دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

اخراج، احضار و فشار بر معلمان ادامه دارد

فشار بر معلمان، اخراج و احضار انان به مراجع قضایی در پایان سال تحصیلی شدت بیشتری گرفته است.

احضار دوباره‌ی محمود بهشتی لنگرودی به دادگاه: «محمود بهشتی لنگرودی»، فعال صنفی معلمان، و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه کیفری شهرستان لنگرود احضار شده است. این فعال صنفی در طول بیست سال گذشته چندین بار به اتهامات مختلف نظیر اجتماع و تبانی، توهین به رهبری، نشر اکاذیب و فعالیت تبلیغی علیه نظام، احضار و بازداشت شده و در چندین زندان دوره‌ی حبس گذرانده است. این دومین پرونده ای است که در طول یک سال گذشته در دادگاه انقلاب گیلان برای این فعال صنفی معلمان تشکیل می شود.

ابلاغ اجرای ۶ ماه انفصال از خدمت آقای علی حاجی، از فعالین صنفی جلفا، در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳. همدستی ادارات آموزش و پرورش با نهادهای امنیتی هر روز سرعت بیشتری می‌گیرد. آموزش و پرورش شهرستان جلفا، استان آذربایجان شرقی، در هفته‌های پایانی سال تحصیلی و فصل امتحانات دانش‌آموزان، اجرای حکم «۶ ماه انفصال از خدمت» آقای علی حاجی، که توسط هیئت تجدیدنظر عیناً تأیید شده بود، را به ایشان ابلاغ نمود.

احضار محمود صفدری به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری استان خراسان شمالی. محمود صفدری معلم و فعال صنفی از سوی هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری برای رسیدگی به پرونده ای جدید احضار شد. مستندات این هیات برای تشکیل پرونده جدید، توئیت های این فعال صنفی در اعتراض به موشک پرانی های حاکمیت و وضعیت اسفناک معیشتی مردم ایران در شرایط کنونی بوده است.

شهربانو اسدی از معلمان استان گیلان با رای هیات گزینش این استان از آموزش و پرورش اخراج شد. این معلم که پیشتر با رای هیات تخلفات بخاطر چند استوری، سه ماه انفصال موقت شده بود، با ورود غیر قانونی هیات گزینش استان گیلان به پرونده، از شغل معلمی محروم شد. در طی دو سال گذشته آموزش و پرورش استان گیلان در پرونده سازی برای معلمان و فعالان صنفی پیشتاز بوده و این استان بیشترین محکومیت های اداری را بر علیه معلمان صادر کرده است. هیات های تخلفات اداری ، گزینش و حراست ها در آ پ در طی دو سال گذشته بازوهای اجرایی نیروهای امنیتی در سراسر کشور بوده اند.

هیات تخلفات استان البرز روح‌الله مردانی را بازخرید و اخراج کرد: روح‌الله مردانی فعال صنفی معلمان در کرج، بخاطر فعالیت‌های صنفی و حضور در تجمعات و انتشار پست‌های سیاسی در صفحات شخصی خود از طرف هیات تخلفات اداری استان البرز، از شغل معلمی محروم شد. این حکم صادره بدوی است و امکان تجدیدنظر خواهی وجود دارد. در طول دو سال گذشته هیات‌های تخلفات اداری و حراست‌های آموزش و پرورش در حکم بازوهای اجرایی نهادهای امنیتی، صدها معلم و فعال صنفی را بخاطر فعالیت‌های صنفی، مدنی و سیاسی با مجازات‌های مختلف مواجه کرده‌اند. آمار معلمان اخراجی بسیار بیشتر است که فقط تعدادی از آنها رسانه‌ای شده است.

هیات تخلفات استان کردستان حکم اخراج خانم سمیه اخترشمار را صادر کرد: در ادامه سرکوبگری حاکمیت و همدستی تام و تمام وزارت آموزش و پرورش، هیات تخلفات کردستان، به استناد گزارش‌های رییس و حراست آموزش و پرورش مریوان، حکم اخراج خانم سمیه اخترشمار، معلم جوان، پرتلاش و خوشنام آموزش و پرورش مریوان را با اتهاماتی چون حضور در تجمعات اعتراضی و حمایت از معلمان زندانی صادر کرده‌است.

