شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

نامه سرگشاده به دبیر کل شورای امنیت سازمان ملل متحد

جناب گوترش دبیر ارجمند شورای امنیت ملل متحد،

شما بخوبی آگاه هستید که این شورا یکی از ارکان هاى سازمان ملل متحد است که وظیفهٔ پاسداری از امنیت و صلح بین‌المللی را به عهده دارد. بر اساس منشور سازمان ملل متحد، حیطهٔ قدرت شورای امنیت شامل اعزام نیروهاى پاسدار صلح ، تصویب تحریم‌های بین‌المللی، و اعطای اجازه استفاده از نیروهاى نظامى علیه کشورهای متخاصم است.

رژیم جمهورى اسلامى، تروریست پرور و در طول این ۴۵ سال، بیش از شصت بار به دلیل نقص حقوق بشر و دخالت نظامى توسط نیروهاى نیابتى به کشورهاى همسایه و این اواخر حمله مستقیم به کشور اسرائیل، در جنگ افروزى محکوم شده و گوى سبقت را در ترور و اعدام و بمب گذارى هاى متعدد از سایر کشورهاى دیکتاتورى ربوده است. چنین رژیمى که از طریق نیروهاى نیابتى خود منطقه  خاورمیانه را به آتش کشیده و می کشد، جاى هیچگونه حمایتى را باقى نمیگذارد. امروز جهانیان شاهد جنایات این رژیم در ایران و منطقه هستند .دستگیرى هاى گسترده و ربودن سیاسیون در روز روشن ،حمله به زنان و دختران بخاطر حجاب و اعدام‌هاى مخفى و علنى بطوریکه در این چهار دهه رکورد دار جنایت شده اند و از نظر تعداد  جمعیت ، آمار اعدام شدگان  در صدر قرار گرفته اند! امروز آمار نشان میدهد که از هر ١٠٠ تن اعدامى در جهان ، ٧۴ تن از آنها در ایران صورت گرفته است.

ابراهیم رییسى ، با القاب، قصاب تهران ، آیت‌الله قتل‌عام، رییس جمهور اعدام، در این جنایات و کشتار نقش اساسى داشته است. او در پست‌هاى مهمى ازجمله دادستان کل کشور، دادستان دادگاه ویژه روحانیت ، معاون قوه قضائیه و رییس قوه قضائیه قبل از انتصاب براى ریاست جمهورى بود. همچنین به یاد داریم که در زمان ریاست رئیسی، تعداد اعدام‌ها بیشتر شد ه بود، اما او از سوى خامنه اى بعنوان رییس جمهور انتصاب شد و این در حالى بود که او نه صلاحیت کشور دارى را داشت و نه مردمان ایران او را بعنوان رئیس جمهور قبول داشتند. همگان شاهد بودیم که پس از سقوط و مرگ رئیسی، مردمان سراسر ایران به شادى و پایکوبى پرداختند.

عالیجاب ، همانطوریکه می‌دانید ، ابراهیم رئیسى از سن بیست سالگى براى جوانان ایران حکم اعدام صادر ‌کرده است و در دهه شصت خورشیدى، (١٩٨٢)براى زندانیان سیاسى ، دانشجویان و جوانان زیادى که  حتی حکم خود را گذرانده بودند و می‌بایست آزاد شوند دوباره حکم اعدام صادر کرد. در آن سال ،حسینعلى منتظرى مقام قائم مقام وقت ، در نشستى به هیئت مرگ که رئیسى هم یکى از اعضاء آن بود، یادآورى کرد که  این کار شما یک جنایت است و نام شما به‌عنوان  جنایتکار در تاریخ خواهد ماند! اما توجه‌ای  به یاد اوری منتظری نشد و در آن سال‌ها، اعدام‌هاى زیادى با همکاری رئیسی انجام شد!

 مقامات بلندپایه رژیم فاشیستى مذهبى، انجام اعدام‌ها را انکار نمی‌کنند، بلکه قریب به اتفاق در مواردبسیاری از این اعدام‌ها دفاع کرده‌اند و اعدام‌ها را برای حفظ نظام، لازم و ضروری شمرده‌اند! در این میان ابراهیم رئیسى نه دانش قضاوت حقوقى داشت و نه مراحل قانونى را براى این پست طى کرده بود!

 عالیجناب شما امروز که رئیسی در سانحه‌ای کشته شده است، به‌جاى اینکه از مردم ایران دفاع کنید ، تا از این رژیم تروریست پرور و آدمکش عبور کنند،  مراسم یاد بود براى او برگزار کرده ‌اید! جاى بسى تاسف است ، براى فردى که مردم از او بنام قصاب وجلاد یاد میکنند و پرونده سیاه او در انتخابات ریاست جمهورى گذشته ،  حتا توسط کاندیداهاى رقیب تا حدودی مطرح شده است، مراسم یابود می‌گیرید!

حزب آزادی و رفاه ایرانیان ( آرا ) و همگرایان سوسیال دموکرات ایران این کار شما را برخلاف وظایف شورای امنیت می داند و باور دارد که این تصمیم بجا  گرفته نشده و نام شوراى امنیت سازمان ملل متحد که یکی از ارکان هاى سازمان ملل متحد است که وظیفهٔ پاسداری از امنیت و صلح بین‌المللی رابه عهده دارد را خدشه دار کرده اید . فراموش نکنید  که با برگزارى چنین مراسمى براى رئیس جمهور اعدام از سوى  این شورا باعث  برقرارى بیشتر چوبه هاى دار و گسترده شدن میدان‌های تیر باران در ایران می شوید.

عالیجناب گوترش، امیدواریم که در آینده کارى کنید که تاریخ و وجدان‌های بیدار از شما بخوبى یاد کنند.

با سپاس بسیار

دکتر شهلا عبقری دبیر اجرایی و رابط .

حزب آزادى و رفاه ایرانیان ( آرا)

همگرایان سوسیال دموکرات ایران

۱۱خرداد ۱۴۰۳ | ۳۱-۰۵-۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=242567 لينک کوتاه

2 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x