پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

رهبران سیاه پوست کارگری در آمریکا: MAGA را دفن خواهیم کرد!

در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۴، رهبران کارگری سیاه‌پوست در همایش بین‌المللی اتحادیه کارگری سیاه‌پوستان (CBTU) در هوستون تاکید کردند برای نجات دموکراسی در انتخابات نوامبر نیاز به جبهه‌ای متحد است. این همایش با حضور ۱۲۰۰ نماینده و مهمان از ایالات متحده، کانادا و کشورهای مختلف آفریقایی برگزار شد.

آوریل ورت، نخستین زن و اولین رئیس آفریقایی‌تبار اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات (SEIU)، که به تازگی انتخاب شده، به طور مستقیم از همایش اخیر SEIU در فیلادلفیا به هوستون آمد تا در این رویداد شرکت کند. او در سخنرانی خود بر اهمیت اتحاد کارگران از نژادها، مکان‌ها و مذاهب مختلف تاکید کرد و قول داد یک میلیون عضو جدید در دهه آینده سازماندهی کند.

ورت به چالش‌های پیش روی خانواده‌های آفریقایی-آمریکایی، لاتین و سایر خانواده‌های کارگر در ایالات متحده اشاره کرد و مبارزات برای عدالت نژادی و اقتصادی را به مبارزات برای عدالت اقلیمی و مهاجرتی پیوند داد. او تاکید کرد طبقه کارگر و کارگران سازمان‌یافته باید برای شکست قاطع نیروهای فاشیستی MAGA [مخفف عبارت “Make America Great Again” است که به عنوان شعار کمپین دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال ۲۰۱۶ استفاده شد] در نوامبر به طور کامل بسیج شوند.

او در سخنرانی خود اظهار داشت: “هیچ اتحادیه‌ای به تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد. این کار همه ما با هم است.”

ورت در سخنرانی خود افزود: “دنیا به ما که جسور و نوآور باشیم، نیاز دارد. زمان آن است که قدم جلو بگذاریم. کارگران در سراسر جهان شجاع هستند و اقدام می‌کنند!”

او درباره تهدید فاشیستی که نیروهای MAGA در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ ایجاد می‌کنند، گفت: “کارگران سیاه‌پوست نمی‌توانند این مبارزه را به تنهایی انجام دهند. این مبارزه نیاز به جبهه‌ای متحد از تمام افراد طبقه کارگر دارد تا تهدید فرا-راست را مسدود کنیم و به سمت یک جامعه دموکراتیک و طرفدار کارگران حرکت کنیم.”

لی ساندرز، رئیس AFSCME (فدراسیون کارکنان دولتی با ۱۲ میلیون عضو) نیز بر نیاز به “شفافیت و صداقت” درباره وضعیت سیاسی که جنبش اتحادیه کارگری و کشور با آن روبرو است، تاکید کرد. او گفت: “ما باید تحریک، آموزش و سازماندهی کنیم، چون دموکراسی واقعاً به آن وابسته است.”

ساندرز ادامه داد: “ما به نیروی فراوان جنبش اتحادیه کارگری و مردم سیاه‌پوست نیاز داریم اگر بخواهیم شانس مسدود کردن تهدید فاشیستی در نوامبر را داشته باشیم.” با این حال، او به نارضایتی‌های طبقه کارگر و به ویژه طبقه کارگر سیاه‌پوست اشاره کرد و گفت: “مسائل مهم اتحادیه کارگری و مسائل سیاه‌پوستانی که رسیدگی نشده‌اند وجود دارد… اما رای ندادن یک اشتباه جدی است. اجداد ما برای حق رای دادن جان باختند و ما نباید این حق را از دست بدهیم.”

ساندرز به وجود “بی‌تفاوتی گسترده درباره این انتخابات” اذعان کرد اما گفت دونالد ترامپ برای کارگران و برای جنبش کارگری خوب نخواهد بود.

او تاکید کرد: “انتخاب بین دموکراسی و استبداد است. انتخاب بین ادامه مبارزه برای عدالت نژادی یا ورود به دوره‌ای از دشمنی نژادی است. ما باید از اتحادیه‌هایمان و از دموکراسی دفاع کنیم!”

فرد ردموند، دبیر خزانه‌دار AFL-CIO (فدراسیون کارگران آمریکا و کنگره سازمان‌های صنعتی”، بزرگترین فدراسیون اتحادیه‌های کارگری در ایالات متحده آمریکا با بیش از ۱۲ میلیون عضو) و بالاترین مقام اتحادیه کارگری سیاه‌پوست در ایالات متحده در سخنرانی خود گفت: “چه ما این را دوست داشته باشیم یا نه، این انتخابات به ما بستگی دارد: سیاه‌پوستان و جنبش کارگری.” انتخابات آینده “آینده این کشور و آینده جنبش کارگری ما را تعیین می‌کند.” آنچه در انتخابات ۲۰۲۴ در خطر است، به گفته ردموند، ادامه توانایی طبقه کارگر در مبارزه برای “حقوق کارگران، حق رای دادن، حقوق مدنی، بهداشت و درمان، حق آب، حق زندگی و داشتن یک شغل با دستمزد خوب اتحادیه‌ای” است.

روین تِرنس ملوین، رئیس بین‌المللی CBTU (اتحادیه کارگران سیاه پوست) در سخنرانی اصلی خود در روز پنجشنبه گفت: “ما باید MAGA را دفن کنیم و از دستاوردهای به سختی به دست آمده خود دفاع کنیم».

منبع: People’s World

https://akhbar-rooz.com/?p=242871 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x