یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

آشپزخانه مرکزی جهانی: اسرائیلی‌ها به طور هدفمند خودروهای ما را هدف قرار دادند

خوزه آندرس، بنیانگذار موسسه خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی می‌گوید اسرائیل ماشین به ماشین و به طور سیستماتیک و هدفمند امدادگران این سازمان را در غزه هدف قرار داده است.

آقای آندرس در گفت‌وگوی ویدئویی با خبرگزاری رویتر تاکید کرد که امداگران خیریه آشپزخانه مرکزی جهانی ارتباط شفافی با ارتش اسرائیل داشته‌اند و اسرائیل از حرکت این امدادگران مطلع بوده‌ است .

به گفته آقای آندرس «این فقط یک بد شانسی نبوده‌ که [ ارتش اسرائیل بگوید] ما بمب را در جای اشتباه انداختیم.»

رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز چهارشنبه گفت تحقیقات اولیه در مورد حمله‌ای که به مرگ هفت امدادگر غذارسان در نوار غزه منجر شد، نشان می‌دهد که نیروهای این کشور خودروهای حامل این امدادگران را به «اشتباه» اهداف دشمن شناسایی کرده بودند.

آقای اندرس در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد که «یک کاروان بشردوستانه در مسیری ۱.۵ تا ۱.۸ کیلومتری در حال انتقال بود با علایمی بر سقف ماشین ، یک آرم بسیار رنگارنگ که بسیار واضح است و نشان می‌دهد ما چه کسی هستیم و چه می کنیم.»

بنیانگذار سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی»، از ایالات متحده و کشورهای کشته‌شدگان این حمله خواست تحقیقات درباره این حمله را آغاز کنند .

به گفته رویترز ،اظهارات آقای اندرس فصلی جدید در این پرونده را باز می‌کند.

حمله دوشنبه ۱۳ فروردین به خودروهای حامل امدادگران موسسه خیریه آمریکایی «آشپزخانه مرکزی جهان» ،که یکی از مهم‌ترین تامین کنندگان مواد غذایی در نوار غزه است، در شرایطی روی داد که نگرانی‌های جامعه بین‌المللی در مورد روش پیشبرد عملیات نظامی اسرائیل علیه گروه حماس افزایش یافته است.

هر چند کشته شدن هفت امدادگر «آشپزخانه مرکزی جهان» توجه گسترده‌ای در سطح بین‌المللی جلب کرده ولی یک مورد نادر و استثنائی نیست.

به گفته سازمان ملل از زمان شروع عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه در اواسط مهرماه گذشته دست کم ۱۹۶ امدادگر و کارمند نهادهایی که فعالیت بشردوستانه دارند در مناطق فلسطینی کشته شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=237613 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x