دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

مطهره گونه‌ای، فعال دانشجویی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت، مطهره گونه‌‌ای، دانشجوی تعلیقی دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از احضار تلفنی توسط اطلاعات سپاه ثارالله، توسط نیروهای این سازمان در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا)، یک منبع مطلع نزدیک به خانواده گونه‌‌ای، ضمن تایید این خبر گفت او «به بند زنان زندان اوین منتقل شده است».

مشخص نیست اطلاعات سپاه ثارالله این فعال دانشجویی را به چه اتهامی بازداشت کرده است. مطهره گونه‌‌ای پیش‌تر از احضار تلفنی خود در شبکه ایکس خبر داده و نوشته بود: «تاکید کرده‌اند که با پدرم همراه باشم. خانواده‌ام مرا حسب اعتقادات شخصی و مذهبی دگم خود، با تحریک سپاه، تهدید به حبس خانگی! کرده‌اند. در کمال صحت روان، اعلام می‌کنم که از مشی خانواده‌ام برائت می‌جویم. من دیگر دختر کسی نیستم.»

مطهره گونه‌‌ای ۹ اردیبهشت در اعتراض به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی، همراه با با خشایار سفیدی، دیگر فعال دانشجویی، جلوی خانه موسیقی در تهران، چند ساعتی تحصن کرده بود.

مطهره گونه‌ای به همراه همسرش، مهدی هادی‌زاده، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران توسط کمیته مرکزی وزارت بهداشت به منع موقت از تحصیل و تغییر محل تحصیل به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل محکوم شده‌اند.

مطهره گونه‌ای، دانشجوی رشته دندانپزشکی، دبیر سابق سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و خیزش ژینا هم توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=240265 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x