شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳

دومین گزارش از سانحه بالگرد رئیسی هجوم الکترونیک نقص فنی و خرابکاری را «منتفی» دانست

به گزارش خبرگزاری «مهر»، مرکز ارتباطات ستاد‌کل نیرو‌های مسلح ایران در دومین گزارش هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی و همراهان او اعلام کرد این بالگرد در معرض «انفجار ناشی از خرابکاری» یا هیچ گونه اثر جنگ الکترونیکی قرار نگرفته است.

این گزارش می‌افزاید: «بخش اعظمی از اسناد، سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحه‌دیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوع سانحه موثر باشد، مشاهده نشد».

همچنین در این گزارش آمده است که طبق بررسی‌های به عمل آمده و محاسبات صورت گرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخاستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت شده است.

برابر گزارش مرکز ارتباطات ستاد‌کل نیرو‌های مسلح ایران، کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه‌دیده مشاهده نشده است.

ابراهیم رئیسی (۶۳ ساله) هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به همراه حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و ۷ نفر دیگر از همراهان آنها در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی بر اثر سانحه هوایی سقوط بالگرد جان خود را از دست دادند.

https://akhbar-rooz.com/?p=242458 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x