شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

حامیان ترامپ پس از محکومیت او خواستار شورش و انتقام خشونت‌آمیز شدند

حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از حکم محکومیت وی در 34 فقره جرم سنگین توسط هیئت منصفه نیویورک خشمگینند، به وب‌سایت‌های حامی وی هجوم برده و خواستار شورش، مرگ و انتقام خشونت‌آمیز شده اند. برخی از چهره های راست جهانی از او حمايت کرده اند. ويکتور اوربان او را «مردی با شرافت» خواند؛ معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست افراطی لیگ، ترامپ را "قربانی آزار قضایی" چپ ها دانست. کرملين محکوميت ترامپ را "حذف واقعی رقبای سیاسی" ناميد
حامیان ترامپ بعد از اعلام محکومیت وی، در نزدیک خانه رئیس جمهور سابق

حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از حکم محکومیت وی در ۳۴ فقره جرم سنگین توسط هیئت منصفه نیویورک خشمگینند، به وب‌سایت‌های حامی وی هجوم برده و خواستار شورش، مرگ و انتقام خشونت‌آمیز شده اند. این اولین بار است که یک رئیس‌جمهور ایالات متحده به یک جرم جنایی محکوم می‌شود و این واقعه باعث شد تا حامیان ترامپ با انتشار ده‌ها پست خشونت‌آمیز در سه وب‌سایت وابسته به او واکنش نشان دهند.

در این پست‌ها، برخی کاربران خواستار حمله به اعضای هیئت منصفه، اعدام قاضی خوان مرچان و حتی جنگ داخلی و شورش مسلحانه شدند. یکی از کاربران نوشت: “کسی در نیویورک که چیزی برای از دست دادن ندارد باید کار مرچان را یکسره کند.” و یک نفر دیگر پیشنهاد داد که پس از صدور حکم به سمت لیبرال‌ها شلیک کنند: “وقت شروع تیراندازی به چپ‌هاست. این مشکل با رأی‌گیری حل نمی‌شود.”

تهدیدات خشونت‌آمیز و زبان تهدیدآمیز پس از شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ و ادعای دروغین وی مبنی بر دزدیده شدن انتخابات افزایش یافت. ترامپ که برای دور دوم ریاست جمهوری کمپین می‌کند، بارها قضات و دادستان‌ها را به عنوان ابزارهای فاسد دولت بایدن معرفی کرده و هوادارانش نیز با تهدید و ارعاب علیه قضات و مقامات دادگاهی واکنش نشان داده‌اند.

ترامپ پس از حکم اعلام کرد: “این یک ننگ بود، این یک دادگاه جعلی توسط یک قاضی متناقض و فاسد بود.”

هیئت منصفه ۱۲ نفره ترامپ را به جرم جعل اسناد برای پنهان کردن پرداخت پول به یک بازیگر فیلم‌های پورنو جهت سکوت در مورد یک رابطه جنسی پیش از انتخابات ۲۰۱۶ محکوم کرد. قرار است حکم نهایی در ۱۱ جولای صادر شود، چند روز قبل از نامزدی رسمی ترامپ توسط حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۵ نوامبر. ترامپ اتهامات را رد کرده و انتظار می‌رود به حکم اعتراض کند.

ترامپ پس از حکم همچنان به حملات خود در فضای مجازی ادامه داد. وی رئیس دادگاه را “بسیار متناقض” نامید و دستورالعمل‌های هیئت منصفه او را ناعادلانه خواند. یکی از کاربران با انتشار تصویری از یک چوبه دار و طناب دار پاسخ داد: “دستگاه عدالت خائن!”

جیکوب ویر، نویسنده کتاب “خدا، اسلحه‌ و شورش: تروریسم راست افراطی در آمریکا”، به رویترز گفت زبان خشونت‌آمیز استفاده شده توسط پیروان ترامپ گواه توانایی آهنین رئیس‌جمهور سابق در بسیج حامیان افراطی‌تر خود به عمل، چه در صندوق‌های رأی و چه از طریق خشونت است. وی افزود: “تا زمانی که او فرآیند قضایی را نپذیرد، واکنش افراط‌گرایانه به مشکلات حقوقی او نظامی خواهد بود.”

همه سه وب‌سایت حامی ترامپ قوانین سخت‌گیرانه‌ای در برابر زبان خشونت‌آمیز دارند و برخی از پست‌ها بعداً حذف شدند.

