شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳

در طی چند ساعت دست کم ۴۰ فلسطینی در غزه کشته شدند

حملات ارتش اسرائیل در چند ساعت گذشته دست کم ۴۰ فلسطینی را در سراسر نوار غزه کشته است. به گزارش الجزیره حماس می‌گوید فلسطینیان به مقابله با تهاجم زمینی به رفح و دیگر مناطق غزه «صرف نظر از اینکه تجاوز چقدر طول بکشد و بدون توجه به شکل آن» ادامه خواهند داد.

نیروی هوایی اسرائیل شب گذشته موشک‌انداز و مجتمع‌های نظامی مورد استفاده حزب‌الله در کونین و خیام را هدف قرار داده است. همچنین ارتش اسرائیل مناطق نزدیک به حنین را با توپخانه هدف قرار داده تا تهدیدها را از بین ببرد. این حملات پس از شلیک دو موشک از لبنان به سمت پایگاه ارتش اسرائیل در بیرانیت صورت گرفته است.

گزارش‌های از شمال نوار غزه حاکی از آن است که اردوگاه جبالیا تحت شدیدترین بمباران‌ها و تخریب‌های بی‌سابقه قرار گرفته است. در چند ساعت گذشته، حداقل ۲۸ فلسطینی، از جمله تعدادی کودک و زن در این منطقه کشته شده‌اند.

در اردوگاه جنین در کرانه باختری، حملات هوایی اسرائیل باعث تخریب گسترده‌ای شده و تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشته است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک حمله هوایی اسرائیل خودرویی را در شهر دیماس سوریه، نزدیک مرز لبنان، هدف قرار داده و به طور کامل آن را منهدم کرده است. سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که حداقل دو نفر، از جمله یکی از اعضای حزب‌الله، در این خودرو حضور داشته‌اند.

بیشتر بیمارستان‌های غزه دیگر کار نمی‌کنند و آنهایی که هنوز فعالیت دارند با کمبود سوخت، دارو و کارکنان مواجه هستند. سازمان هلال احمر فلسطین تلاش دارد خدمات خود را در بیمارستان الامل در خان یونس که چندین بار هدف حملات اسرائیل قرار گرفته، بازسازی کند.

اعتراضات گسترده در اروپا و آمریکا

در لندن، چهاردهمین تظاهرات بزرگ از اکتبر برگزار شده است. این تظاهرات در وایت‌هال و نزدیک به خیابان داونینگ، محل اقامت و دفتر نخست وزیر، برگزار می‌شود. برگزارکنندگان ادعا می‌کنند که حدود ۲۵۰,۰۰۰ نفر در این تظاهرات شرکت کرده‌اند. تظاهرکنندگان کلیدهایی را به نماد حق بازگشت به خانه‌های خود حمل می‌کردند و خواستار پایان فروش سلاح از بریتانیا به اسرائیل و پایان جنگ شدند.

تظاهرات و اعتراضات در سراسر جهان علیه جنگ اسرائیل در غزه که از اکتبر تاکنون بیش از ۳۵,۰۰۰ کشته برجای گذاشته است، در دیگر شهرهای اروپایی و آمریکا از جمله پاریس، برلین، مادرید، تونس، واشنگتن دی سی، نیویورک نیز برگزار شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=241540 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x