یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

هفت هزار مأمور برای تحمیل حجاب اجباری راهی سواحل شمال می‌شوند

جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی از حضور ۷ هزار نیروی پلیس در سواحل شمال کشور خبر داد که به گفته او قرار است «کنترل سواحل و تفرجگاه‌ها و ایجاد نظم» در این مناطق را بر عهده بگیرند.

به گفته قاسم رضایی، قرار است این هفت هزار نفر «به طور مستقیم» در سواحل شمالی کشور مستقر شوند.

او همچنین هشدار داد که «با آغاز فصل گرما، با هرگونه هنجارشکنی در سطح سواحل، برابر با قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد.»

این فرمانده انتظامی در عین حال گفت که فشار این تعداد پلیس بر شهروندان هم شامل زنان و هم شامل مردان می‌شود و افزود :‌«هرکسی که هنجارهای قانونی مثل حجاب را رعایت نکند، جرمِ مشهود است و وظیفه انتظامی این است که این مسئله را مدیریت کند.»

حسن مفخمی، فرمانده انتظامی مازندران هم روز پنج‌شنبه در مورد کنترل مسافران به این استان از «اجرای طرح نور» و «برقراری چتر امنیتی کامل» و «اشراف اطلاعاتی»‌ نیروهای خود از نقاطی که او «آسیب‌پذیر» نامید، سخن گفت.

«طرح نور» نام جدیدی است که نیروی انتظامی اخیراً به جای گشت ارشاد استفاده می‌کند و هدف از آن برخورد با زنان و دخترانی است که اعتقادی به حجاب اجباری ندارند.

پیشتر نیز، احمدرضا رادان، فرمانده کل نیروی انتظامی از اجرای طرح رصد الکترونیک سواحل شمالی کشور، و برخورد با مخالفان حجاب اجباری خبر داده بود.

هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان و افزایش گرما در ایران، سختگیری‌ها در مورد حجاب و پوشش زنان هم از سوی نیروهای انتظامی شدت می‌گیرد.

به‌دنبال اعتراضات پس از مرگ مهسا (ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد و حضور کم‌سابقه زنان بدون حجاب در خیابان‌ها، پلیس بر برخوردهای خود با زنان و مردان حامی پوشش آزاد افزوده و به طور مکرر گزارش‌ها و تصاویری از تشدید خشونت‌ها در قبال بازداشت‌شدگان منتشر می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=242997 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x