شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

کاندیداهای معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات ایران برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

عباس آخوندى، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیرى به عنوان نامزدهاى اختصاصى جبهه اصلاحات ایران با رأى دوسوم اعضاى مجمع عمومى براى انتخابات ریاست جمهورى تعیین شدند.

در جلسه امروز مجمع عمومى جبهه اصلاحات ایران که با حضور نامزدهاى معرفى شده از سوى اعضاى این جبهه براى ریاست جمهورى برگزار شد، از میان پنج نامزدى که انتخاب آنها طى سازوکارى مصوب صورت گرفته بود، سه نامزد موفق به کسب آراى دوسوم اعضاى حاضر در این جلسه شدند.

در این جلسه که بیش از ٨ ساعت به درازا کشید، ابتدا پنج نامزد به طور جداگانه برنامه هاى خود براى اداره کشور را ارائه کرده و سپس به پرسش هاى مطرح شده از سوى اعضاى حاضر در جلسه پاسخ دادند. در نهایت در باره این نامزدها رأى گیرى انجام شد و عباس آخوندى با ۲۶ رای به عنوان نفر اول و مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیرى هر یک با ۲۴ رای توانستند دوسوم آراى مجمع عمومى را به دست آورند.

حمیده زرآبادى یکى دیگر از نامزدهاى حاضر در جلسه امروز بود که با وجود کسب رأى اکثریت مجمع عمومى نتوانست رأى دوسوم را داشته باشد. محمود صادقى نیز در ردیف پنجم قرار گرفت.

لازم به توضیح است پیش از حضور این پنج نامزد در جلسه مجمع عمومى، متن راهبرد انتخابات و میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران به رویت آنها رسیده و پس از توافق بر سر این میثاق نامه در خصوص تعیین آنها به عنوان نامزدهاى اختصاصى این جبهه رأى گیرى شد.

به موجب میثاق نامه جبهه اصلاحات ایران، این نامزدها باید به کلیه سازوکارهای تصمیم برای رسیدن به نامزد واحد پایبند باشند و در صورتى که نامزد منتخب این جبهه براساس ساز و کارهای تعیین شده فرد دیگری بود، سایر نامزدها باید کناره گیری از رقابت انتخاباتی را به نفع نامزد منتخب به طور رسمى اعلام کنند

https://akhbar-rooz.com/?p=243140 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Kourosh
Kourosh
21 روز قبل

انتخابات یا انتصابات؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x