پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

روز دوم ثبت‌نام‌ها؛ علی لاریجانی ثبت‌نام کرد

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یک‌ سال پیش از موعد مقرر در تاریخ هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. فرآیند ثبت‌نام کاندیداها از دیروز آغاز و به مدت پنج روز ادامه دارد.

محمدرضا صباغیان، مصطفی کواکبیان، قدرتعلی حشمتیان، عباس مقتدایی از جمله چهره‌های سیاسی بودند که روز اول در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند. 

سیدمحمدتقی شاه چراغی، رئیس ستاد انتخابات کشور خبر از حضور ۳۷ نفر در ۲ روز گذشته در ستاد انتخابات برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داد.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جریان دومین روز نام نویسی داوطلبان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ثبت نام‌های قطعی صورت گرفته تا این لحظه اظهار کرد: «تاکنون آقایان محمدرضا صباغیان بافقی، مصطفی کواکبیان، عباس مقتدایی، قدرت‌علی حشمتیان، سعید جلیلی و علی اردشیر لاریجانی با حضور در ستاد انتخابات کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نام‌نویسی کردند.»

اسلامی با بیان اینکه «در نخستین روز مهلت ثبت‌نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۳۳ نفر شامل ۲ خانم به ستاد ورودی داشتیم»، گفت: «از ۳۳ نفری که طی روز گذشته به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند، تعداد ۵ نفر واجد شرایط بودند؛ امروز نیز تا کنون یک خانم جهت ثبت‌نام برای داوطلبی انتخابات به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد که به دلیل نقص مدرک ثبت‌نام از او انجام نشد.» 

علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی اولین کسی بود که یازدهم خرداد-روز دوم ثبت‌نام‌ها- در وزارت کشور حاضر و برای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. شب گذشته او با انتشار توییتی خبر داده بود که در انتخابات دوره چهاردهم حضور پیدا خواهد کرد. لاریجانی در انتخابات دوره ی گذشته از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود.

علی لاریجانی باحضور در وزارت کشور و پس از ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: «دیپلماسی کشور باید پیشرفت ایران را مسئله‌ اصلی تعاملات خود قرار دهد؛ راهبرد ایران به عنوان قدرت مهم منطقه این است که کل منطقه امن و قدرتمند باشد. امروز ایران عزیز با تمدن کهن، نقش آفرین صحنه‌ بین‌المللی است و همکاری خود را با قطب‌های جهانی صرفاً بر اساس منافع ملی و امنیت ملی تعریف می‌کند؛ در این میان حل مسئله‌ تحریم‌ها برای گشایش اقتصادی جزو اولویت‌های دیپلماسی خواهد بود.»

ثبت نام علی لاریجانی بلافاصله با واکنش های زیادی در محافل حکومتی روبرو شد. خبرگزاری خبرآنلاین آن را «شوک به تندروها» خواند.

همتی: کاندیدای پوششی نیستم؛ تا آخر می‌مانم

عبدالناصر همتی رئیس اسبق بانک مرکزی نیز در این روز ثبت نام کرد. وی پوششی بودن خود را رد کرد و بعد از سخنرانی ۵ دقیقه ای در نشست خبری در گفتگو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری حضور خواهد یافت یا به نفع نازمزد های هم گروهی خود انصراف می‌دهد، گفت: بله در خدمت شما هستیم.

https://akhbar-rooz.com/?p=242514 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x