دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

ترکیه شهردار هوادار کردها را دو ماه پس از پیروزی در انتخابات، دستگیر کرد

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که پلیس این کشور محمد (محمت) صدیق آکیش شهردار هوادار کردها در استان حکاری را به اتهام ارتباط با پ‌ک‌ک دستگیر کرده و فرماندار این استان (که از سوی دولت انتخاب شده) به جای او بر مسند اداره شهرداری نشسته است.

محمد صدیق آکش دو ماه پیش در انتخابات محلی ترکیه از سوی رای‌دهندگان برای ریاست شهرداری استان حکاری که در مرز ایران و عراق قرار دارد انتخاب شد.

بعد از انتخابات اخیر، حاکمیت ترکیه به رهبری حزب عدالت و توسعه چند شهردار هوادار کردها را دستگیر کرد و عملا همه آنها را به اتهام ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) با مقام‌های دولتی جایگزین کرد.

وزارت کشور ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که محمد صدیق آکیش متهم است که در گروه شبه‌نظامی پ‌ک‌ک نقش رده‌بالایی دارد. یک منبع امنیتی به رویترز گفت که پلیس دفتر شهرداری حکاری را جستجو کرده و همه اعضای حزب «برابری و دموکراسی خلق‌ها» را از دفتر بیرون کرده است.

حزب برابری و دموکراسی خلق‌ها که سومین حزب بزرگ ترکیه است پیشتر هر ارتباطی با پ‌ک‌ک را رد کرده.

عبدالله زیدان دیگر عضو این حزب که در انتخابات شهرداری‌ها در وان پیروز شد و با اعتراضات گسترده مردمی پیروزی او از سوی حاکمیت ترکیه به رسمیت شناخته شد، در شبکه اجتماعی ایکس نسبت به عزل و دستگیری محمد صدیق آکیش به شدت انتقاد کرد. او گفت که این اقدام دولت «یک کودتا علیه مردم» است. او همچنین تاکید کرد که «وظیفه هر فرد باوجدان این است که از عدالت، قاتون، دموکراسی و اراده مردم دفاع کند و علیه کودتای سیاسی همبستگی نشان دهد.»

https://akhbar-rooz.com/?p=242841 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x