یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

پوتین: روسیه هم می‌تواند تسلیحات نظامی با هدف حمله به غرب در اختیار دیگر کشورها بگذارد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به آمریکا و غرب هشدار داده که مسکو هم می‌تواند به کشورهای دیگر تسلیحاتی با هدف حمل به اهدافی در این کشورها، بدهد.

این اظهارات واکنش صریح رئیس‌جمهوری روسیه به تصمیم اخیر آمریکا و کشورهای غربی متحد آن است که به اوکراین اجازه هدف قرار دادن اهدافی در خاک روسیه با استفاده از تسلیحات دوربردی ساخت این کشورها را دادند.

پوتین در گفتگو با خبرنگاران این تصمیم جو بایدن و کشورهای غربی را «مشکلی بسیار جدی» توصیف کرد و گفت: «اگر بعضی فکر می‌کنند که اشکالی ندارد تسلیحاتی به میدان جنگ ارسال کنند که به کمک آنها بتوان سرزمین‌های ما را هدف قرار داد و برای ما مشکل درست کرد، چرا ما نباید چنین حقی را برای خودمان قائل نشویم که از همان ردیف تسلیحات به مناطقی در جهان ارسال کنیم که آنها هم بتوانند اهداف حساسی در خاک آن کشورها (غربی) را هدف قرار دهند».

پوتین با بیان چنین ارزیابی تصریح کرد: «چنین پاسخی ممکن است متقارن نباشد. ما درباره آن فکر خواهیم کرد».

رئیس‌جمهوری روسیه به نام کشور یا منطقه‌ای که در هشدار خود ارسال تسلیحات به آنها را به عنوان پاسخی به غرب عنوان می‌کرد، اشاره‌ای نکرد اما در سخنان خود آلمان را برجسته کرد.

آلمان اخیرا به اوکراین گفته بود که این کشور آزاد است از تسلیحات ساخت آلمان برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کند.

پوتین مشخصا درباره آلمان گفت: «وقتی آنها می‌گویند موشک‌ها بیشتری در راه است که قادر به هدف قرار دادن خاک روسیه هستند، این یقینا به معنای تخریب روابط روسیه با آلمان است».

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، چند روز پیش علنا به اوکراین اجازه داد که از تسلیحات آمریکایی برای هدف قرار دادن اهداف نظامی در داخل روسیه استفاده کند اما این مجوز را تنها به اهدافی در منطقه خارکیف محدود کرد.

کاخ‌سفید البته به اوکراین اجازه استفاده از موشک‌های تهاجمی دوربرد خود تحت عنوان اتکمز ATACMS را برای هدف قرار دادن مقاصدی در داخل خاک روسیه نداده است.

یک سناتور کنگره آمریکا امروز – چهارشنبه – به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که طی چند روز گذشته اوکراین از تسلیحات آمریکایی برای حمله به اهدافی در داخل خاک روسیه استفاده کرده است.

همزمان اوکراین می‌گوید روسیه از موشک‌های ساخت کره‌شمالی برای حمله به اهدافی در داخل خاک اوکراین استفاده کرده است و موضوع استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در داخل اوکراین هم خبر جدیدی نیست.

https://akhbar-rooz.com/?p=242990 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x