دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

اسرائیل در رفح همچنان می کشد، تانک ها به مرکز شهر رسیدند

مقامات بهداشتی غزه گزارش دادند حملات اسرائیل به اردوگاهی در منطقه غرب رفح در روز سه‌شنبه حداقل ۲۱ کشته بر جای گذاشت. چهار گلوله تانک به مجموعه‌ای از چادرها در المواصلی برخورد کرده است. این منطقه ساحلی است که اسرائیل به غیرنظامیان در رفح توصیه کرده بود برای ایمنی به آنجا نقل مکان کنند. طبق گفته مقامات پزشکی در نوار غزه، حداقل ۱۲ نفر از کشته‌شدگان زن بودند. يک شاهد عينی به رويترز گفته است: گلوله‌های تانک در تل‌السلطان در همه جا می‌افتند. بسیاری از خانواده‌ها شبانه از خانه‌های خود در غرب رفح زیر آتش فرار کرده‌اند. گزارش ها حاکی است تانک های اسرائيلی به مرکز شهر رفح رسيده اند

مقامات بهداشتی غزه گزارش دادند حملات اسرائیل به اردوگاهی در منطقه غرب رفح در روز سه‌شنبه حداقل ۲۱ کشته بر جای گذاشت و تانک‌ها برای اولین بار به مرکز شهر جنوبی غزه رسیدند.

دو روز پس از حمله هوایی اسرائیل به اردوگاهی دیگر که موجب محکومیت جهانی شد، خدمات اضطراری غزه اعلام کرد چهار گلوله تانک به مجموعه‌ای از چادرها در المواصلی برخورد کرده است. این منطقه ساحلی است که اسرائیل به غیرنظامیان در رفح توصیه کرده بود برای ایمنی به آنجا نقل مکان کنند.

طبق گفته مقامات پزشکی در نوار غزه، حداقل ۱۲ نفر از کشته‌شدگان زن بودند. سخنگوی نظامی اسرائیل گفت: “تا این لحظه، از این حادثه بی‌اطلاع هستیم.”

شاهدان به رویترز گفتند در مرکز رفح، تانک‌ها و خودروهای زرهی مجهز به مسلسل در نزدیکی مسجد العوده دیده شدند، ارتش اسرائیل اعلام کرد نیروهایش همچنان در منطقه رفح فعالیت می‌کنند، اما از اظهارنظر درباره پیشروی به مرکز شهر خودداری کرد.

نگرانی‌های بین‌المللی درباره تهاجم سه‌هفته‌ای اسرائیل به رفح به دلیل حمله‌ای که روز یکشنبه به اردوگاه چادرنشین‌ها صورت گرفت و حداقل ۴۵ نفر را کشت، به خشم تبدیل شده است. اسرائیل اعلام کرده بود هدف این حمله فرماندهان حماس بوده و قصد کشتار غیرنظامیان را نداشته است!

رهبران جهان از آتش‌سوزی در منطقه‌ای که به عنوان “منطقه انسانی” رفح تعیین شده بود و خانواده‌هایی که از درگیری‌های دیگر آواره شده بودند به آنجا پناه برده بودند، ابراز وحشت کردند و خواستار اجرای دستور دادگاه جهانی برای توقف حملات اسرائیل شدند.

حمله روز سه‌شنبه در منطقه‌ای صورت گرفت که توسط اسرائیل به عنوان منطقه انسانی توسعه‌یافته تعیین شده بود و به غیرنظامیان در رفح توصیه شده بود برای ایمنی به آنجا نقل مکان کنند.

اسپانیا، ایرلند و نروژ قرار بود روز سه‌شنبه به طور رسمی دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

این سه کشور اعلام کرده‌اند که امیدوارند تصمیم آنها تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس در جنگ اسرائیل علیه نیروهای حماس را تسریع کند. جنگی که اکنون در ماه هشتم خود است و بسیاری از مناطق پرجمعیت نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است.

ساکنان منطقه اعلام کردند محله تل‌السلطان رفح، محل حمله شبانه روز یکشنبه که در آن چادرها و پناهگاه‌ها در حال سوختن بودند، همچنان زیر آتش است.

یکی از ساکنان از طریق یک برنامه چت به رویترز گفت. “گلوله‌های تانک در تل‌السلطان در همه جا می‌افتند. بسیاری از خانواده‌ها شبانه از خانه‌های خود در غرب رفح زیر آتش فرار کرده‌اند.”

سازمان ملل متحد برای امدادرسانی به پناهندگان فلسطینی (UNRWA) روز سه‌شنبه گزارش داد که از اوایل ماه مه حدود یک میلیون نفر از تهاجم اسرائیل به رفح فرار کرده‌اند.

