پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

اطلاعیه تاسیس نهاد همگرائی جمهوری خواهان استکهلم

هممیهنان گرامی!

با برآمد جنبش زن زندگی آزادی در ایران، موج وسیعی از ایرانیان خارج کشور از جمله در استکهلم به حمایت از آن برخاستند. در پی آن طی یک سال گذشته جمعی از فعالان سیاسی و مدنی در استکهلم با هدف ایجاد یک ثقل جمهوری خواهی گرد هم آمدند و رایزنیهای مستمری را برای همگرایی گسترده جمهوری خواهان از طیف های گوناگون بر پایه خواستهها و توافق حداقلی و بسیج حداکثری پی گرفتند. سرانجام با برگزاری مجمع عمومی در روز ۱۲ ماه می ۲۰۲۴ (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) و تصویب اساسنامه و انتخاب هیئت مدیره “نهاد همگرائی جمهوری خواهان استکهلم” تأسیس گردید.

هدف عمومی این نهاد، حمایت از مبارزات مردم ایران در راه دست یابی به یک نظام جمهوری متکی بر موازین اعلامیه جهانی حقوق بشر، استقرار آزادی و دموکراسی، جدائی دین و ایدئولوژی از حکومت، رفع انواع تبعیضها و تأمین حقوق برابر شهروندی همه ایرانیان است. ما می‌کوشیم با همکاری با سایر نیروهای جمهوری خواه در استکهلم و دیگر شهرهای سوئد و کشورهای مختلف جهان به همگرایی بیشتر جمهوری خواهان یاری رسانیم.

نهاد همگرائی جمهوری خواهان استکهلم، با همراهی اعضاء و علاقمندان و دیگر جمهوری خواهان خارج از این نهاد در صدد است فعالیت های زیر را در آینده انجام دهد:

  • تقویت همکاری و هماهنگی بیشتر میان جمهوری خواهان. 
  • دفاع و گسترش گفتمان جمهوری و دمکراسی از طریق برگزاری کنفرانس ها وسخنرانی ها، جلسات بحث و تبادل نظر.
  • شرکت در تظاهرات در حمایت از مبارزات مردم ایران یا برگزاری گردهمائی، راهپیمایی و …
  • تلاش برای افزایش مشارکت هر چه بیشتر زنان، جوانان و دیگر گروه های اجتماعی در این گونه فعالیت ها.

نهاد همگرائی جمهوری خواهان از همه جمهوری خواهان مدافع دمکراسی در استکهلم با هر نوع گرایشی دعوت می‌کند تا با مشارکت فعال خود به امر همگرایی جمهوری خواهان و تحقق اهداف فوق یاری رسانند.

هیئت مدیره نهاد همگرائی جمهوری خواهان استکهلم

۷ ژوئن ۲۰۲۴ – ۱۸ خرداد ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=243177 لينک کوتاه

1.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x