شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اسرائیل از سوی سازمان ملل به لیست کشورهای ناقض حقوق کودکان اضافه شد

سازمان ملل متحد، اسرائیل را به لیست جهانی کشورها و گروه‌های مسلحی که مرتکب نقض حقوق کودکان شده‌اند، اضافه کرد. این خبر پس از هشت ماه جنگ در غزه که در آن بیش از ۱۳ هزار کودک در میان ۳۶۵۰۰ نفر کشته شده‌اند، و یک روز پس از بمباران یک مدرسه سازمان ملل در مرکز غزه توسط اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ فلسطینی، از جمله تعدادی کودک شد، اعلام شد
یک عزادار جسد کودک فلسطینی را که روز چهارشنبه در حمله اسرائیل در دیرالبلاح غزه کشته شد، حمل می کند

سازمان ملل متحد، اسرائیل را به لیست جهانی کشورها و گروه‌های مسلحی که مرتکب نقض حقوق کودکان شده‌اند، اضافه کرد. این خبر پس از هشت ماه جنگ در غزه که در آن بیش از ۱۳ هزار کودک در میان ۳۶۵۰۰ نفر کشته شده‌اند، و یک روز پس از بمباران یک مدرسه سازمان ملل در مرکز غزه توسط اسرائیل که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ فلسطینی، از جمله تعدادی کودک شد، اعلام شد.

گیلاد اردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل، اظهار داشت که از این تصمیم “شرم‌آور” و “ناشایست” به شدت شوکه و ناراحت شده است. او مدعی شد ارتش اسرائیل “اخلاقی‌ترین ارتش جهان” است و این تصمیم تنها به نفع تروریست‌ها و حماس خواهد بود.

از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرد سازمان ملل با این تصمیم به “لیست سیاه تاریخ” پیوسته است.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، هشدار داد این تصمیم تأثیری منفی بر روابط اسرائیل با سازمان ملل خواهد داشت که از قبل نیز بسیار پرتنش بوده است. اسرائیل هم‌اکنون از همکاری با آژانس امدادرسانی و کاریابی برای پناهندگان فلسطینی (اونروا) که اصلی‌ترین سازمان امدادرسان به پناهندگان فلسطینی در غزه، کرانه باختری، اردن، لبنان و سوریه است، خودداری می‌کند.

این گزارش توسط نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل برای کودکان و درگیری‌های مسلحانه، ویرجینیا گامبا، تهیه شده است. لیست ضمیمه این گزارش به منظور نامگذاری و فشار بر طرف‌های درگیری تهیه شده تا از خشونت علیه کودکان جلوگیری کند.

این گزارش شامل قتل، مجروح کردن، سوء استفاده جنسی، ربایش یا استخدام کودکان، عدم دسترسی به کمک‌ها و هدف قرار دادن مدارس و بیمارستان‌ها می‌باشد. بر اساس گزارش‌های قبلی، نیروهای دولتی اسرائیل و گروه‌های مسلح فلسطینی مرتکب نقض‌ تایید شده‌ حقوق کودکان شده‌اند، اما تا به حال در این لیست قرار نگرفته بودند.

ازکیل هفس، مدیر گروه حقوق بشر لیست نظارت بر کودکان و درگیری‌های مسلحانه Watchlist on Children and) Armed Conflict)، اظهار داشت پس از قرار گرفتن یک کشور یا گروه در گزارش سازمان ملل، سازمان ملل باید با طرف‌ها مذاکره کند تا اقداماتی انجام دهند که به جلوگیری از نقض‌ حقوق کودکان در آینده کمک کند. او افزود که در سال‌های گذشته، سازمان ملل با نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) و گروه‌های مسلح فلسطینی در حال مذاکره بوده است تا آن‌ها را به کاهش آسیب به کودکان ترغیب کند.

این تصمیم برای حمایت از کودکان در برابر اثرات درگیری‌های مسلحانه اتخاذ شده است. دفتر دبیر کل سازمان ملل، آنتونیو گوترش، در این مورد نظری نداده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=243156 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x