دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

یونسکو جایزه جهانی آزادی مطبوعات خود را به روزنامه‌نگاران فلسطینی اهدا کرد

هیئت داوران بین‌المللی جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو / گیلرمو کانو ۲۰۲۴، شامگاه پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت / ۲ مه در شهر سانتیاگوی شیلی این جایزه را به روزنامه‌نگاران فلسطینی مستقر در غزه اهدا کرد.

مائوریسیو ویبل، رئیس هیئت داوران گفت: «در این دوران تاریکی و ناامیدی، آرزو داریم پیام قوی همبستگی و به‌رسمیت شناختن آن دسته از روزنامه‌نگاران فلسطینی را که در چنین شرایط غمناکی این بحران را پوشش می‌دهند، به اشتراک بگذاریم. ما به نام انسانیت، دِینِ بزرگی به شجاعت و تعهد آن‌ها به آزادی بیان داریم.»

آدری آزولی، مدیرکل یونسکو نیز گفت این جایزه اهمیت کار جمعی را نشان می‌دهد تا روزنامه‌نگاران در سراسر جهان بتوانند به کار اطلاع‌رسانی خود ادامه دهند.

براساس اطلاعات سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) از ۷ اکتبر ۲۰۲۴ تا کنون ۲۶ روزنامه‌نگار و کارمند رسانه‌ای در غزه و در جریان کار خود کشته شده‌اند. جایزه جهانی آزادی مطبوعات یونسکو / گیلرمو کانو هر سال به روزنامه‌نگارانی اهدا می‌شود که در شرایط دشوار و خطرناک همچنان اطلاع‌رسانی می‌کنند. این جایزه در سال ۱۹۹۷ راه‌اندازی شد و برگرفته از نام گیلرمو کانو ایزازا، روزنامه‌نگار کلمبیایی است که ۱۷ دسامبر ۱۹۸۶ میلادی در مقابل دفتر کارش در شهر بوگوتای این کشور ترور شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=240259 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x