جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۲۳ شهریور ۱۴۰۳

سالگرد نکبه: راهپیمایی ۱۰ هزار نفره مردم آمستردام در حمایت از مردم غزه

۱۰ هزار معترض شنبه ۲۲ اردیبهشت / ۱۱ مه در مرکز شهر آمستردام هلند در حمایت از مردم غزه و علیه اسرائیل راهپیمایی کردند.

به گزارش زمانه، این راهپیمایی در آستانه‌ی سالگرد «یوم النکبه» در میدان دام آمستردام برگزار شد. در این مراسم شماری از سازماندهندگان به نمایندگی گروه‌های مختلف سخنرانی کردند و با انتقاد از حمایت دولت هلند از اسرائیل، به برخورد خشونت‌بار پلیس با دانشجویان معترض اعتراض کردند.

معترضان در حمایت از جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل شعار دادند و نسل‌کشی در غزه را محکوم کردند.

نکبه به رانده‌شدن ۷۵۰ هزار فلسطینی در ۱۹۴۸ از خانه‌هایشان و قتل‌عام بخشی از آنها اشاره دارد. دولت اسرائیل که تشکیل‌اش را ۱۹۴۸ اعلام کرد، زمین‌های فلسطینی‌ها را غصب کرد. فلسطینیان ۱۵ مه را نکبه می‌خوانند که یک روز پس از اعلام تشکیل دولت اسرائیل است.

آکادمی سلطنتی هنر لاهه به جنبش بایکوت علیه اسرائیل پیوست

هیأت مدیره‌ی آکادمی سلطنتی هنر لاهه (KABK) جمعه ۲۱ اردیبهشت / ۱۰ مه اعلام کرد که روابطش با آکادمی هنر و طراحی بزالل در اسرائیل را قطع می‌کند.

آکادمی سلطنتی هنر لاهه به نخستین نهاد آموزش عالی هلند بدل شد که به جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل (BDS) می‌پیوندد. این تصمیم در پی اعتراض‌های دانشجویان این دانشگاه به نسل‌کشی در غزه و درخواست اتحادیه‌ی دانشجویی برای پیوستن به جنبش بایکوت اتخاذ شد.

دانشجویان در بسیاری از کشورهای غربی از جمله هلند علیه نسل‌کشی فلسطینیان غزه به دست اسرائیل به پا خاسته‌اند. هرچند در آکادمی هنر لاهه دانشجویان به خواسته‌ی خود رسیدند، در دانشگاه آمستردام با سرکوب خشن پلیس رویارو شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=241111 لينک کوتاه

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x