حکم اخراج سامان کوشش فعال صنفی معلمان مریوان: بعد از حذف رتبه‌بندی آقای سامان کوشش به دلیل فعالیت‌های صنفی و دعوت به حضور در تجمع‌ها و تحصن‌ها در انقلاب ژینا، فشارهای دستگاه امنیتی و حراست بر ایشان بیش از پیش شدت یافت تا جایی که برای رهایی از این فشارها مجبور به گرفتن مرخصی بدون حقوق شد. اما اداره اموزش و پرورش به دلیل فعالیت‌های صنفی در اقدامی غیر معمول با درخواست مرخصی بدون حقوق ایشان موافقت نکرده و بدون هیچ تذکری اقدام به پرونده‌سازی برای این فعال صنفی کرده و پرونده را به هیئت بدوی ارجاع داد. در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری بدون توجه به دفاعیات متهم؛ حکم اخراج ایشان را به استناد بند ۲۹ ماده ۸ مطابق دیکته دستگاه امنیتی صادر کرده است. لازم به ذکر است هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش استان کوردستان در روزهای ۲۶ و ۲۷ حکم اخراج ۳ نفر و انفصال موقت یکساله یکی دیگر از فعالان صنفی معلمان مریوان را صادر کرده است.

کریم بستانچی معلم و فعال صنفی به حبس، جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد. حکم محکومیت کریم بستانچی خضرآباد، فعال صنفی معلمان توسط دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عینا تایید شد. وی پیشتر در دو پرونده مجزا توسط دادگاه های انقلاب و کیفری ارومیه به سه ماه حبس تعزیری، پرداخت جزای نقدی و مجازات تکمیلی محکوم شد. بر اساس حکمی که توسط شعبه ۲۳ دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی صادر و به وی ابلاغ شده است، آقای بستانچی خضرآباد از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی” به پرداخت پانزده میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت و ضبط تلفن همراه متعلق به وی به نفع دولت محکوم شده است. او در بخش دیگری از پرونده خود نیز بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های معاند” به تحمل سه ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

ایرج توبیهای نجف آبادی فعال صنفی برای محاکمه در پنجمین پرونده‌ای که طی ۱۶ ماه گذشته علیه وی صادر شده در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو (انقلاب) نجف‌آباد احضار شده است. این احضار به دلیل پرونده‌ای است که به دلیل انتشار یک فایل صوتی منتسب به این فعال صنفی معلمان در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲  علیه او تشکیل شده بود؛ که علیرغم تکذیب تهیه و انتشار آن فایل صوتی در بازجویی، بازپرس اتهام کذب علیه ایشان را تأیید و پرونده را به شعبه‌ی ۱۰۲ دادگاه انقلاب نجف‌آباد ارجاع کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=242337 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
farhad farhadiyan
farhad farhadiyan
1 ماه قبل

وقتی مبارزات انقلابی ملت ایران در جهت سرنگونی یک دیکتاتوری فاشیستی قاتلها شذت می یابد وقتی این حکومت خطر سرنگونی را مانند صدای نفسهایشان نزدیکتر حس می کنند بقول معروف احمقانه و احمقانه تر رفتار می کنند این آخرین مرحله ی حداکثر فشار است که نشان می دهد خامنه ای کنترل کشور را از دست داده است وفادارترین جریان به او سپاه پاسداران است که گروه گروه و حتی تیپهای مختلف و معروف سپاه دسته جمعی به مردم پیوسته اند خامنه ای حتی به مخیله اش هم نمی کشید که جان نثارانش او را تنها بگذارند و این فقط به خاطر این مبارزات است بخصوص گروههای اجتماعی مانند معلمها که متشکل هستند بیشترین خطر برای این حکومتی ست که همین الان بخشی از آنها برای انتقال آرام قدرت در حال مذاکره هستند زن زندگی ازادی تا پیروزی ایستاده است و هر روز بر قدرت و توانش افزوده میشود درود بر انقلابیون راه آزادی زن زندگی آزادی حکومت شورائی – یا مرگ یا آزادی – پیروزی قطعی است

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x