پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

کرباسچی: خروجی این انتخابات یا لاریجانی است یا قالیباف 

ثبت نام فله ای کاندیداهای ریاست جمهوری نقد چهره های سیاسی و تحلیلگر در اردوگاه های سیاسی مختلف را به دنبال داشت، از جمله این چهره ها غلامحسین کرباسچی، عضو حزب کارگزاران سازندگی است. او که با خبرگزاری خبرآنلاین گفتگو کرده تاکید می کند؛ «۵ مقام دولتی آنقدر همدیگر را قبول نداشتند که حداقل یکی از آنها نامزد شود؟ یا رئیس مجلس با نایب خود ثبت نام کرده است، یعنی معاون مجلس آقای قالیباف را قبول ندارد که بگوید من به او رای می دهم؟ از آن خنده دار تر اینکه دو تا برادر با هم آمده اند، این یعنی چه؟»

وی با انتقاد از کاندیداتوری قالیباف این را هم می گوید که «پیش بینی من این است با توجه به اینکه شورای نگهبان گفته از همه جناح ها در انتخابات خواهیم داشت خروجی این انتخابات یا آقای لاریجانی می شود یا آقای قالیباف که هر دو برای حاکمیت قابل قبول است»

کرباسچی در مورد قالیباف می گوید: قالیباف سه بار کاندیدای ریاست جمهوری شده و الان هم رئیس مجلس است، من نمی فهمم او به دنبال چه چیزی است. کسی که به تازگی با این همه فشار و تبلیغات توانسته رئیس مجلس شود بعد یک مرتبه بیاید برای ریاست جمهوری! لابد پیش خودشان فکر می کنند که از مجلس استعفا نداده و الان هم سنگ مفت گنجشک مفت است و اگر رئیس جمهور شد که شد اگر هم نشد که بر می گردد مجلس. از نظر افکار عمومی اینکار خیلی جالب نیست.

او در مورد اصلاح طلبان می گوید: اگر واقعا سیگنالی داده نشده باشد و آمده باشند منطقی ندارد. مگر اینکه بگویند ما مثل دفعه قبل اشتباه کرده ایم، چون به هر حال ما باید در صحنه باشیم و باید رأی مان معلوم شود. من آن دفعه هم گفتم اگر کسی می خواهد انتخابات را تحریم کند باید سینه اش را سپر کند و به مردم بگوید مردم ما به عنوان اصلاح طلب نمی خواهیم رأی بدهیم و شماها هم نروید رأی بدهید. اگر اینکار را نکند آنوقت آن ضد انقلاب های خارج نشین می آیند و می گویند تمام اینهایی که در کشور رأی ندادند طرفدار پهلوی و …بودند و این خیلی بدتر است.

اگر رسما به مردم بگویند شما اگر طرفدار ما هستید در انتخابات شرکت نکنید خیلی بهتر از این است که بگویند کاندیدا نداریم و نه جرات تحریم کردن داشته باشند و نه جرات تحریم نکردن. اگر سیگنالی نگرفته باشند و به میدان آمده باشند اشتباه کرده اند.

او در مورد احمدی نژاد می گوید: من نمی توانم کار شورای نگهبان را پیش بینی کنم ولی علی القاعده نباید تایید صلاحیت شود، قبلا هم این اتفاق افتاده است. من فکر می کنم شورای نگهبان وقتی کسی مثل آقای هاشمی را رد صلاحیت می کند بعید می دانم کس دیگری را که حتی دو دوره هم رئیس جمهور بوده تائید کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=243110 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x