سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳

به دلیل واکنش به مرگ رئیسی در فضای مجازی برای دست‌کم ۳۵ نفر از جمله منیژه موذن، روزنامه‌نگار پرونده قضایی تشکیل شد

وحید مجید، رئیس پلیس فتا اعلام کرد این نهاد ۸۰ کاربر فضای مجازی را که درباره‌ مرگ ابراهیم رئیسی محتوا منتشر کرده بودند شناسایی کرده و برای ۳۵ نفر پرونده قضایی تشکیل داده است.

طبق گزارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی این کاربران به شکل‌های مختلف‌ مورد پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند. وحید مجید در این زمینه گفته است: «در راستای پاکسازی فضای مجازی از انتشار هر گونه محتوای برهم زننده امنیت روانی جامعه با مصادیق توهین‌آمیز، تولید و انتشار شایعه و یا هرگونه محتوای مغایر شعائر اخلاق و در تضاد با روحیات دینی و مذهب کشور متاثر از واقعه سقوط بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، براساس اجرای طرح های رصد پیش دستانه در ۳۶ ساعت گذشته ۵۵۰ رصد تخصصی از تارنماهای فعال در فضای مجازی ۸۰ عنوان مجرمانه شناسایی شدند.»

او افزود: برای برخی از کاربران اقدام‌هایی چون تذکر احضار و ارجاع به مرجع قضایی در نظر گرفته شد و برخی با تماس و تذکر، محتوا را حذف کردند.

منیژه موذن، مترجم و روزنامه‌نگار یکی از این افراد است که از گشایش پرونده‌ای علیه او در دادسرای فرهنگ و رسانه خبر داده است. منیژه موذن هم‌چنین اعلام کرد که پرونده پیشین او با سه عنوان اتهامی همچنان در حال بررسی است و تاکنون دادگاهی برایش برگزار نشده است.

بعدازظهر یک‌شنبه ۳۰ اردیبهشت،‌ هلی‌کوپتر حامل ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران (عضو هیئت مرگ) همراه با چند تن از مسئولان همراه در جنگل‌های محدوده ورزقان و جلفا سقوط کرد و تمام سرنشینان آن کشته شدند. از روز وقوع حادثه و در فاصله‌ای که سرنوشت این هلی‌کوپتر هنوز مشخص نبود، بسیاری از کاربران در ایکس/توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی محتوی طنزآمیز منتشر کردند. حجم زیادی از محتوای تولیدشده نیز به نشان دادن خوشحالی افراد، به ویژه دادخواهان، در داخل و خارج از ایران با انتشار فیلم رقص و پایکوبی یا آتش‌بازی در آسمان شهر مربوط بود که توجه زیادی جلب کرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=241838 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x