شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

حزب میانه‌گرای بنی گانتز «انحلال کنست» و «برگزاری انتخابات زودهنگام» را خواستار شد

حزب میانه‌گرای «اردوگاه دولت» به رهبری بنی گانتز، از اعضای شورای جنگ اسرائیل، پنج‌شنبه دهم خرداد اعلام کرد که پیش‌نویس قانونی را برای انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام ارائه کرده است.

این حزب در بیانیه‌ای گفت: «در ادامه گامی که بنی گانتز وزیر و رئیس حزب اردوگاه دولت، برای برگزاری انتخابات نخست‌وزیری با اجماعی گسترده پیش از ماه اکتبر ارائه کرده است پنینا تامنو شتا، عضو کنست و حزب اردوگاه دولت، پیش‌نویس قانونی را برای انحلال بیست و پنجمین دوره کنست ارائه کرد.»

در همین راستا، نشریه «هاآرتص» اسرائیل نوشت که به احتمال زیاد حزب «اردوگاه دولت» تا زمانی که اکثریت تضمین شده وجود نداشته باشد، این لایحه را در کنست به رای گیری نخواهد گذاشت، چرا که لایحه‌هایی که در کنست مورد بحث قرار می‌گیرند و رد می‌شوند نمی‌توانند تا شش ماه بعد دوباره مطرح شوند.

از سویی حزب راست‌گرای لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیانیه‌ای «انحلال دولت وحدت» را دادن پاداش به یحیی السنوار، تسلیم شدن در برابر فشارهای بین‌المللی و ضربه مهلک به تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌ها دانست.

این حزب در ادامه بیانیه خود گفت که «اسرائیل در زمان جنگ نیاز به وحدت دارد.»

بنی گانتز، عضو شورای جنگ اسرائیل که اخیرا روابط او با نتانیاهو تیره شده است، یک طرح ۶ ماده‌ای یا نقشه‌راه را در مورد جنگ در نوار غزه ارائه کرد که احتمال می‌رود تا ۸ ژوئن مورد توافق قرار گیرد.

این طرح گانتز پرسش‌هایی را در اسرائیل درباره امکان کناره‌گیری دولت فعلی و رفتن به سمت برگزاری انتخابات زود هنگام، مطرح کرده است.

این عضو شورای جنگ همچنین درخواست رسمی به دولت اسرائیل برای تشکیل کمیته تحقیق در مورد جنگ در نوار غزه و قبل از آن ارائه کرد.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون دولت اسرائیل، چهارشنبه نهم خرداد تایید کرد که با آویگدور لیبرمن، رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» و گیدئون ساعار، عضو حزب وحدت ملی بر سر «طرح اقدام جهت جایگزینی دولت نتانیاهو برای آینده کشور اسرائیل به توافق رسیده است.»

وب سایت نشریه «هاآرتص» اسرائیل گزارش داد که لاپید در پایان این نشست، گفت که رهبران احزاب اپوزیسیون دولت انتظار دارند که بنی گانتز از عضویت شورای جنگ استعفا دهد و به آن‌ها بپیوندد.

شایان ذکر است که انتقادهای یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت اسرائیل از عملکرد دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور از آغاز جنگ در غزه در اکتبر گذشته تاکنون متوقف نشده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=242537 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x