پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

اعتراض کانون نویسندگان ایران به بازداشت حسین شنبه زاده

حسین شنبه‌زاده، ویراستار، مترجم و فعال شبکه‌های اجتماعی، روز ۱۵ خرداد در شهر اردبیل بازداشت شد. 

مدتی پیش، انتشار نظری از او حاوی یک «نقطه» در واکنش به مطلبی در صفحه‌ی رهبر جمهوری اسلامی در شبکه‌ی اجتماعی ایکس، مورد توجه کاربران قرار گرفت.

روز گذشته و پیش از تایید رسمی خبر، شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از احتمال دستگیری او سخن گفته بودند. نگرانی‌ها در خصوص وضعیت او پس از آن مطرح شد که پست‌هایی «شبهه‌انگیز» و با خطاهای نگارشی در حساب شخصی او در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شدند.
در همان ساعات اول بازداشت خبرگزاری‌های حکومت خبر از دستگیری «جاسوس اسراییل» و «عامل موساد»  دادند و افزودند که «نامبرده تحت پوشش فعالیت ویراستاری، به جمع‌آوری اطلاعات برای موساد می‌پرداخته و با قصد خروج از کشور در اردبیل بازداشت شده است».

خانواده‌ی شنبه‌زاده با صدور اطلاعیه‌ای، نگرانی خود را از انتساب اتهامات سنگین بدون برخورداری از حق داشتن وکیل و در زمان کمتر از ۲۴ ساعت از دستگیری ابراز داشتند.

حساب کاربری حسین شنبه‌زاده پس از بازداشت او از دسترس خارج شده و برادر او اعلام کرده که «آخرین توییت حسین را مشخصاً خود او منتشر نکرده» است.

شنبه‌زاده پیش‌تر نیز در سال ۱۳۹۸ به‌ دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بازداشت و  به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۳ سال و ۶ ماه زندان محکوم شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=243113 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x