شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل بمباران رفح را تشدید کرد، تانک‌ها به سمت غرب پیشروی کردند

ارتش اسرائیل همراه با عدم پیشرفت در تلاش‌های میانجیگران برای رسیدن به آتش‌بس در جنگ غزه، شبانه رفح را از هوا و زمین بمباران کرد و تانک‌ها تلاش کردند پیشروی بیشتری به سمت غرب انجام بدهد.

رویترز گزارش می دهد نبردهای شدید میان نیروهای اسرائیلی و مبارزان فلسطینی به رهبری حماس در جریان بوده است.

شاهدان عینی گفته اند تانک‌هایی که کنترل خط مرزی با مصر را به دست گرفته‌اند، چندین حمله به سمت غرب و مرکز رفح انجام دادند و چندین نفر را که در خانه‌های خود گرفتار شده بودند زخمی کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین در داخل کمپ البریج در مرکز نوار غزه، دو کمپ دیگر و یک شهر نزدیک آن را مورد بمباران سنگین هواپیماها و تانک‌ها قرار دادند که به کشته و زخمی شدن چندین فلسطینی انجامید.

شاخه‌های مسلح حماس، جهاد اسلامی و گروه‌های کوچک‌تر دیگر گزارش دادند که مبارزان آنها حملاتی را علیه نیروهای اسرائیلی مهاجم در چندین منطقه در مرکز و جنوب این نوار انجام داده‌اند.

میانجیگران قطری و مصری، با حمایت ایالات متحده، تلاش‌های خود را برای رسیدن به توافق آتش‌بس افزایش داده‌اند. این تلاش ها با هدف توقف خصومت‌ها و آزادی گروگان‌های اسرائیلی و تعدادی از فلسطینیان زندانی در اسرائیل صورت می گیرد. اما منابع نزدیک به مذاکرات گفتند نشانه‌ای از پیشرفت وجود ندارد.

از زمان آتش‌بس کوتاه یک هفته‌ای در نوامبر، همه تلاش‌ها برای آتش‌بس ناکام مانده است، حماس بر پایان دائمی جنگ تأکید می‌کند و اسرائیل می‌گوید تنها حاضر است درباره توقف‌های موقت صحبت کند تا زمانی که حماس شکست بخورد.

یکی از مقامات حماس به رویترز گفت: “ما تمام انعطاف لازم را برای رسیدن به توافق نشان داده‌ایم، اما اشغالگر اسرائیلی از هرگونه تعهد برای پایان دادن به تجاوز و خارج کردن نیروهای خود از نوار غزه خودداری می‌کند.”
او گفت: “اشغالگر و آمریکایی‌ها مسئول عدم توافق تاکنون هستند زیرا آنها نمی‌خواهند این جنگ علیه مردم ما پایان یابد.”

مقامات آمریکایی و اسرائیلی به رویترز گفته‌اند حدود نیمی از نیروهای حماس در این درگیری کشته شده‌اند. حماس تلفات خود را افشا نمی‌کند و برخی مقامات می‌گویند اسرائیل در ارقام خود مبالغه کرده است. تلفات نظامی اسرائیل تقریباً ۳۰۰ نفر است.

https://akhbar-rooz.com/?p=243102 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x