سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

استقبال اصلاح طلبان از تصمیم شورای نگهبان

انتخابات ریاست جمهوری قرار است در روز ۸ تیر برگزار شود. شرایط همان است که در انتخاب های قبلی بوده است. سرکوب به شدت در ایران ادامه دارد، آزادی بیان و احزاب و مطبوعات از دایره ی تنگ حکومت بیرون نمی آید، زنان به شدیدترین وضعی زیر فشار هستند، یک جنبش عظیم را در خون خفه کرده اند، هیچ شرایط و نشانه ای برای برگزاری یک انتخابات واقعا آزاد و رقابتی وجود ندارد.

برای اصلاح طلبان اما هیچ کدام از این ها دیگر مهم نیستند. خر آن ها از پل گذشته و شورای نگهبان یکی از کاندیداهایشان را تایید صلاحیت کرده است و بنابر این شانس آن وجود دارد که دوباره در قدرتی که پایه هایش بر خون است، دنبال شانسی هر چند اندک و سهمی در قدرت باشند.

محمود صادقی در یکی از اولین واکنش ها به تصمیم شورای نگهبان گفت: احراز صلاحیت یکی از سه کاندیدای جبهه اصلاحات خبر امیدوارکننده‌ای است، این آرایش به نفع کاندیدای اصلاحات است و می‌توانیم شاهد یک انتخابات رقابتی باشیم.

او به جماران گفت: من فکر می‌کنم طیف اصولگرایان یکدست نیست و به نوعی یک تنوع درون‌جناحی وجود دارد؛ اگر به همین شکل باشد و آرایش تغییر نکند، کار جبهه اصولگرایی سخت‌تر از جبهه اصلاح‌طلبان است و این آرایش بیشتر به نفع کاندیدای اصلاحات است.

امیدوار هستم که با این آرایش، شور و نشاط برای حضور در صحنه انتخابات و پای صندوق‌های رأی هشتم تیر ماه به اندازه کافی ایجاد شود.

صادقی در پاسخ به اینکه “جدی‌ترین رقیب آقای پزشکیان در میان این پنج نفر چه کسی است؟” گفت: طبیعتا آقای قالیباف و بعدش آقای جلیلی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=243279 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برانگو
برانگو
21 روز قبل

هر کاندیدا نقشی در این تئاتر با سناریوی انتخابات دارد، واگرنه همگی سر و ته یک کرباسند!

مهرداد ۲
مهرداد ۲
22 روز قبل

سگ زرد برادر شغال …اصلاح طلب اصول گرا دیگه‌تمومه ماجرا …..
پزشکیان را هنوز تعدادی از تفکیک جنسیتی کادر مونث پزشکی پرستاری به خاطر دارند….زمانی که در اعتراض به کف زدن پرستاران به این موضوع اعتراض می‌کرد و به طعن میگفت بیایید روی صحنه برقصید….نقل به مضمون از جوش خودش در بیت رهبری ….
در هتاکی و فحاشی دست کنی از احمدی نژاد ندارد ….یک فرد قشری علیرغم مثلا تحصیلات پزشکی … ولایتی شماره دو….ان هم تصویر به غایت متحجر زنش در همراهی با او…..
« من‌وزیر دولت اصلاحاتم نه اصلاح طلب»….تو خود حدیث مفصل خوان زین مجمل…..
منتظر حلقه به گوشی به ولی نعمت و کارناوال شادی اصلاح طلبان با دودوزه بازی خاتمی باشید
حساب ها پس از قیام ژینا به کلی عوض شده ،،، و نه هیچ چیز تغییری نکرده … اگر هیچ وقت تغییر صورت گرفته بود….مشارکت حداقل تر از حداقل

حسن نکونام
حسن نکونام
22 روز قبل

آیا میتواند دست سپاه پاسداران را از عرصه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و هنری و نهادهای بودجه بگیر بی خاصیت، کوتاه کرده و آنرا وارد ارتش رسمی کشور کند؟ آیا میتواند جلو این همه دزدی و فساد و اختلاس و چپاولگری را، که زندگی مردم ایران را تباه کرده است ، بایستد؟ آیا قادر است پروژه های مختلفی را که نهاد های حکومتی، بصورت رانت از آنها بهره میبرند، و بقیمت ویرانی زیستگاه های کشور ایجاد میشوند را، لغو کند؟ خلاصه کلام : این کشور در همه زمینه های مختلف، دچار بحران هایی است که، اگر خردمند ترین و شریف ترین و پاکدست ترین رئیس جمهور را هم به پاستور بفرستید، فقط میتواند « فراش خامنه ای» باشد و هیچ کاری از او بد نخواهد آمد.
قاتلان را بگذارید بتازند همه / مصلحت نیست که این قصه فراموش کنید

حسن نکونام
حسن نکونام
22 روز قبل

فرض «محال» محال نیست : امروز هشت تیر ماه ۱۴۰۳، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با استقبال مردم روبرو شد، و آقای مسعود پزشکیان با ۸۸ در صد آرا، برگزیده شده اند. چند پرسش : اول/ آیا رای مردم، بدون تایید ولی فقیه، اعتبار دارد؟ دوم/ آیا رئیس جمهور میتواند خواهان اختیاری بودن حجاب شود؟ سوم/ آیا میتواند خواهان آزادی همه زندانیان شود؟ چهارم/ آیا میتواند خواهان لغو اعدام و شکنجه در زندان ها شود؟ پنجم/ آیا میتواند خواهان آزادی بیان و قلم و تجمع مسالمت آمیز مردم شود؟ ششم/آیا میتواند خواهان آزادی تشکل ها و احزاب و نهادها و اتحادیه های مختلف صنفی و سیاسی و فرهنگی و هنری در کشور شود؟ هفتم/ قادر است سیاست خارجی حکومت را بگونه ای تنظیم کند تا کشور بتواند به توسعه اقتصادی برسد؟ هشتم/ آیا میتواند در مورد محیط زیست، از ویرانی بیشتر سرزمین ایران جلوگیری کند؟نهم/ آیا قادر است در سیاست حکومت در ارسال تروریست به کشورهای دیگر، تغییری بدهد؟ آیا میتواند جلو سرکوب حکومت را بگیرد؟ ادامه دارد

توجه!
توجه!
22 روز قبل

تله شورای نگهبان برای اصلاحطلبان متردد و نا پایدار!
با فرض اینکه انتخابات و شمارش رای گیری بدون تقلب صورت بگیرد که محال است و پزشکیان بعنوان ” حمال” انتخاب شود ، تازه در بهترین شرایط به زمان خاتمی خواهید رسید که آنهم را تجربه کردیم و نتیجه اش اینست که اکنون در آن غلط میخوریم!
روی عدم شرکت اکثریت حساب باز کنید.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x