پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

مکزیک و نیکاراگوئه در کنفرانس سوئیس شرکت نخواهند کرد

مکزیک و نیکاراگوئه در کنفرانس درباره مسئله اوکراین که ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در سوئیس برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت مکزیک در روسیه اعلام کرد: “مکزیک دعوت نامه ای برای شرکت در نشست حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه اوکراین دریافت کرده است که هفته آینده در سوئیس برگزار می شود. مکزیک در این رویداد شرکت نخواهد کرد. کشور ما طرفدار صلح است، بنابراین ما انتظار داریم که به زودی مذاکراتی انجام شود که هر دو طرف درگیری در آن شرکت کنند”.

نیکاراگوئه کنفرانس سوئیس در مورد اوکراین را یک “مضحکه سیاسی” خواند و اعلام کرد از شرکت در آن خودداری می کند.

وزارت امور خارجه این کشور آمریکای لاتین گفت: ” نیکاراگوئه هرگز در این مضحکه سیاسی شرکت نکرده و نخواهد کرد که هدف آن برای یافتن راهی به سوی صلح نیست بلکه تنها هدفش ارائه اولتیماتوم دیگری به روسیه است”.

سوئیس کنفرانسی درباره اوکراین در ۱۵ تا ۱۶ ژوئن در نزدیکی شهر لوسرن برگزار خواهد کرد. نمایندگان حدود ۱۶۰ کشور به این نشست دعوت شده بودند. روسیه به این رویداد دعوت نشده است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که مسکو قصد ندارد و نمی خواهد در “نشست جدیدی طبق فرمول ولادیمیر زلنسکی” شرکت کند. سرگئی گارمونین، سفیر روسیه در برن توضیح داد که روسیه از شرکت در این رویداد خودداری می کند، زیرا هدف آن ارائه اولتیماتوم به مسکو است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که هدف اجلاس در سوئیس به وضوح رسیدن به نتیجه نیست . به گفته وی، بدون مشارکت مسکو نمی توان در مورد انتظارات جدی از این نشست صحبت کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=243178 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x