دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳

حزب چپ ایران: کشتار فاجعه‌بار آوارگان فلسطینی در رفح! نتانیاهو جنایتکار جنگی است و باید محاکمه شود!

حمله‌ی مرگبار ارتش اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، بار دیگر انزجار عمیق جهانی را علیه جنگ اسرائیل در غزه برانگیخت. جنایت جنگی اسرائیل در این حمله چنان آشکار بود که مسئول اصلی این کشتار، بنیامین نتانیاهو هم، آن را «یک اتفاق غم‌انگیز» خواند و مدعی شد که عملیات کشتار آوارگان «به شکل تراژیکی بد پیش رفت». محمود عباس اعلام کرد که کشتار در رفح «عمدی» و «قتل‌عام» بود. دولت دست راستی اسرائیل طی شش ماه گذشته جنگ همه‌جانبه‌ای را علیه مردم غزه پیش برده‌است که مصداق کشتار جمعی، نسل‌کشی و انتقام‌گیری از مردم فلسطین است. ارتش اسرائیل فقط در آخرین حمله‌ی جنایتکارانه به چادرهای فلسطینیان در رفح و به آتش کشیدن آن‌ها بیش از ۴۵ تن از آوارگان را به قتل رساند و تعداد زیادی را نیز مجروح کرد. 

دولت متجاوز و جنایتکار اسرائیل سال‌هاست که با حمایت همه جانبه‌ی آمریکا و پشتیبانی دولت‌های غربی به اشغال فلسطین و کشتار مردم آن ادامه می‌دهد؛ همه‌ی قواعد و قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته، ملتی را در اسارت دائم نگه داشته؛ همه‌ی تلاش‌ها برای پایان دادن به این وضعیت دهشتناک را به بن بست کشانده و با کمک آمریکا و متحدان غربی آن حق مردم فلسطین در برخورداری از کشور خود را نادیده گرفته‌است. وحشیگری‌های اخیر اسرائیل طی چند ماهه‌ی اخیر، نه فقط در غزه بلکه در کل فلسطین از جمله در کرانه‌ی غربی رود اردن چنان گسترده و وحشیانه شده‌است که اعتراض جهانی را برانگیخته‌ و همین اعتراض‌ها هم هست که دولت‌های غربی را به صرافت انتقاد از دولت اسرائیل انداخته‌ و دولت آمریکا با اوج گرفتن کشتار مردم فلسطین به سیاست «یکی به نعل و یکی به میخ» روی آورده‌است. اما از آن‌جا که لابی‌های اسرائیلی نقش بسیار بالائی در سیاست‌گذاری این قدرت‌ها دارند، این نارضایتی‌ها در حد حرف باقی مانده و هیچ‌گاه به یک سیاست موثر علیه دولت اسرائیل نیانجامیده‌است. آمریکا و متحدان غربی آن در عین‌حال، تسلیحات کشتار فلسطینی‌ها در این جنگ را تامین می‌کنند. فقط طی ۶ ماهه‌ی اخیر رقم کشته‌ها از ۳۵ هزار تن گذشته، بسیار بیش از این مجروح و صد‌ها هزار تن آواره‌ شده‌اند. بیشترین قربانیان این جنگ کودکان، زنان و غیرنظامیان هستند.

حزب چپ ایران قتل‌عام و کشتار مردم فلسطین را مصداق جنایت علیه بشریت می‌داند. دولت‌های قدرتمند غرب و در راس آن‌ها آمریکا به خاطر پشتیبانی از اقدامات دولت اسرائیل در این کشتار‌ها مسئول هستند. مماشات آن‌ها با دولت اسرائیل و انتقادهای غیر موثر آن‌ها واکنشی برای آرام کردن افکار عمومی، اما در عمل، مشوقی برای ادامه‌ی این وضعیت توسط دولت اسرائیل است. جهان باید علیه این بیدادگری به‌پاخیزد. دولت نتانیاهو مسئول این کشتار فجیع و متهم به جنایت علیه بشریت است و باید سران آن به‌پای میز محاکمه کشیده‌شوند. ما ضمن حمایت از حکم دادگاە بین‌المللی علیە نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به‌عنوان جنایتکار جنگی و سه تن از رهبران حماس از نهادهای مدافع حقوق بشر و نیز از همه‌ی جریان‌های سیاسی می‌خواهیم که از هر طریق که می‌توانند نهادهای بین المللی را برای توقف جنگ و کشتار مردم فلسطین زیر فشار قرار دهند  و خود نیز علیە کشتار مردم بی‌پناە غزە اعتراض نمایند.

هیئت سیاسی – اجرائی حزب چپ ایران 

۸ خرداد ۱۴۰۳ – ۲۸ مه ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=242326 لينک کوتاه

3.2 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م-ب
م-ب
1 ماه قبل

رونوشت تیتر: “کشتار فاجعه‌بار آوارگان فلسطینی در رفح!” آیا کشتار غیر فاجعه باری اسرائیل از فلسطینیان انجام داده است. شاید علامت “!” در انتها به همین دلیل است.

الف باران
1 ماه قبل

“ما ضمن حمایت از حکم دادگاە بین‌المللی علیە نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به‌عنوان جنایتکار جنگی و سه تن از رهبران حماس …” (از مقاله)
به معنی : « یکی به نعل و یکی به میخ » نیست؟!

تئوری “مبارزه با دو قطب ارتجاع” ، تئوری صهیونیسم برای تخطئه مبارزه مردم فلسطین است .
لطفا شما بفرمائید که چگونه مردم فلسطین بر علیه قتل و عام و اشغال کشورشان علیه متجاوزین مبارزه نمایند ؟

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x