شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اقدام به خودکشی یک زندانی محکوم به اعدام بلوچ در زندان زاهدان

یک زندانی بلوچ که پیش‌تر در دادگاه زاهدان به اعدام محکوم شده بود و تاکنون بارها اتهامات مطروحه علیه خود را رد کرده بر اثر فشار های عصبی اقدام به خودکشی کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، شامگاه پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳، “ادهم نارویی” که پیش‌تر به اعدام محکوم شده بود تحت فشار عصبی با خوردن قرص اقدام به خودکشی کرد.

گفته می‌شود، ادهم پنجشنبه شب حوالی ساعت ۲۳:۰۰ با خوردن چند قرص اعصاب در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان اقدام به خودکشی کرده که بخاطر وخیم بودن حالش با تشخیص بهداری زندان به بیمارستان خاتم الانبیا شهرستان زاهدان اعزام شده است.

“ادهم نارویی” در تاریخ ۴ خرداد ماه ۱۴۰۰، و یک شهروند دیگر با هویت “محمد زین الدینی” در تاریخ ۴ شهریوره ماه ۹۹، در جریان یک درگیری که منجر به کشته شدن چهار تن از نیروهای نظامی در اطراف روستای سیرجاه در شهرستان لاشار شده بود بازداشت شدند.

این دو شهروند بارها اتهامات انتسابی علیه خود را رد کرده بودند اما دادگاه بدون درنظر گرفتن به دفاعیات، آنها را به اعدام محکوم کرده بود.

منابع کمپین گفته بودند: “ناصری بازپرس شعبه ۶ دادگاه کیفری سیستان و بلوچستان با پیگیری خانواده های این دو شهروند، به آنها اعلام کرده بود که به دنبال آزادی فرزندان خود نباشند چرا که به زودی اعدام خواهند شد.”

https://akhbar-rooz.com/?p=242785 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x