شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور با موضوع زکریای رازی در قرن ۲۱ و میراث او در علم و هنر و فرهنگ امروزی

مشارکت کنندگان از ۸۰ کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره رازی ارسال کردند و نفرات برگزیده برای دوره نخست انتخاب و دیپلم افتخار دریافت کردند

زکریای رازی دانشمند و فیلسوف ایرانی،  اهل ری بود که با اکتشافات عمیق و ارزشمند، جهان را تا ابد تحت تاثیر دانش و یافته های خود قرار داد. موزه مجازی رازی برای برگزاری مشارکت های بین المللی در بخش جشنواره رازی، به پاس احترام و خدمات ارزشمند این فیلسوف نخستین جشنواره کارتون و کاریکاتور با موضوع زکریای رازی در قرن ۲۱ و میراث او در علم و هنر و فرهنگ امروزی را در بین هنرمندان سطح بین المللی با داوری آقایان کلاس پیتر و عماد حجاج و  نستور داماسو و  عباسی و ویکرم نایک و خانم ایزابلا کوالسکا و به میزبانی بنیانگذار موزه و دبیر جشنواره آقای علائین ری برگزار کرده است.

مشارکت کنندگان از ۸۰ کشور جهان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره رازی ارسال کردند و نفرات برگزیده برای دوره نخست انتخاب و دیپلم افتخار دریافت کردند.

پیشتر این موزه برای حمایت و تقویت دموکراسی و حق تحصیل کودکان و نوجوانان و توانمدی زنان و دختران در افغانستان و ایران  جشنواره ای با عنوان علامت برای کمک در سطح بین الملل برگزار کرده بود.

موزه رازی جنبش های بشر دوستانه ای را در سطح بین الملل بین هنرمندان و معلمان و فعالان حقوق بشر، در راستای رسیدن به حقوق برابر از حق زندگی و تحصیل در سطح جهان با عنوان بقای کودک Child Survival هدایت می کند.

برنامه بعدی جشنواره رازی در حوزه علم و فناوری و اکتشافات و توسعه سواد و تقیت دموکراسی و مخالفت با اعدام و حقوق برابری و حفاظت از هنرمندان و روزنامه نگاران و نویسندگان و دانشمندان و معلمان و کارگران و حفاظت از محیط زیست و مراقبت و صرفه جویی در آب است.

تصاویر برگزیده ای در بخش پرتره جشنواره رازی از هنرمندان سراسر جهان را در زیر مشاهده می کنید.

https://akhbar-rooz.com/?p=243259 لينک کوتاه

3.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه
کاوه
25 روز قبل

من نه سخندانم ونه مفسر،اماموردموضوع این جشنواره،…که بنام بزرگ دانشمند فیلسوف حضرت ذکریا ی رازی برای عموم جهان تعیین وتدبین نهاده شده متاسفانه بسیار تحقیرکننده،خفیف درحد کسی مثل ملا نصرالدین است!وکه بدون شک درجهت تخریب و تعدیل چهره نامی رازی و دستاوردهای علمی ایشان و بخصوص نظرات آزاداندیشانه او،…درتضاد با جٓو _قرون وسطایی_ حاکم برفضای جامعه درهمان دوران معیین ومطرح شده است.
واگر نه، همانگونه که درمتن به موضوع جشنواره بعدی اشاره به حوزه علم و فناوری واکتشافات توسعه سوادو…و…و…که مسلما باشخصیت تأثیر گذارو علمی تاریخی رازی می توانست سنخیت قابل توجه و تحسینی، درخورچنین فیلسوف بزرگ ونامی برخوردار باشد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x