بعد از صدور حکم در روز پنج‌شنبه، بسیاری از حامیان ترامپ گفتند که این محکومیت نشان می‌دهد که سیستم سیاسی آمریکا فاسد است و تنها اقدام خشونت‌آمیز می‌تواند کشور را نجات دهد. یکی از کاربران نوشت: “۱,۰۰۰,۰۰۰ مرد مسلح باید به واشنگتن بروند و همه را دار بزنند. این تنها راه‌حل است.” کاربر دیگری اضافه کرد: “ترامپ باید بداند که او یک ارتش آماده جنگ و مرگ دارد اگر او بگوید… اگر او بخواهد، من هم اسلحه برمی‌دارم.”

پست‌های دیگری نیز خواستار هدف قرار دادن دموکرات‌ها شدند و در برخی موارد پیشنهاد کردند که به آنها شلیک کنند. یکی از کاربران نوشت: “آمریکا کاملاً توسط دموکرات‌ها نابود شده است. آماده شلیک شوید.”

یکی از کارکنان «تروریسم، افراط‌گرایی و مقابله با تروریسم در موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری» به رویترز گفت: “من فکر می‌کنم بسیاری از این افراد مدت‌ها به دنبال بهانه‌ای برای بسیج بودند. امیدوارم اشتباه کنم. اما مدت‌هاست که گفته‌ام تعجب نمی‌کنم خشونت از یک حکم محکومیت ناشی شود، چه علیه هیئت منصفه یا افراد مرتبط با پرونده.”

حمایت راست های افراطی از ترامپ

محکومیت ترامپ در خارج از آمریکا نیز بازتاب یافته و طیف راست افراطی آن را محکوم کرده است.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، صبح جمعه پس از محکومیت دونالد ترامپ، از او به عنوان “مردی با شرافت” نام برد و گفت: “به عنوان رئیس‌جمهور، او همیشه آمریکا را در اولویت قرار می‌داد، احترام جهانیان را جلب می‌کرد و از این احترام برای برقراری صلح استفاده می‌کرد.” او افزود که مردم آمریکا در ماه نوامبر حکم خود را صادر خواهند کرد.

متئو سالوینی، معاون نخست‌وزیر ایتالیا و رهبر حزب راست افراطی لیگ، نیز از ترامپ حمایت کرده و او را “قربانی آزار قضایی” دانست که توسط “استفاده ابزاری از سیستم قضایی توسط چپ” به وجود آمده است.

کرملین این حکم را “حذف واقعی رقبای سیاسی” خواند.

https://akhbar-rooz.com/?p=242528 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Siamak
Siamak
1 ماه قبل

یکی از ارتجاعی ترین حامیان ترامپ، دیوید دوک است، که از رهبران ارشد “کلُو کلاکس کلان” میباشد. او برای شرکت در کنفرانس انکار هولوکاست به تهران رفت و با احمقی نژاد دست داد و روبوسی کردند.
در فیلم سینمایی “مردسیاه کلان”
Blackkklansman
از اسپایک لی، دیوید دوک هم در فیلم حضور دارد. فیلم جایزه اسکار برد، اکیدا توصیه می شود.

سیامک
سیامک
1 ماه قبل

جنبش های فاشیستی در دهه ی ۳۰ میلادی, در آمریکا بسیار قوی و با نفوذ بودند,اما شکست خوردند و باختند.  
فرانکلین روزولت فرشته نبود, اما نابغه ای سیاسی از آب درآمد. اسطوره ای و روایت حاکم این است که همه ی ملت آمریکا عاشق روزولت بودند و به سخنرانی های رادیویی اش گوش می داده اند, و …اما حقیقت این است که مخالفین روزولت حتی نام او را به زبان نمی آورده اند, و وی را 
“آن مرد” خطاب میکرده اند. “مرد افلیجی”.
یک شاخصه ای اساسی و جنبه ی مهم فاشیزم ترامپی و به طور کل جنبش های نژاد پرست در آمریکا حمله به حقوق زنان و احیای فرهنگ مذهبی پدر سالار ست.     

سیامک
سیامک
1 ماه قبل

مجله “جمهوری نوین”   The New Republic عکس روی جلد این هفته اش یک فوتو مونتاژ از ترامپ با سبیل هیتلری دارد, و این پرسش: “فاشیسم در آمریکا چه شکلی خواهد داشت؟” که در چند مورد (آزادی مطبوعات,…) پاسخ های احتمالی را فراهم کرده است.
   

What American Fascism Would Look Like
https://newrepublic.com/series/37/trump-2024-american-fascism-series

It can happen here. And if it does, here is what might become of the country
https://assets.newrepublic.com/assets/issues/june-2024.pdf

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x