یک ویدئو که توسط رویترز دیده شده نشان می‌دهد خانواده‌ها دوباره در حرکت هستند، وسایل خود را از خیابان‌های ویران‌شده رفح حمل می‌کنند، در حالی که کودکان خسته‌شان پشت سر آنها راه می‌روند.

اسرائیل می‌گوید در حال جنگ در نزدیکی مرز مصر است

از زمانی که اسرائیل تهاجم خود را با کنترل گذرگاه مرزی رفح با مصر سه هفته پیش آغاز کرد، تانک‌ها در اطراف حومه شهر جابجا شدند و وارد برخی مناطق شرقی شدند، اما هنوز به طور کامل وارد شهر نشده بودند.

در روزهای اخیر، تانک‌های اسرائیلی به سمت محله‌های غربی حرکت کرده و در تپه زروب در غرب رفح موضع گرفته‌اند. روز سه‌شنبه، شاهدان گزارش دادند که در منطقه زروب بین نیروهای اسرائیلی و جنگجویان حماس درگیری‌های مسلحانه رخ داده است.

شاهدان در مرکز رفح گفتند به نظر می‌رسد ارتش اسرائیل خودروهای زرهی کنترل از راه دور وارد کرده است و نشانه‌ای از پرسنل نظامی در اطراف آنها وجود ندارد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد شبانه در امتداد کریدور فیلادلفی که غزه را از مصر جدا می‌کند، براساس اطلاعاتی که نشان می‌داد اهداف تروریستی وجود دارد، مشغول جنگ بوده است.

اسرائیل بی اعتنا به دستور دادگاه بین المللی دادگستری در رفح مشغول جنگ و کشتار است. این کشور مدعی است تصمیم دادگاه عالی سازمان ملل به آن اجازه برخی اقدامات نظامی را داده است.

دادگاه بین‌المللی همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط گروگان‌های نگهداری شده در غزه توسط حماس شده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که بیش از ۳۶۰۰۰ فلسطینی در تهاجم اسرائیل کشته شده‌اند.

در جبالیا در شمال نوار غزه، یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های پناهندگان تاریخی نوار غزه، نیروهای اسرائیلی در حال جنگ شدید با جنگجویان حماس و جهاد اسلامی هستند.

واحدهای اضطراری مدنی اعلام کرده اند در برخی مناطق مسکونی که نیروهای اسرائیلی از آن عقب‌نشینی کرده‌اند، در حال پیدا کردن اجساد از زیر ویرانه‌ها هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=242341 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farhad farhadiyan
farhad farhadiyan
1 ماه قبل

جنگ نتانیاهو دیگر با حماس نیست با مردم دنیاست با نهادهای جامعه ی جهانیست و همه ی اینها فقط با پشتوانه ی امریکاست که چنین می کند و حمایتهای اولیه ی اتحادیه ی اروپا بخصوص کشورهائی مانند آلمان فرانسه و دیگران . امروز نه تنها نتانیاهو خطر صلح جهانی با همدستی امریکاست بلکه اوکراین و زلنسکی نیز با حمایت اروپا صلح جهانی را به خطر انداخته اند ناتو در همه جا دخالت می کند و صلح جهانی را به خطر انداخته است هم جامعه ی جهانی در فلسطین و هم در اوکراین خواهان آتش بس فوری هستند اما در هر دو نقطه ناتو و امریکا نه تنها مخالف آتش بس که سازوکارهای نهادهای جهانی را نیز ناکارآمد نموده اند ناتو امروز خطر جنگ جهانی سوم است و در مقابل آزادیخواخهان و جنشهای ضد جنگ ایستاده اند جریانهائی ارتجاعی مانند حماس و جمهوری اسلامی هم در تمام این توسعه ی جنگ همدست جنگ طلبها هستند حماس قبل از قول اتش بس برای مذاکره شرط میگذارد در حالی که در موضع ضعف است هر جنگی آتش بس برای شروع مذاکره است نه مذاکره برای شروع آتش بس .

F Sharifi
F Sharifi
1 ماه قبل

بدون حمایت رؤسای جنایتکار امپریالیسم و سرمایه داری آمریکا و اروپا و مدیا های این کشورها ،
بدون نقشه های شوم و جنایتکارانه فاشیست های حماس و نظام ولی فقیه ،
فاشیست های مذهبی اسرائیلی و نتانیاهو هرگز نمی توانستند چنین جنایاتی و نسل کشی در غزه انجام دهند !

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x