شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

ابزار هوش مصنوعی جدید «ویندوز» تمام کارهای‌تان را ثبت می‌کند

کمپانی «مایکروسافت» اخیرا از ویژگی جدیدی به نام «ریکال» برای کامپیوترهای «+کوپایلوت» که با هوش مصنوعی کار می‌کنند ارائه داد که برای کاربران ویندوز ۱۱ امکان جستجو و بازیابی فعالیت‌های گذشته خود در محیط کامپیوتر را فراهم می‌کند.

برای اجرای این ویژگی، ریکال جزئیات هر کاری که کاربران در کامپیوتر خود انجام می‌دهند، از جمله فعالیت‌های برنامه‌ها، ارتباطات در جلسات زنده، و وبسایت‌هایی مورد بازدید قرار گرفته، را ضبط می‌کند.

برای ثبت تصاویر از صفحه فعال کامپیوتر هر چند ثانیه یک بار، ریکال از قابلیت پردازش پیشرفته کامپیوترهای +کوپایلوت استفاده می‌کند. این تصاویر رمزگذاری و بر روی هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌شوند.

کاربر می‌تواند برای یافتن محتوایی که در کامپیوتر خود مشاهده کرده‌ است، با استفاده از گزینه جستجو یا نوار زمانی که اجازه مرور تصاویر را می‌دهد، از ریکال استفاده کند.

کاربران با فراخواندن ریکال می‌توانند به تصویری از یک بازه زمانی خاص دسترسی پیدا کنند که توضیحاتی درباره رویداد یا لحظه‌ای که دنبال آن هستند را در اختیار آنها می‌گذارد.

ریکال همچنین این امکان را به کاربران می‌دهد که سوابق جلسات تله‌کنفرانسی که در آنها شرکت کرده‌اند و فیلم‌هایی که برداشته‌اند و گفت‌وگوهایی که با استفاده از ابزار هوش مصنوعی تایپ و ترجمه کرده‌اند را جستجو کنند.

مایکروسافت با نظر به نگرانی‌های مردم درباره نقض حریم خصوصی می‌گوید که فهرست ریکال فقط به صورت محلی و خصوصی روی دستگاه کاربر ظاهر می‌شود، و به یک حساب کاربری خاص متصل و رمزگذاری شده است.

تصاویر ریکال فقط به یک پروفایل کاربری خاص متصل هستند و با سایر کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شوند، برای مایکروسافت قابل مشاهده نیستند، یا از آنها برای مقاصد تبلیغاتی استفاده نمی‌شود.

مایکروسافت تاکید می‌کند که اسکرین‌شات‌ها فقط برای فردی که از نمایه‌ خود برای ورود به دستگاه استفاده کرده قابل دسترسی است.

https://akhbar-rooz.com/?p=242462 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x