شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

حمله هوایی به حومه حلب در سوریه «ده‌ها کشته و زخمی» بر جا گذاشت

منابع سوری می‌گویند حمله هوایی اسرائیل به شهرک «حیان» در شمال غرب استان حلب «ده‌ها کشته و زخمی» و خسارات مادی بر جا گذاشته است. تعداد کشته شدگان حملات شبانه به خانه ها و اردوگاه های پناهندگان به 22 نفر افزایش یافت. جبالیه و بیت حانون در شمال غزه «مناطق فاجعه‌بار» اعلام شدند

منابع سوری می‌گویند حمله هوایی اسرائیل به شهرک «حیان» در شمال غرب استان حلب «ده‌ها کشته و زخمی» بر جا گذاشت.

سانا خبرگزاری سوریه به نقل از یک منبع نظامی تایید کرد که در حمله هوایی اسرائیل تعدادی کشته شدند. سانا می‌گوید حمله شماری زخمی و خسارت مادی نیز برجا گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، گزارش داد که در حمله به حومه حلب دستکم ۱۲ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.

سانا گزارش داد که حمله هوایی اسرائیل حدود ۲۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی روی داد و در آن نقاطی در اطراف حلب هدف قرار گرفت.

شبکه خبری اسپوتنیک روسیه و خبرگزاری فرانسه در گزارش خود تایید کردند که هدف حمله کارخانه ذوب مس در مجاورت شهرک «حیان» بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه از انفجارهای پی در پی در کارخانه مس این منطقه خبر داد و نوشت که این کارخانه در کنترل گروه‌های ایرانی است.

خبرگزاری رسمی سوریه از خسارت‌های مادی در اثر این حمله خبر داده است.

خبرگزاری رویترز می گوید این دومین حمله گزارش شده به کشور در کمتر از یک هفته است.

پس از حملات هوایی فروردین (مارس)، استان حلب در ماه‌های گذشته آرامش نسبی را پشت سر گذاشته بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که غالبا اطلاعاتی از این حملات به سوریه را منتشر می‌کند گزارش داد که اسرائیل در ماه مارس در چندین حمله هوایی مکان‌هایی در نزدیکی حلب را هدف قرار داد که ۵۲ نفر در آن‌ها کشته شدند.

دولت اسرائیل معمولا حملات به سوریه را تایید یا تکذیب نمی‌کند اما رسانه‌های آن غالبا خبر می‌دهند که ارتش اسرائیل پشت این حملات بوده است.

از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله به سوریه انجام داده بود که عمدتا هدف این حملات گروه‌های متحد و مورد حمایت ایران بوده است.

اسرائیل بارها اعلام کرده که به ایران اجازه نخواهد داد در سوریه فعالیت کند. ایران اما می‌گوید در سوریه فعالیت مستشاری دارد و نیروهایش به دعوت دولت بشار اسد در سوریه حضور دارند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که از زمان آغاز جنگ در غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ این حملات به شدت افزایش یافت، اما پس از حمله به کنسولگری ایران در سوریه، شمار این حملات به میزان قابل توجهی کمتر شد.


تعداد کشته شدگان حملات شبانه به خانه ها و اردوگاه های پناهندگان به ۲۲ نفر افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری وفا، در حملات شبانه نیروهای اسرائیلی به منازل واقع در شهرهای خان یونس و رفح در جنوب غزه، دست کم ۱۲ نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

سه کودک در میان ۱۰ نفری بودند که بر اثر تخریب دو خانه در حملات اسرائیل به محله ای در شرق خان یونس کشته شدند. حمله جداگانه به خانه خانواده ابوخاطر در خان یونس دو کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.

در شهر رفح، حمله به خانه خانواده ابوعبید در محله عربستان سعودی و منطقه عریبه در شمال شهر نیز تلفاتی برجای گذاشت اما تعداد کشته ها و مجروحان هنوز مشخص نشده است.

وفا همچنین گزارش داد که در اوایل شب، دو حمله اسرائیل به خانه‌ها در اردوگاه‌های آوارگان بریج و نصیرات در مرکز غزه ۱۰ کشته برجای گذاشت.

جبالیه و بیت حانون در شمال غزه «مناطق فاجعه‌بار» اعلام شدند

مقامات شهرداری فلسطین جبلیه و بیت حانون در شمال نوار غزه را به عنوان “مناطق فاجعه آمیز” معرفی کردند.

ناجی سرحان، رئیس کمیته اضطراری شمال غزه گفت: «کمپ آوارگان جبالیا و شهر بیت حانون اکنون مناطق فاجعه‌بار هستند.

سرحان افزود: «مردم شمال غزه در شرایط سخت بشردوستانه به سر می برندو اکثر ساکنان از غذا، دارو و سوخت محروم هستند.

سرحان از سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی درخواست کرد که «فورا برای رساندن کمک به نوار غزه مداخله کنند».

به گفته کمیته اضطراری، زیرساخت های تخریب شده توسط نیروهای اسرائیلی در شمال غزه شامل ۵۰۰۰۰ واحد مسکونی، ۳۵ حلقه چاه آب، چندین مدرسه و سایر تسهیلات که توسط آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی (UNRWA) اداره می شود و همچنین شبکه های زه کشی و جاده ها می باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=242732 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x