پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

وحید حقانیان از بیت رهبری، زاکانی شهردار تهران و مسعود پزشکیان ثبت نام کردند

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک‌ سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دهم خرداد آغاز شده و به مدت پنج روز ادامه دارد.

انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران برای تعیین رئیس دولت چهاردهم که بر اساس روال همیشگی قرار بود در سال آینده برگزار شود، پس از بروز سانحه برای بالگرد «ابراهیم رئیسی» و همراهانش، یک‌ سال پیش از موعد مقرر، طبق برنامه‌ای که ستاد انتخابات کشور منتشر کرده است، در تاریخ «هشتم تیر ماه ۱۴۰۳» برگزار می‌شود.

سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۸ صبح شنبه «۱۲ خرداد ماه»، در ستاد انتخابات کشور آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت. در دو روز گذشته، ثبت‌نام ۹ کاندیدا در انتخابات قطعی شده است.

به گزارش شبکه شرق «محمدرضا صباغیان» و «قدرتعلی حشمتیان» از جریان میانه‌روی نزدیک اصولگرایان، «مصطفی کواکبیان» و «عبدالناصر همتی» از جناح اصلاح‌طلب، «عباس مقتدایی»، «سعید جلیلی»، «محمد خوش‌چهره»، «محمود احمدی‌بیغش»، از جبهه اصولگرایان تندرو و «علی لاریجانی» با سابقه اصولگرایی در گذشته و تمایل به اعتدالگرایی در سال‌های اخیر، اسامی این ۹ کاندیدا را تشکیل می‌دهند.

در سومین روز انتخابات وحید حقانیان، از مسئولان بیت رهبری برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور شد.

مسعود پزشکیان، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق بهداشت، از دیگر ثبت نام کنندگان در این روز بود. او هم اکنون نماینده تبریز در مجلس دوازدهم است و قانونا منعی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

احمد رسولی نژاد، نماینده دوره‌های چهارم، پنجم، هفتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز در سومین روز ثبت نام کرد.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، زهره الهیان، نماینده اصولگرای ادوار مجلس، فداحسین مالکی، نماینده ادوار مجلس مجلس و سفیر اسبق ایران در افغانستان و حبیب‌الله دهمرده، نماینده ادوار مجلس از استان سیستان و بلوچستان دیگر ثبت نام کنندگان سومین روز بودند.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران و نماینده اسبق مجلس نیز با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. عضو تیم تشریفات شهرداری تهران، مدیر مرکز روابط عمومی شهرداری تهران، عکاس و‌ تصویربردارهای شهرداری تهران زاکانی را برای حضور در وزارت کشور همراهی کردند.

https://akhbar-rooz.com/?p=242595 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x