی از مطالبه گران پیرامون فقر و پیامدهای آن که به آنها تحمیل شده است همراه بود.

کارگران کارخانه کربنات سدیم واقع در شهرک صنعتی سرخه سمنان با اعتصاب و تجمع، خواستار مشخص شدن وضعیت مطالبات خود شدند

مطالبات کارگران کربنات سدیم واقع در شهرک صنعتی سرخه، افزایش حقوق با پرداخت اضافه کار، پاداش و سایر مزایای شغلی است که در تجمع هفته گذشته خود به آن تاکید کردند.
به گفته یکی از کارگران؛ در اسفند ماه سال گذشته با برگزاری چند تجمع ؛ از مدیریت درخواست تشکیل نهاد کارگری و افزایش حقوق را کردیم ولی خواسته‌های کارگران بدون جواب ماند.
این کارگر افزود: اخیرا کارفرما از یک سو حق جذب در فیش حقوقی را افزایش داده و از سوی دیگر اقدام به قطع اضافه کاری‌های کارگران کرده است.
وی با بیان اینکه پس از اعتراض کارگران، کارفرما بار دیگر وعده افزایش حقوق و بازگشت اضافه کاری‌ها را داده است، افزود: خواسته ما مشخص شدن وضعیت مطالباتمان است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، کارگران اعتراض خود را به پایان رساندند.

https://akhbar-rooz.com/?p=243315 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادری
نادری
26 روز قبل

سلام واقعا مسولین بعد اقا ریسی پاسخگو فرهنگیامن لازنشسته۴۰۲ نیستند

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x